Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@13:49:15 GMT

نشریات دانشجویی بستر پرورش انسان‌­های فکور است

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۷۲۵۹۰

نشریات دانشجویی بستر پرورش انسان‌­های فکور است

قائم مقام وزیر علوم گفت: نشریات دانشجویی بستر مهمی برای فعالیت‌­های دانشجویی هستند و دانشجویانی که در این عرصه­‌ها قلم می­‌زنند در آینده انسان­‌های فکور و اندیشمندی می­‌شوند.

عبدالرضا باقری در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: دانشگاه محل یادگیری و کسب علم است. اما در معنای عام، یادگیری فرد در دانشگاه فراتر از رشته­‌ای است که فرد در آن تخصص پیدا می­‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه یک محیط یادگیری وسیع در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است. بنابراین اگر دانشجو نگاهی عام به دانشگاه داشته باشد، آینده بسیار بهتری نسبت به افرادی که فقط برای کسب علم به دانشگاه می­‌آیند، خواهد داشت.

وی ضمن تأکید بر استفاده مفید جوانان از اوقات فراغت، اظهار کرد: در ایام جوانی افراد علاوه بر فراگیری دروس مختلف زمان­‌های فراغت زیادی دارند که بعد از دوران تحصیل کمتر چنین فرصتی پیش خواهد آمد، اگر دانشجویان از اوقات فراغت خود درست استفاده کنند سرمایه بزرگی برای آینده خود خواهند داشت.

قائم مقام وزیر علوم در رابطه با کانون­‌های دانشجویی دانشگاه­‌ها گفت: هدف از تشکیل کانون­‌های دانشجویی این است که هرچه بیشتر زمینه­‌های حضور دانشجویان در فعالیت­‌های متنوع و مورد علاقه آنها را در چارچوب ضوابط و مقررات حاکم بر دانشگاه فراهم کند. در کانون­‌های مختلف مانند فیلم، موسیقی، قرآن و...  دانشجویان با توجه به علاقه­‌مندی خود کانون­‌ها را ایجاد و شروع به فعالیت می­‌کنند.

فعالیت بیش از ۶۵۰۰ کانون دانشجویی در دانشگاه‌­ها

وی افزود: امروزه کانون­‌های دانشجویی مراکز مهمی در سطح دانشگاه­‌های کشور هستند. تعداد کانون­‌های فعال در دانشگاه­‌ها ۶۶۷۳ کانون است. در کنار کانون­‌ها، نشریات دانشجویی موقعیت مهمی برای قلم‌زدن دانشجویان هستند. مسئله مهم در اینجا تعداد مخاطبان نشریه نیست، بلکه آن روحیه جسورانه دانشجو است که تمرین می­‌کند تا قلم به دست گرفته و افکار و سخنان خود را بر روی کاغذ بیاورد و در معرض نقد دیگران قرار دهد.

باقری با اشاره به فواید فعالیت دانشجو در نشریات دانشجویی، گفت: تلاش مدیران دانشگاه‌ها بر حمایت از نشریات دانشجویی است. فعالیت در این زمینه­ موجب می‌شود تا دانشجو نسبت به مسائل موجود در جامعه واقع­‌بین­­‌تر شود. دانشجو یاد می‌گیرد تا اگر مطلبی را به رشته تحریر درمی­‌آورد، باید مستند باشد و نمی­‌تواند مطلبی را که مستند نیست بنویسد؛ در نتیجه دانشجو تمرین می­‌کند تا هر مطلبی را که به ذهنش می‌­رسد بدون بررسی همه جوانب آن ننویسد. در حال حاضر تعداد نشریات فعال دانشجویی موجود در دانشگاه­‌ها و مؤسسات آموزش عالی ۵۲۶۱ نشریه است که در عرصه­‌های مختلف ادبی،‌ علمی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه انجمن­‌های علمی دانشجویی نقطه عطفی میان دانشگاه و جامعه است، اظهار کرد: هم‌اکنون ۹۶۳۹ انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه­‌ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در قالب ۴۰ اتحادیه سراسری فعال هستند. انجمن­‌های علمی موقعیت بسیار خوبی را برای دانشجویانی که علاقه­‌مند به فعالیت بیشتر در حوزه رشته تخصصی خودشان هستند، به وجود می­‌آورند. دانشجویان احساس می­‌کنند بستری برای آن دسته از فعالیت‌های علمی مورد علاقه در انجمن­‌های علمی وجود دارد که در آموزش­‌های رسمی وجود ندارد. ضمن اینکه انجمن­‌های علمی محیط خوبی برای عمق بخشیدن به مطالبی است که در دانشگاه ارائه می­‌شود، در واقع انجمن­‌های علمی دانشجویی می­‌توانند نقطه اتصال دانشگاه با جامعه باشند.

باقری افزود: جشنواره سالانه «حرکت» نمود بارز و آشکار فعالیت­‌های انجمن‌های علمی است که از سال قبل بُعد بین­‌المللی پیدا کرده است. در این جشنواره که در سال ۱۳۹۷ در اصفهان برگزار شد، انجمن­‌های علمی دانشجویی کشور میزبان ۸۰ نفر از دانشجویان از ۴۸ کشور دنیا شامل ۲۹ نفر از قاره اروپا و آمریکا، ۱۲۰ نفر از قاره آسیا و اقیانوسیه و ۷ نفر از قاره آفریقا بودند. حضور این دانشجویان در کشور و آشنایی آن­ها با فعالیت‌های مختلف نوآوری و کارآفرینی تجربه خوبی را به نمایش گذاشت، به طوری که بازگشت دانشجویان مهمان از سایر کشورها به کشور خودشان و بیان تجربه­‌هایی که در ایران داشتند، نوعی دیپلماسی علمی است و کسب موفقیت تلقی م‌ی­شود. در واقع می­‌توان گفت انجمن­‌های علمی دانشجویی امروز به نوعی نقش سفیران علمی کشور را ایفا می‌کنند.

قائم مقام وزیر علوم با تأکید بر نقش پارک­‌های علم و فناوری در ایجاد اشتغال دانش‌بنیان، گفت: وزارت علوم مصمم است تا در این دوره، ارتباط بین انجمن‌های علمی دانشجویی با پارک­‌های علم و فناوری را نهادینه کند و پارک­‌های علم و فناوری بستری باشند تا دانشجویانی که در عرصه­‌های علم و فناوری زمینه فعالیت دارند، بیشتر به بازی گرفته شوند.

وی افزود: تشکل­ و نهادهای دانشجویی هم بستر مهم دیگری برای فعالیت دانشجویان هستند. این تشکل­‌ها در حوزه فعالیت‌­های سیاسی و فرهنگی فعالیت می‌کنند. بسیاری از افرادی که در مسئولیت­‌های مهم اجتماعی فعالند، کسانی هستند که در گذشته در این تشکل‌­ها فعال بوده­‌اند و فعالیت­های اجتماعی خود را از فعالیت در این تشکل­‌ها شروع کرده­‌اند.

شوراهای صنفی دانشجویی؛ عرصه‌­ای مهم برای تجربه­‌اندوزی در کارهای اجرایی

قائم مقام وزیر علوم در رابطه با شوراهای صنفی دانشجویی، گفت: شورای صنفی عرصه مهمی برای تجربه اندوزی در انجام کارهای اجرایی است؛ زیرا دانشجویان فعال در شوراهای صنفی با مشکلات موجود در دانشگاه­‌ها آشنا شده و در کنار مدیران برای رفع آن­ها اقدام می­‌کنند. مشارکت دانشجویان در شوراهای صنفی کمک می­‌کند تا نواقص به صورت مناسب‌تری رفع شود. یکی از فواید فعالیت در شورای صنفی این است که دانشجویان نحوه صحیح تعامل، انتقاد، برقراری ارتباط و کار جمعی را در دوره جوانی تجربه می‌کنند. تجربه نشان می‌دهد دانشجویان فعال در این عرصه­‌ها در زندگی آینده خود نسبت به سایر دانشجویان موفق­‌ترند.

قائم مقام وزیرعلوم تصریح کرد: محیط دانشگاه در کنار علم­‌اندوزی محیطی برای تجربه­‌اندوزی است. در واقع دانشگاه محیطی برای یادگیری به معنای عام است.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور به تعداد مورد نیاز، کارشناس متخصص و از جمله پزشک نداشتیم. همه به خاطر دارند که پزشکان کشور عمدتا از طریق کشورهایی مانند هند تأمین می­‌شدند، حتی تا دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ برای تأمین کادر هیئت علمی دانشگاه‌­ها افراد را به خارج از کشور اعزام می‌کردیم. اگرچه رفتن به نقاط مختلف دنیا برای فراگیری دانش‌­های جدید همیشه ضروری است؛ اما امروزه تعداد انگشت­‌شماری اعزام می­‌کنیم و همه نیروهای متخصص و کارمندان مورد نیاز کشور توسط دانشگاه‌­ها در داخل کشور تربیت می­‌شوند. می­‌توان گفت امروز این روند معکوس شده است و دانشگاه­‌های کشور نه تنها نیروی مورد نیاز کشور را تأمین می­‌کنند، بلکه در حال حاضر نزدیک به ۴۰ هزار نفر دانشجوی خارجی در دانشگاه­‌های کشور به تحصیل مشغول هستند.

قائم مقام وزیر علوم با تأکید بر اهمیت برنامه­‌ریزی در دانشگاه، گفت: تا دهه ۷۰ ما درحال تکمیل زیر ساخت­‌های آموزشی دانشگاه­‌ها، راه‌اندازی رشته‌های دانشگاهی، تنظیم منطقی کلاس‌­ها و...  بودیم و امروزه دستاورد این فعالیت­‌ها این است که هر تعداد نیروی متخصصی که بخواهیم در کشور تأمین می­‌شود. از اوایل دهه ۸۰ در دانشگاه­‌ها پژوهش به معنای واقعی با برگزاری دوره­‌های ارشد و دکتری به انجام رسید.

باقری در رابطه با فعالیت­‌های دانشگاهی در زمینه پژوهش، اظهار کرد: در سال‌های اخیر و از زمان شروع انجام پژوهش، شاهد دستاوردهای پرباری مانند حضور دانشمندان ایرانی در عرصه‌­های بین‌­المللی، وجود مقاله­‌های معتبر جهانی و دانشمندان برتر دانشگاهی در عرصه جهانی هستیم.

وی ادامه داد: تبدیل پژوهش به فناوری و تجاری­‌سازی محصول یک­ روند تدریجی است. دانشگاه­‌های کشور مرحله دوم را پشت سر گذاشته­‌اند و تازه قدم به این عرصه گذاشته­‌ایم که دانشگاه­‌های ما از پژوهش­‌محور به جامعه­‌محور تبدیل شوند. این روند زمان­‌بر است و رشد و توسعه­‌یافتگی جامعه را می­‌طلبد. درحال حاضر تبدیل ایده به محصول، شکل­‌گیری مراکز رشد دانشگاهی، پارک­‌های علم و فناوری موضوعات مهمی است که در کشور در دست انجام است.

 بیش از ۶۰۰۰ واحد فناور و شرکت دانش‌­بنیان در مراکز رشد دانشگاهی و پارک­‌های علم و فناوری

باقری در رابطه با واحدهای فناور و شرکت‌­های دانش­‌بنیان، گفت: در حال حاضر بالغ بر ۶۰۰۰ واحد فناور و شرکت دانش­‌بنیان و فناور در مراکز رشد و پارک­‌های علم و فناوری وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشغول به فعالیت هستند، مراکز رشد و پارک­‌های علم و فناوری بسترهای قانونی و مناسبی برای ایجاد اشتغال فارغ‌­التحصیلان نوآور و صاحب ایده هستتد.

وی در رابطه با مهارت­‌افزایی دانشجویان اظهار کرد: از سال ۹۶ تحولی ایجاد شد که در کنار آموزش، افزایش مهارت دانشجویان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. این رویکرد در همه برنامه­‌های درسی و فرادرسی در دانشگاه­‌ها در دست اجراست.

جذب سالانه بیش از ۲۰۰۰ عضو هیئت علمی

قائم مقام وزیر علوم ادامه داد: جذب هیئت علمی یکی از برنامه‌­های مهم دولت یازدهم و دوازدهم بوده است که در مجموع در ۶ سال گذشته بالغ بر ۱۵۰۰۰ نفر به عنوان هیئت علمی در دانشگاه‌­ها و مؤسسات آموزش عالی جذب شده­‌اند. اضافه شدن این عده از نیروی جوان و تحصیل کرده موتور محرکی برای دانشگاه‌­ها خواهد بود.

باقری اظهار کرد: توسعه در بستر زمان شکل می­‌گیرد. در حال حاضر هم رویکرد وزارت علوم و دانشگاه­‌ها این است که فعالیت­های پژوهشی خود را به سمت رفع نیازهای جامعه و کارآفرینی پیش ببرند. دانشگاه­‌ها باید جامعه‌­محور باشند و ارزش‌های جامعه برای آنها مهم باشد. البته باید این مسئله در میان جامعه نیز جا بیفتد که بایستی برای حل تمامی مسائل و مشکلات جامعه به روش‌­های علمی متوسل شد. در پرتو این نگاه،‌ انتظار می­‌رود تا دست­‌اندرکاران اجرایی جامعه و بخش‌­های صنعتی برای رفع نیازهای خود و ارتقاء کیفی خدمات، محصول و کالاهای خود به دانشگاه مراجعه کنند.

