Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@15:10:04 GMT

توصیه های طب سنتی برای شب یلدا/پرهیز از حجیم خوری

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۷۲۳۰۰

توصیه های طب سنتی برای شب یلدا/پرهیز از حجیم خوری

علیرضا یارقلی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص توصیه‌های طب سنتی در مورد تغذیه شب یلدا، افزود: نکته که مهم است این است که در این شب از پرخوری پرهیز و آجیل شور به هیچ وجه خورده نشود.

وی به میوه‌های شب یلدا اشاره و تاکید کرد: خوردن انار بسیار توصیه می‌شود اما هندوانه چون میوه این فصل نیست باید کم خورده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین خوردن پرتقال خیلی توصیه نمی‌شود و به جای آن می‌توان مرغ را در آب پرتقال بپزند تا علاوه بر استفاده از مزایای پرتقال، غذا نیز خوشمزه شود و هم سردی میوه‌ها گرفته شود.

این متخصص پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه در این شب انواع مخلفات و غذاها فراهم است گفت: در مجموع باید غذاهای سبک و کم حجم میل شود و بیشتر بحث دورهمی مطرح است.

یارقلی، خوردن لبو و شلغم را نیز توصیه کرد و اظهار داشت: شلغم یک غذای کامل است و در صورت سرماخوردگی می‌توان وسط شلغم را عسل ریخت و میل کرد.

وی همچنین در خصوص دمنوش ها نیز افزود: در صورت داشتن سرماخوردگی در این شب می‌توانند از دمنوش گل گاوزبان و لیمو عمانی استفاده کنند که کوفتگی را می‌گیرد و همین باعث بهبود سرماخوردگی می‌شود و در شرایط عادی نیز دمنوش بابونه مرزنجوش و آویشن توصیه می‌شود. همچنین دمنوش های بادرنجبویه، ورون (به لیمو) که برگ خوش بو و بسیار مفید دارد نیز توصیه می‌شود.

وی در مورد استفاده از گوشت و مرغ نیز در شب یلدا گفت: بهتراست از گوشت‌های لطیف استفاده شود و گوشت گوسفند بهتر است ولی برای کم شدن غلظت گوشت می‌توان هنگامی پختن گوشت چند قاشق سرکه به آن اضافه کنند و اگر بخواهند لطیف‌تر شود می‌توانند آن را با آب نخود بپزند.

یارقلی تاکید کرد: گوشت گوساله نیز سرد نیست اما چون خیلی غلیظ است اثرات سرمازایی ایجاد می‌کند به همین دلیل است که توصیه نمی‌شود.

کد خبر 4801247 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: طب سنتی شب یلدا وزارت بهداشت سرطان ویروس آنفلوانزا سازمان بیمه سلامت سازمان غذا و دارو هلال احمر جمهوری اسلامی ایران رادیوتراپی بیمارستان بیمه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نظام سلامت بیمه سلامت ریسک بیماری قلبی ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۲۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اعلام کرد: پیرو گزارشات و شکایات مردمی و طی بازدید از فروشگاه‌های سطح شهر قم، مقدار ۹۸۷ گوشت قرمز فاسد توسط بازرسان اداره کل دامپزشکی کشف، ضبط و به دستور معاون دادستان دادسرای عمومی و انقلاب معدوم شد. 

خاطر نشان می‌شود: هموطنان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و عدم رعایت اصول بهداشتی با سامانه تلفنی ۱۵۱۲ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد
  • تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی
  • مردم خوزستان از تردد غیر ضروری و حضور در مناطق پرخطر پرهیز کنند
  • انتقاد یک امام جمعه از مشروب‌خوری برخی پزشکان ایرانی
  • هشدار؛ خوزستانی‌ها از حضور در مناطق پرخطر پرهیز کنند
  • انتقاد آیت‌الله مدرسی از مشروب‌خوری برخی پزشکان در فارس
  • آغاز برداشت گل گاوزبان اشکو در نکا
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • طرز پخت ۱۱۰ کیلو کابلی پلو با گوشت (فیلم)
  • افراد زودجوش این دمنوش را مصرف کنند