Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@12:45:25 GMT

پاسداران زبان فارسی خرده فرهنگ‌ها را حفظ می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۷۳۴۴۰

پاسداران زبان فارسی خرده فرهنگ‌ها را حفظ می‌کنند

مسؤول دفتر طنز حوزه هنری با بیان اینکه حفظ فرهنگ و زبان، صرف انتقال سینه به سینه کافی نیست گفت: پاسداران زبان فارسی نه تنها زبان‌ها که خرده فرهنگ‌ها را حفظ می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ناصر فیض در چهل و هشتمین محفل طنز قمپز با اشاره به استقبال علاقمندان از این محفل، اظهار کرد: قمپز یکی از جلساتی ا‎ست که وقتی در راه آن هستی نگرانی مبادا دیر برسی و بخشی از آن دست بدهی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محفل در تمام کشور شناخته شده‌است و از تمام وجناتش ذوق و سلیقه پیداست.

وی بیان کرد: این ذوق و سلیقه از اسمی که برایش انتخاب شده یا اسمی که بر جشنواره طنزش با نام «سوهان روح» گذاشته‌اند تا طنزپردازانی که برای ارائه آثارشان در این محفل حاضر می‌شوند، مشخص است.

مسؤول دفتر طنز حوزه هنری در بخش دیگری از این محفل درباره لزوم حفظ زبان‌ها و خرده فرهنگ‌های محلی گفت: از ویژگی‌های آثار ادبی و در اینجا طنز با زبان محلی این است که در آینده می‎توان کلمات و اصطلاحات رایج بین مردم را از این آثار احصاء و استخراج کرد تا به این وسیله حفظ شود.

وی یادآور شد: در خصوص فرهنگ و زبان، صرف انتقال سینه به سینه کافی نیست چرا که ممکن است در یک تقطیع نسلی از بین برود و اثری از آن نماند. پاسداران زبان فارسی نه تنها زبان‌ها که خرده فرهنگ‌ها را حفظ می‌کنند.

در چهل و هشتمین محفل قمپز یحیی سلطانی، ریحانه فرضی، رضا عیوضی، حسین زارعی، حسین فیض اخلاقی، نعیمه وافی، حسن بشتاب، مهدی امینی تامه، سعید تارم، حسین صادقی، محمدحسین مهدویان، سید شهاب جدا، سید محمدجواد یثربی آثارشان با موضوع آزاد و یا ویژه موضوع برنامه را برای حاضران قرائت کردند.

علاوه بر شعر و نثرخوانی طنزپردازان قمی و کارشناسی آثار ارائه شده توسط ناصر فیض، پخش نماهنگ‌ طنز و پرده‌خوانی طنزآمیز توسط امیر شفیعی از جمله بخش‌های این محفل بود.

با اعلام دکتر عباس احمدی مجری برنامه و مسئول دفتر طنز حوزه هنری قم، محفل چهل و نهم قمپز پس از ایام فاطمیه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: زبان فارسی حوزه هنری خرده فرهنگ ها قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۳۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز

امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

مدیرکل دفتر موسیقی: در کنسرت قربانی ما پای قانون ایستادیم

 

قرار است سمیعی به همراه مسئول دفتر سرود و برخی از کارشناسان دفتر موسیقی، در این سفر ضمن بازدید از انجمن‌های موسیقی، با گروه‌های سرود، فعالان موسیقی، مدیران ارکسترهای استانی و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی دیدار کند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل آنان قرار گیرد.

همچنین در پایان این سفر دو روزه مدیر دفتر موسیقی ضمن بازدید از روند برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس با هنرمندان حاضر در این جشنواره گفت‌وگو خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • رسانه‌های خارجی جنبش دانشجویی آمریکا را وارونه سازی می‌کنند
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس
  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • رونمایی از آهنگ خلیج‌فارس به ۲ زبان فارسی و عربی در اراک
  • شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • (ویدئو) دردسرهای فریدون زندی برای صحبت به زبان فارسی
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه