Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ اساتید و مدیران امور قرآنی کشور روزگذشته با حضور در منزل چهارتن از اساتید پیشکسوت قرآنی کشور ساکن در شهر قم، مقام ایشان را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ چندی پیش و در ابتدای ماه جاری، اساتید، پیشکسوتان و مدیران قرآنی کشور در قالب طرح «تحیت» در منزل «حبیب صحاف»، خادم‌القرآن و پیشکسوت قرآنی کشور حضور یافته و مقام ایشان را تکریم کردند که این دیدار و نیز طرح قرآنی تحیت با استقبال فراوان جامعه قرآنی کشور روبه‌رو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از برگزاری این دیدار، اعضای شورای برنامه‌ریزی طرح در محل خبرگزاری ایکنا دور هم جمع شده و پیشنهاداتی را برای هرچه بهتر برگزار شدن طرح، مطرح کرده و به تصویب رساندند. در این مصوبات بر ضرورت تکریم و سرکشی از پیشکسوتان و فعالان قرآنی در سراسر کشور و تعیین سازوکار دقیق انتخاب این افراد، تهیه و تنظیم نظام‌نامه‌ای برای برنامه‌ریزی دقیق، مشخص شدن دستگاه متولی این طرح، تعیین بسته‌ای از حمایت‌های مادی و معنوی به منظور تجلیل از پیشکسوتان، مشخص شدن نوع همکاری هر دستگاه قرآنی با این طرح، بهره‌مندی از کمک خیران، انجام مذاکرات حضوری با دیگر دستگا‌ه‌های فرهنگی کشور برای گسترش بسته حمایتی از پیشکسوتان و پیگیری مطالبات مادی و معنوی ایشان تأکید شد.

در همین راستا، جمعی از مدیران نهادهای قرآنی و اساتید کشورمان طی روز گذشته، 28 آذرماه در قالب طرح «تحیت» در منزل چهار تن از اساتید و پیشکسوتان قرآنی کشور که در قم ساکن هستند، شامل دیدار با خانواده‌های مرحوم ابوالفضل علامی و مرحوم عباس رنجبر، همچنین دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور و شهریار پرهیزکار، حضور یافته و مقام ایشان را تکریم کردند.

در این دیدارهای صمیمی که محمدعلی خواجه‌پیری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی، سیدمحسن موسوی‌بلده، محمدرضا پورمعین، محمدتقی میرزاجانی و سیدمحمدجواد شوشتری حضور داشتند، تعدادی از اساتید شهر قم ازجمله محمدعلی دهدشتی، حیدر کسمایی و... گروه را همراهی می‌کردند.

ایکنا، تنها خبرگزاری تخصصی قرآن با همکاری شورای عالی قرآن و تعداد دیگری از نهادهای قرآنی کشور ازجمله انجمن خادمان قرآن کریم، طرح «تحیت» را با هدف تکریم و تجلیل از اساتید و پیشکسوتان قرآنی کشورمان اجرا می‌کند که در این طرح به فراخور زمان، جمعی از مدیران نهادهای قرآنی، همچنین اساتید با حضور در منزل یکی از پیشکسوتان نسبت به مقام آن معلم قرآن ادای احترام خواهند کرد.


یادآور می‌شود، شبکه قرآن و معارف سیما نیز به ضبط این دیدارها برای پخش از رسانه ملی اقدام کرد، همچنین گزارش کامل این دیدارها طی هفته آتی در سایت ایکنا منتشر می‌شود.

گزارش تصویری را اینجا ببینید.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی تکریم پیشکسوتان علامی شهیدی پور رنجبر پرهیزکار قرآن تحیت شهریار پرهیزکار ابوالفضل علامی عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۲۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از حافظان قرآن کریم استان، نوزدهمین دوره آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز برگزار شد.

حجت الاسلام حردانیان، مدیر امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: این آزمون‌ها در ۴ مرحله برگزار می‌شود که در این مرحله شرکت کنندگان در مرحله کتبی آزمون دادند.

وی افزود: در مرحله بعدی که به صورت شفاهی برگزار می‌شود میزان آگاهی در خصوص تفسیر و معانی قرآن کریم مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدیر امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار کرد: به حافظان قرآنی که بتواند در این آزمون‌ها نمره قبولی کسب نمایند درجه یک تا ۵ که معادل یکی از مدارک تحصیلی است اعطا می‌شود.

دیگر خبرها

  • دیدار با خانواده شهیدی که به دست اسرائیل به شهادت رسید/ عکس
  • تکریم فعالان قرآنی فراجا
  • بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور بیش از ۱۶۰۰ حافظ از خراسان رضوی برگزار شد
  • برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • آیین تکریم آیت الله موسوی جزایری با حضور شیوخ طوایف عراق و خوزستان برگزار شد
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان