Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با امیر سابق قطر در شهر دوحه دیدار و درباره مسائل فلسطین گفت‌وگو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری فلسطینی "معا"، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در دیدار با شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر سابق قطر از تلاش های دوحه در حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین در دوره های مختلف و در قدس و کرانه باختری و نوار غزه و نیز نقش قطر در اجرای پروژه های امداد رسانی حیاتی برای فلسطینی ها تقدیر کرد که بسیاری از این پروژه ها در دوره زمامداری شیخ حمد در جریان سفر تاریخی او به غزه آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنیه در این دیدار تحولات اخیر مربوط به پرونده انتخابات فلسطین و امتیازهای ارایه شده از طرف حماس برای موفقیت برگزاری این انتخابات را با امیر سابق قطر بررسی و بار دیگر برلزوم برگزاری انتخابات در شهر اشغالی قدس و نوار غزه و کرانه باختری تاکید کرد.

هنیه همچنین امیر سابق قطر را از آخرین تحولات مربوط به مسئله فلسطین در سطح سیاسی و خطراتی که حقوق ملی مشروع ملت فلسطین را تهدید می کند و توطئه ها برای از بین بردن این حقوق مطلع کرد و گفت که این وضعیت نیازمند حمایت عربی و منطقه ای است.

در این دیدار صالح العاروری معاون رئیس جنبش حماس و ماهر صلاح رئیس حماس در خارج و نزار عوض الله و سامی خاطر دو عضو دفتر سیاسی این جنبش حضور داشتند.

حمله هوایی اشغالگران به مواضع مقاومت در غزه

هواپیماهای رژیم اسرائیل پنجشنبه شب چند موضع مقاومت فلسطین در شمال و جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند.

این هواپیماها موضع عسقلان در شمال نوار غزه را با دستکم دو فروند موشک هدف گرفتند. موضع عین جالوت در غرب شهر خانیونیس نیز هدف قرار گرفت.

این هواپیماها همچنین به اراضی بایر نزدیک مرز نوار غزه و مصر حمله کردند.

به گفته منابع فلسطینی، در این حمله به کسی آسیبی نرسید.

اشغالگران مدعی شدند که این حملات در واکنش به شلیک یک موشک از نوار غزه انجام شد اما مقاومت فلسطین شلیک چنین موشکی را تایید نکرده است.

اتحادیه عرب: قدس خطر قرمز است

اتحادیه عرب در جریان نشست اضطراری خود در سطح نمایندگان برای بحث درباره گشوده شدن دفتر تجاری برزیل در شهر اشغالی قدس تاکید کرد: قدس نماد مسئله فلسطین است و همچنان خط قرمز باقی خواهد ماند.

این اتحادیه در بیانیه خود اقدام برزیل را تحولی خطرناک و مردود و محکوم دانست و افزود : برخی مواضع و اظهارات رسمی برزیل و تکمیل روند گشودن دفتر تجاری در قدس و انتقال سفارت برزیل به آن به چالش کشیدن آشکار موضع و اراده جهان عرب است که برای منصرف کردن برزیل از این اقدامِ مردود و محکوم، تلاش کرد.

این بیانیه تاکید کرد: قدس قلب مسئله ملت فلسطین و موضوع محوری و اولویت اول جهان عرب باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۳۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد

وزیر دفاع در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگ‌های با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگ‌های با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

در جریان دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان که برای نخستین بار پس از ۳۰ سال در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری شانگ‌های در آستانه قزاقستان صورت گرفت، طرفین بر افزایش ظرفیت‌ها و آمادگی‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌های دفاعی تاکید کردند.

در این ملاقات ژنرال «روسلان ژاک سیلیکوف» وزیر دفاع قزاقستان نخستین حضور وزیر دفاع ایران در اجلاس وزرای دفاع شانگ‌های پس از عضویت کامل ایران را تبریک و ابراز امیدواری کرد: حضور ایران در این سازمان موجب تقویت و پیشبرد برنامه‌ها و ماموریت‌های این سازمان گردد.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با یادآوری برخی ابعاد همکاری‌های دفاعی فعلی دو کشور در زمینه‌های آموزشی و طب نظامی خواستار گسترش این همکاری‌ها شد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات ضمن دعوت از همتای قزاقستانی خود برای سفر به تهران تاکید کرد: ایران کاملاً آماده گسترش همکاری‌های دو جانبه دفاعی است.

در پایان این دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان تشکیل کارگروه جهت ساماندهی و پیشبرد همکاری‌های دو کشور را مورد تاکید قرار دادند.

دیگر خبرها

  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد
  • محمود عباس: حمله به رفح بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ فلسطین خواهد بود
  • بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد
  • چشمک به سکوی سوم با درخشش تکراری امیر غفور
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • اعلام آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با اسرائیل
  • (ویدیو) ژنرال سابق اسرائیلی: فکر نمی‌کردیم ایران با موشک‌هایش به ما حمله کند
  • انتقاد محافل سیاسی رژیم صهیونیستی از طرح حمله به «رفح»