اختصاص ۴۰ میلیون یورو برای تجهیز دانشگاه­‌ها

وی با اشاره به اتخاذ راهکارهایی برای رفع مشکل فرسودگی تجهیزات دانشگاه‌­ها، گفت: در بودجه سال ۹۸ کشور، ۴۰ میلیون یورو در این زمینه اختصاص داده شده و امیدوارم با تخصیص سریع­تر این منابع دانشگاه‌­ها بتوانند از این اعتبار برای به­‌روزرسانی دستگاه‌­ها، آزمایشگاه‌­ها و ایجاد کارگاه‌­هایی که دانشجویان به آنها نیاز دارند، استفاده کنند. گرچه ممکن است نیاز مالی دانشگاه­‌ها بیش از این باشد، اما در شرایط کنونی ۴۰ میلیون یورو مبلغ مناسبی است که می­‌تواند بخشی از هزینه آنها را تأمین کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قائم مقام وزیر علوم نشریات دانشجویی شورای صنفی دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۲۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین نظیر هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های دانشگاهی تاکید کرد و گفت: از مهر ماه موضوعات هوش مصنوعی، تحول دیجیتال و کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی دانشگاه اجرایی خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه امیرکبیر در نشست با دبیران انجمن‌های علمی تاکید کرد: ما در سال‌های ۸۴ تا ۹۳ جلسات متعددی با شورای انجمن‌ها داشتیم، در بسیاری از موضوعات همفکری می‌کردیم و مشکلات حل می‌شد. به طوری‌که در این سال‌ها سفر‌های زیادی برای بسیار از گروه‌های دانشجویی به کشور‌هایی از جمله هند، آلمان، تایوان، وین، روسیه، آمریکای لاتین وغیره برگزار می‌کردیم و دانشجویان ما بهترین رتبه‌ها را کسب می‌کردند. امیدواریم این اقدامات مجدد انجام شود. سعی کنیم مسائل مربوط به این حوزه‌ها به حداقل برسد و امکانات بیشتری به دانشجویان تخصیص یابد.


وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس آمار‌هایی که مشاهده می‌کردم دانشجویان انجمن‌های علمی دانشکده‌های مکانیک، برق و هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر کمترین میزان فعالیت و دانشکده‌های ریاضی و فیزیک بیشترین آمار را داشتند.


سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچنین تاکید کرد: تصور من این است مشکلات و مسائل انجمن‌های علمی دانشجویان به راحتی تسهیل می‌شود. همچنان که چند ماه گذشته وقتی مسئله کمبود وسیله این دانشجویان را مطرح کردم یکی از فارغ التحصیلان دانشگاه یک دستگاه مینی بوس در اختیار ما قرار دادند که البته به نظر من باید تعداد آن به دو دستگاه افزایش یابد.


رهایی از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان پتانسیل در جهت حل مشکلات دانشگاه عنوان کرد و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از فارغ التحصیلان ما مدیران موفقی در کشورهستند این افراد می‌توانند هم برای انجام بازدید‌های علمی و صنعتی هم اینکه کمک برای حل مشکلات انجمن‌های دانشجویی تاثیرگذار باشند؛ بنابراین باید بتوانیم ارتباط خود با فارغ التحصیلان دانشگاه را تقویت کنیم.


رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر یادآور شد: شرکت در مسابقات علمی و همچنین برگزاری مسابقات متنوع برای انجمن‌های علمی بسیار با اهمیت است. ضمن اینکه فضای مسابقه برای دانشجویان هیجان و انگیزه ایجاد می‌کند. براین اساس دانشکده‌ها و انجمن‌هایی که امکان برگزاری مسابقه علمی را دارند حتما به فکر اینکار باشند و ما نیز در برگزاری این مسابقات کمک می‌کنیم.


وی در خصوص فعالیت مجدد نشریات علمی انجمن‌های علمی دانشجویان که تعطیل شده بودند نیز افزود: به نظر بنده فعالیت این نشریات بسیار مهم است و ما در دانشگاه کمک می‌کنیم مجدد این نشریات فعال شود چرا که نشریات علمی یکی از شاخص‌های پیشرفت علمی به شمار می‌رود. همچنان که ما در دانشگاه صنعتی امیرکبیر نشریات علمی زیادی داریم که در مسیر نمایه شدن بین المللی هستند.


رهایی بر ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین نظیر هوش مصنوعی در هر رشته تاکید کرد و گفت: در حال حاضر نفوذ و کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌ها مطرح است؛ لذا از بعد برگزاری کلاس، نرم افزاری و برگزاری مسابقات باید تلاش کنیم.


وی ادامه داد: ضمن اینکه ما در برنامه ریزی آموزشی که برای تعیین تکلیف برنامه‌های آموزشی تمامی رشته‌ها برگزار می‌شود، استفاده از هوش مصنوعی، تحول دیجیتال و کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی یکی از برنامه‌های جدید دانشگاه است که از مهر آینده اجرایی خواهیم کرد. بر این اساس کاربرد هوش مصنوعی در رشته‌های مختلف بیشتر می‌یابد.


رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: اشکال انرژی، هوش مصنوعی و مهندسی پزشکی سه حوزه‌ای است که این دانشگاه به عنوان قطب مطرح شده است.
وی بر ضرورت شکل گیری بازدید‌های انجمن‌های علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد و گفت: باید زمینه این بازدید‌ها فراهم شود تا انجمن‌های علمی دانشجویی ما بتوانند از صنایع مختلف بازدید کنند.


رهایی یادآور شد: در بحث نساجی نیز زمینه‌های خوب همکاری با اتحادیه‌های نساجی شکل گرفته و آن‌ها آماده همکاری با دانشگاه در زمینه‌های مختلف هستند و قرار است نمایشگاهی نیز در دانشگاه برپا کنند.


سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص آشنایی کمتر نو دانشجویان با مسائل و زندگی دانشجویی نیز افزود: ما در سال ۸۸ تا ۹۰ ما برنامه‌ای در طول ترم با موضوع ورود به زندگی دانشجویی را در دانشگاه برگزار می‌کردیم که در این برنامه مسائل مختلف علمی و زندگی دانشجویی مطرح می‌شد و بسیار مفید بود. قرار است این برنامه نیز مجدد ازمهر آینده برگزار خواهد شد چرا که دانشجویان در بدو ورود با دانشگاه نیازمند آشنایی با زندگی دانشجویی هستند تا دچار آسیب‌هایی نظیر افت تحصیلی نشوند.

رهایی از سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی سازمان صنعت دریایی در حوزه مباحث دریایی و مباحث شناور‌ها خبر داد و گفت: دانشکده مهندسی و صنعت دریا اهمیت زیادی دارد و پردیس دریا ساحلی ما در بندر عباس از پردیس‌های موفق به شمار می‌رود؛ بنابراین دانشجویان و انجمن‌های علمی نیز باید در این زمینه به میدان بیایند و فعالیت‌های علمی کنند.


وی خاطر نشان کرد: ما در دانشگاه صنعتی امیرکبیر پژوهشکده‌های مختلفی داریم که در کنار دانشکده‌ها قرار دارند. این پژوهشکده‌ها با صنایع مختلف ارتباط دارند و پروژه‌های زیادی دریافت کردند که لازم است انجمن‌های علمی ما با این پژوهشکده‌ها ارتباط بگیرند.


رهایی همچنین بر تقویت بازدید‌های صنعتی انجمن‌های علمی تاکید کرد و گفت: چند ماه پیش هیاتی از وزارت صنایع تاکید کردند حاضر هستند ارتباطی با صنایع مختلف داشته باشیم و هزینه‌های این بازدید‌ها را نیز متقبل شوند.


رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پایان اظهار کرد: دانشکده‌ها موظف هستند بخشی از درآمد‌های خود را در حوزه دانشجویی صرف کنند و روسای دانشکده‌ها باید با انجمن‌های علمی همکاری جدی‌تر برگزار کنند.

دیگر خبرها

  • دانشجویان باید با «تیتر» نقشه راه را به رؤسای دانشگاه‌ نشان دهند
  • در جنگ نابرابر رسانه‌ای قرار داریم/ دانشجویان نشریات دانشجویی، خط قرمزها را کنار بگذارند
  • دانشجویان باید با یک تیتر نقشه راه را به روسای دانشگاه‌ها نشان دهند
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • دانشجویان پرانگیزه؛ اما مسئولان همچنان در خواب غفلت!/ دل نوشته‌های دانشجویی را جدی بگیرید تا مشکلات مملکت حل شوند
  • آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش
  • جذب ۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد / برخورد با استادی که شکایت دانشجویی داشت
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه