Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امید جلیلی رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی با بیان اینکه بیشترین تخلفاتی که این سه روز با آن برخورد داشته‌ایم بحث عدم درج قیمت‌ها و گران‌فروشی بوده است گفت: طرح تشدید نظارت‌ها بر بازار شب یلدا از سه روز گذشته با همکاری بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و اتاق اصناف مشهد شروع شده است و تا شنبه ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: طی چند روز گذشته طی بازرسی‌های انجام شده یک قنادی مشهور به دلیل استفاده از رنگ‌های خوراکی غیرمجاز و قاچاق با هماهنگی با دادستانی مشهد، پلمپ شد که هنوز پس از گذشت ۳ روز همچنان این واحد پلمپ است.   رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: طرح شب یلدا از فردا شب با همکاری فرمانداری مشهد و بازرسی اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت تشدید می‌شود تا بتوانیم نظارت بیشتری بر بازار داشته باشیم.

او تصریح کرد: طی ۳ روز گذشته به ۴ واحد فروش عمده آجیل و خشکبار مراجعه کردیم که ۲ مورد از آن‌ها گران‌فروشی داشته که برای این تخلف‌ها پرونده تشکیل شد و در محل این واحد‌های متخلف اعمال قانون شدند.

جلیلی  با بیان اینکه گشت‌های ما همواره درحال گشت‌زنی در سطح شهر هستند، افزود: از ابتدای شروع طرح نظارت بر بازار شب یلدا طی بازرسی‌های انجام شده از واحد‌های فروش میوه و تره‌بار یک واحد عمده فروش به دلیل عدم درج قیمت‌ها اخطار پلمپ دریافت کرد، که در بازرسی بعدی این مشکل برطرف شد.

او تصریح کرد: دو روز گذشته نیز طی بازرسی از مجتمع تجاری خورشید مشهد با تخلف گران‌فروشی و عدم درج قیمت مواجه شدیم که به تمامی واحد‌های صنفی متخلف در این مجتمع تجاری تذکر‌های کتبی و اخطار پلمپ داده شد، که طی بازرسی روز گذشته ما مشکل این واحد‌ها نیز برطرف شد.

رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، شکایات خود را از طریق سامانه ۱۳۵ و ۱۲۴ به اطلاع ما برسانند، گفت: علاوه بر این مردم می‌توانند قیمت‌های مصوب دولتی را از طریق سامانه ۱۲۴.ir یا تماس با تلفن ۱۲۴ سازمان صمت از قیمت‌ها مطلع شوند.   انتهی پیام//ز.ق  

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۲۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد

 به گزارش تابناک، سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: «سیر درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش مشهد با همکاری دامپزشکان و متخصصان در حال انجام است.»

دکتر جواد نباتی،  سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: اواخر سال ۱۴۰۲، لنگش تداوم‌دار در دست این گونه ارزشمند مشاهده شد که علت آن تشنج ارس در ادامه بیماری عصبی اش تشخیص داده شد.

او ادامه داد: در عین حال گرفتن عکس از دست حیوان تحت بیهوشی در دستور کار قرار گرفت و طبق عکس اخذ شده، شکستگی دست چپ ارس مشاهده و توسط رادیولوژیست تایید شد.

سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با توجه به جوش خوردگی نسبی استخوان و وضعیت خاص حیوان با سابقه تشنج و نظر به طولانی بودن مدت عمل و مراقبت‌های خاص بعد از جراحی که ریسک بالایی دارد تلاش می‌شود تصمیم به این کار ناشی از خرد جمعی دامپزشکان تیم درمان باشد.

نباتی ادامه داد: هر تصمیمی چه عمل جراحی و چه ادامه حیات با این حال خطرات و ریسک‌های خودش را به همراه دارد.

«ارس» توله پلنگ ایرانی است در سال ۱۳۹۱ از متخلفان شکار و صید زنده‌گیری شد و در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ بود که این گونه ارزشمند که همچنان تنها پلنگ باغ وحش مشهد است، به دلایل نامشخص دچار حملات تشنجی و عصبی شد.

پلنگ ۱۰ ساله ایرانی که آن زمان ۶ سال سن داشت، با حضور تیم تخصصی دامپزشکی و محیط زیست خراسان رضوی عکسبرداری‌های اولیه، سونوگرافی، معاینه کامل و نمونه برداری‌های مختلف شد و انجام ام. آر. آی نیز گام دوم تشخیص بیماری این پلنگ بود که صورت گرفت.

این گونه چندین سال است که سیر درمانش زیر نظر جدی دامپزشکان متخصص و دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد در جریان است.

ابهام در پرونده پزشکی این پلنگ جوان در باغ وحش مشهد، شرایط، محیط نگهداری و فضای زندگی گونه‌های جانوری در این مجموعه، مشکلات و ضعف‌های تغذیه و بهداشت محیط زیست جانوران در کنار غیراستاندارد بودن فضا و ضعف جدی مدیریت و کنترل سلامت گونه‌های مختلف بخشی از مشکلات مورد تاکید اساتید صاحبنظر و متخصصان حیات وحش در سال ۱۳۹۷ بود.

«پلنگ ایرانی» هم اکنون در لیست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (red list) طبقه‌بندی شده و در کنار «اردک سرسفید» جزو گونه‌های در معرض خطر یا (ENDANGERED) به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • محموله ۲۴۷ کیلویی حشیش در مشهد کشف شد
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی