Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عباس رضایی در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه اصفهان در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی استان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، افزود: برای حل این مشکل استان باید برنامه‌ریزی و سیاستگذاری اصولی صورت گیرد.  

وی بیان کرد: برغم همه مشکلات در استان در هشت ماهه سال جاری تعداد اقلام صادراتی استان هزار و ۷۳ قلم به ۹۰ کشور از جمله چین، عراق، افغانستان، اندونزی، ترکیه، هند، عمان، پاکستان و امارات بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار اصفهان اضافه کرد: ارزش صادراتی استان در هشت ماهه سال جاری یک میلیارد و ۷۳۸ میلیون دلار بوده، به لحاظ وزنی ۴۴ درصد و به لحاظ ارزش ۱۸ درصد رشد داشته است.  

وی اضافه کرد: در اتاق بازرگانی اصفهان اقداماتی نظیر بسته‌های حمایتی مالیاتی، کشاورزی و گمرک و بانکی صورت گرفته اما در این راستا اطلاع رسانی نشده است.  

رضایی با بیان اینکه نوآوری‌های صنعتی فراوانی در استان داریم، اظهارداشت: این نوآوری‌های صنعتی باید احصا شوند.  

استاندار اصفهان با بیان این که فعالان اقتصادی همچنان مشکلات بانکی دارند، یادآور شد: متاسفانه بانک‌ها هنوز نتوانستند با ضوابط و قوانین زمان جنگ اقتصادی خود را تطبیق دهند.  

رضایی تصریح کرد: علاوه بر اینکه منطقه ویژه صنعتی اصفهان برگزار کردیم، طی چند ماه گذشته برای اولین بار منطقه ویژه علم و فناوری هم دایر کردیم.  

وی با اشاره به اینکه طلاسازان استان اصفهان مظلوم واقع شدند، تصریح کرد: افرادی که به عنوان صنعت طلاساز و صادرکننده هم بودند مشکلات و مسائل بسیاری دارند که باید مورد بررسی قرار بگیرد.  

باید به صادرات خدمات فنی مهندسی توجه ویژه شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: براساس جلسات برگزار شده با صنعت‌گران و تولیدکنندگان مشکلاتی در راستای مجوز صادراتی مطرح شد.  

ایرج موفق افزود: باید به سمت شرکت‌های مدیریت صادرات تخصصی حرکت کنیم که این اقدام در اصفهان صورت گرفته است.  

وی ادامه داد: یکی از مباحث اصلی صادرات خدمات فنی مهندسی است که با توجه به شرایط موجود باید مورد توجه قرار بگیرد این در حالیست که متاسفانه در راستای صادرات خدمات فنی مهندسی به صورت جزیره‌ای عمل می‌شود.  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه در کشور هزار و هشت کارخانه فرش و در استان اصفهان ۸۲۰ کارخانه وجود دارد، گفت: براین اساس تقاضای مجوز برگزاری نمایشگاه فرش در اصفهان به صورت ویژه را داریم.  

وی با اشاره به نیاز صادرکنندگان بر تامین مواد اولیه خاطرنشان کرد: صادرکنندگان در بخش پتروشیمی، فولادمبارکه و ذوب آهن محتاج مواد اولیه هستند.  

موفق با اشاره به میزان صادرات در هشت ماه سال جاری اضافه کرد: یک میلیارد و ۷۳۸ میلیون دلار صادرات از این استان صورت گرفته که به لحاظ وزنی نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد و به لحاظ ریالی ۱۸ درصد افزایش را شاهد بودیم.  

از ۵۹ صادرکننده نمونه استانی و ۲ صادر کننده ملی در آیین تجلیل از صادر کنندگان نمونه استان اصفهان با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت تجلیل شد.  

وزیر صنعت، معدن و تجارت روز پنجشنبه در سفر یک روزه به استان اصفهان از تعدادی شرکت‌های واقع در شهرک صنعتی رازی شهرستان شهرضا و شهرک صنعتی جی بازدید کرد.  

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور به شمار می‌آید.

کد خبر 471522 برچسب‌ها وزارت صنعت، تجارت و معدن استان اصفهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت صنعت تجارت و معدن استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۲۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت نوبرانه‌ها تا پایان اردیبهشت

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران از کاهش قیمت میوه های نوبرانه تا پایان اردیبهشت ماه خبر داد.

اکبر یاوری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تا پایان اردیبهشت ماه میوه‌های نوبرانه به تولید انبوه می رسد و قیمت آنها کاهشی خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر روزانه بیش از ۴۰۰ تن هندوانه به تهران وارد می شود و قیمت آن نیز در میدان مرکزی میوه و تره بار به صورت عمده فروشی کیلویی ۳تا ۱۴هزارتومان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران تصریح کرد: همچنین قیمت ملون در میدان مرکزی میوه و تره بار به صورت عمده کیلویی  ۸تا ۱۳هزارتومان، جانا ۱۰تا ۱۵ هزار تومان و طالبی نیز از ۱۰تا ۱۵هزارتومان است.

وی اضافه کرد: قیمت عمده فروشی گوجه سبز نیز کیلویی ۱۰۰تا ۳۵۰هزار تومان و توت فرنگی ۸۰تا ۱۲۰هزار تومان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تبدیل ۱۸۱۰ مجوز کاغذی به شناسه یکتا در میاندوآب
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • این میوه‌ها همچنان زیر ۱۰۰ هزار تومان قیمت ندارند/ لیست جدید قیمت انواع میوه را ببینید
  • کاهش قیمت نوبرانه‌ها تا پایان اردیبهشت
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ ۵۰ دانشجو در فاز نخست شاغل می‌شوند
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت