Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@09:16:08 GMT

کمبود چادر مشکی ایرانی تا سال ۹۹ برطرف می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۷۳۰۱۷

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) ضمن برشمردن عوامل پایین بودن میزان تولید چادر مشکی در ایران، از احتمال تولید ۳۰ میلیون متر چادر مشکی در واحدی در قزوین تا سال آینده خبر داد.

افسانه محرابی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در ردیف تعرفه چادر مشکی پارچه‌های دیگری نیز وجود دارد و میزان دقیق واردات سالانه آن مشخص نیست، اظهار کرد: بازار نشان می‌دهد که نیاز سالانه کشور بیش از ۴۰ میلیون متر پارچه چادر مشکی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، در حال حاضر تنها یک واحد تولیدی در شهرکرد پارچه چادر مشکی تولید می‌کند که ظرفیت تولید سالانه آن ۱۰ میلیون متر است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه برآورد مصرف و واردات چادر دقیق نیست و این اعداد به صورت تخمینی تعیین شده است، از ابراز تمایل برخی واحدها برای تولید چادر مشکی خبر داد و گفت که یک واحد تولیدی در قزوین وعده داده که از سال آینده ۳۰ میلیون متر چادر مشکی تولید کند که در صورت تحقق، نیاز چادر مشکی در بخش بازار تقریبا تامین می‌شود.

چرا در تولید چادر مشکی عقب ماندیم؟!

محرابی با اشاره به ماهیت قاچاق‌پذیری پوشاک و پارچه،‌ تصریح کرد: از طرف دیگر خلاف‌اظهاری‌ها در گمرکها و واردات کالاهای همراه مسافر از مناطق آزاد از جمله عواملی است که واردات چادر مشکی را توجیه‌پذیر می‌کند، اما رقابت را از تولیدکنندگان داخلی می‌گیرد و سرمایه‌گذار جرات سرمایه‌گذاری در اینگونه بخش‌ها را پیدا نمی‌کند.

به گفته وی، برخی از واردکنندگان برای پرداخت حقوق ورودی کمتر، ردیف تعرفه کالای خود را تغییر می‌دهند یا از از طریق کالاهای همراه مسافر در مناطق آزاد کالای خود را وارد می‌کنند و به همین دلیل تولیدکنندگان داخلی قادر به رقابت با آن‌ها نیستند.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت همچنین راه حل کاهش قاچاق را سیستمی شدن گمرک و حرکت به سوی شفافیت عنوان کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۳۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس

رضا فزونی تصریح کرد: در حال حاضر نسل سی و یکم مرغ مادر بومی پارسه در مرکز اصلاح نژادی شمس آباد جوجه ریزی شده است و با توجه به روند پلاک گذاری جوجه‌ها، رکوردبرداری از این جوجه‌ها آغاز شده است. 

این مقام مسئول اظهار کرد: آمار‌های مربوطه بر اساس رکورد‌های گله مادری و اطلاعات شجره نامه و همچنین جوجه‌های نسل جدید برداشت و پس از تحلیل و ارزیابی آماری و اصلاح نژادی، انتخاب مرغ و خروس‌های والدی نسل بعد صورت می‌پذیرد. 

با توجه به بهبود قابل توجه صفات اقتصادی مرغان بومی که طی سنوات متمادی حاصل شده و از طرفی به دلیل پتانسیل ژنتیکی بالای تولیدی این نوع از مرغان که در سطح روستا‌ها توزیع شده است می‌توان به بخش قابل توجهی از نیاز‌های بازار تخم مرغ و گوشت سفید دست یافت

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات