Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمدرضا اورانی مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان رضوی در همایش ملی گیاهان دارویی در کاشمر با بیان اینکه باید در توسعه کشت گیاهان دارویی به تمام نیاز‌ها توجه شود، گفت: مشکلی که به صورت رفتاری در بخش کشاورزی داریم همین است که وقتی برای تولید محصولی براساس مصرف استان سقف تعیین می‎شود کشاورزان بیش از آن کشت می‎کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او تصریح کرد: باید در انتخاب نوع و سطح کشت همه به هم کمک کنیم، زیرا الان در زمینه زعفران با ماشین آلات کشت کردیم، اما باید با دست جمع‎آوری و تمیز ‎شود که روزانه نزدیک به ۳۷۲ هزار کارگر و نیروی کار می‏ خواهد بنابراین در این سطح شدنی نیست.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در توسعه کشت گیاهان دارویی در ابتدای راه قرار داریم و باید سطحی را انتخاب کنیم که بتوانیم کارگر مورد نیاز را تامین کنیم.

اورانی از کشاورزان و تولید کنندگان خواست هر نوع گیاه دارویی که برای کشت انتخاب می‏ کنند ابتدا به فکر آب مورد نیاز و زمینی که اختصاص می‎دهند باشند، زیرا باید زمین از نظر اکولوژیکی متناسب با گیاه دارویی مورد نظر باشد.

او تصریح کرد: در اولین گام نیاز به تربیت نیروی ماهر است و باید سازمان نظام مهندسی، مدیران جهاد کشاورزی در هر شهرستان کارشناسان با انگیزه را شناسایی کنند.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حوزه گیاهان دارویی در استان خراسان رضوی به تعداد انگشتان دست متخصص نداریم، به همین خاطر ابتدا باید سازمان جهاد کشاورزی نسبت به تربیت نیروی انسانی متخصص همزمان با توسعه کشت همت کند.

اورانی افزود: باید بیمه محصولات گیاهان دارویی را در لیست گیاهان تحت پوشش بیاوریم، همچنین ضروری است تعاونی تولید و بازاریابی گیاهان دارویی تشکیل شود. بیشتر بخوانید: استفاده خودسرانه از گیاهان دارویی چه عوارضی دارد؟   انتهای پیام// ز.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گیاهان دارویی جهاد کشاورزی گیاهان کشاورزی زعفران کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۱۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سیلاب اخیر به بخش زراعی و باغی استان ۳۹۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد جواد تشکری امروز _ دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس ارزیابی سازمان جهاد کشاورزی استان، خسارات وارده به بخش باغی و زراعی شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، بجنورد، جاجرم در سیلاب اخیر ۳۹ میلیارد تومان است.

وی افزود: بیشترین خسارت در سنخواست از توابع شهرستان جاجرم به میزان ۲۵ میلیارد تومان گزارش شد.

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: وقوع سیلاب به ۷۲۸ هکتار از مزارع و ۹۰ هکتار از باغ‌های سنخواست خسارت وارد کرد.

تشکری با تاکید بر اینکه بیمه کشاورزی تنها و مؤثرترین روشی است که دولت می‌تواند از طریق آن برای جبران بخشی از خسارت‌ها به کشاورزان و باغداران کمک کند، تصریح کرد: به ۵۸ کیلومتر از جاده‌های بین مزارع ۲۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد شده است.

وی از خسارت سیل به ۱۴ کانال، استخر، آب‌بند و پنج رشته قنات در اسفراین و چهار واحد دامپروری خبر داد.

کد خبر 751072

دیگر خبرها

  • مشهد قطب آجیل ایران می‌شود
  • پیش بینی برداشت ۸۸۱ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • ادغام ادویه و داروی گیاهی برای تجربه یک طعم تازه
  • ایران رتبه چهارم علم گیاهان دارویی و طب سنتی دنیا
  • ایران در رتبه چهارم تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • رتبه چهارم ایران در تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار