Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان در جلسه بررسی زیرساخت های تسریع روند صادرات مجدد عنوان شد: برای دسترسی آسان و کم هزینه به بازارهای جهانی بخصوص چین تلاش و پشتکار بدون در نظر گرفتن مسائل شخصی و سیاسی لازم است.

"سعید برخوری " شامگاه در جلسه بررسی زیرساخت های صادرات مجدد محصولات جنوب کرمان گفت: با توجه به اینکه همه نهادهای کشاورزی از جمله بذر مورد نیاز کشاورزان وارد می شود لذا با راه اندازی منطقه آزاد کشاورزی و استقرار دفاتر و نمایندگی های فروش بدون تعرفه صادراتی و وارداتی کمک بزرگی به کاهش هزینه های تولیدکنندگان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این مطلب که " صادرات و واردات نهاد ها و محصولات کشاورزی باید آزاد باشد "افزود: از مزیت های منطقه آزاد کشاورزی این است که علاوه بر امر صادرات اکثریت نهاده های کشاورزی وارد می شوند لذا برای برون رفت از مشکلات بخش کشاورزی چاره ای جز راه اندازی منطقه آزاد کشاورزی نداریم.

باید ریسک پذیر باشیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان صادرات محصولات کشاورزی را در گرو همکاری کشاورزان و حمایت بخش خصوصی دانست و بیان کرد: همکاری کشاورزان در امر صادرات به صورت پایدار لازم است.

وی از صادرات خیار خاردار و بادمجان به روسیه خبرداد و افزود: درحال حاضر چهار محصول سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی و مرکبات در دستور کار هستند و هم اکنون فصل برداشت مرکبات است لذا با همراهی تولیدکنندگان آمادگی صادرات را داریم.

برخوری تکمیل محور قلعه گنج-جاسک را درکاهش هزینه حمل تاثیرگذار دانست و اظهار کرد: باز کردن راه صادرات مستلزم گذشت بخش خصوصی و کشاورزان به عنوان تولید کننده است و باید در مسیری حرکت کنیم که صادرات، رونق پایدار پیدا کند.

وی بر لزوم تشکیل سندیکای متمرکز برای صادرات و بازاریابی محصولات کشاورزی تاکید کرد و ادامه داد: بخش خصوصی باید صادرات را مدیریت کند.

وی میزان تولیدات کشاورزی جنوب کرمان را مازاد بر نیاز بازار داخلی عنوان کرد و گفت: تولیدات ما مازاد بر نیاز بازار داخلی هستند لذا می طلبد تشکل های بخش کشاورزی بسیار قوی وارد عمل بشوند و صادرات را مدیریت کنند.

جنوب کرمان یعنی ایران کوچک

در ادامه اسدالله صراف زاده کارشناس توسعه صادرات و تامین منابع خارجی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ظرفیت های کشاورزی جنوب کرمان قابل مقایسه با مرکز استان نمی باشد.

وی حلقه مفقوده بخش کشاورزی را عدم مدیریت کشت دانست و اظهار کرد: باید طبق برنامه ارایه شده به کشاورزان پیش برویم که در حال حاضر با توجه به کشت بی رویه سیر انبارها هم جوابگوی میزان برداشت نیستند این یعنی عدم مدیریت.

صراف زاده با ابراز امیدواری از وجود ظرفیت های کشاورزی در جنوب کرمان افزود: با وجود توانمندی‌های کرمان جنوبی در امر صادرات باید اقداماتی انجام بدهیم تا اینکه بنا به فرمایش رهبری نباید سیاست های اقتصادی را بر اساس نفت برنامه ریزی کنیم لذا همدلی و همبستگی را باید سرلوحه بازار مصرف و تجارت قرار داد.

حمایت مقام ارشد دولت در استان لازم است

به گزارش ایسنا، در بخش بعدی در این جلسه محمد صادق یاوری مدیر عامل شرکت بازرگانی و سرمایه گذاری یاوری در عمان(یاوری التجاره والستثمار)گفت: میزان تولید محصولات کشاورزی جنوب کرمان بیشتر از میزان نیاز مصرفی در عمان است و تنها 20 در صد محصولات صادر می شوند.

وی بازار چین را هدف اصلی در امر صادرات عنوان کرد و افزود: در نظر داریم که تاجر چینی که در حوزه میوه تخصص دارد برای برآورد وضعیت محصولات به جنوب کرمان و جیرفت بیاید و از نزدیک در جریان کیفیت محصولات قرار بگیرد که می تواند کمک بزرگی برای مردم باشد.

یاوری سرمایه گذاری و حمل نق گفت: بازارعمان آزاد و باز است و در حال حاضر برای صادرات مجدد که 18 سال پیش انجام می دادیم زمینه شروع آن فراهم است و بخاطر تفاهمنامه هایی که در زمان وزیر سابق وزارت جهادکشاورزی در چین امضا کردند و چینی ها قبول کردند محصولات کشاورزی کشور ایران را خریداری کنند و از طرفی چین وارد کننده بزرگ پرتقال است و به وزارت جهاد کشاورزی قول مساعدت همکاری داده اند و جنوب کرمان برای شروع کار مناسب است.

وی از تمایل مقامات عمان جهت تسریع روند صادرات محصولات کشاورزی با کشور ایران خبرداد و گفت: برای صادرات مجدد همکاری لازم صورت می گیرد و برای صادرات مجدد به یک فضا نیاز داریم که دولت عمان در واگذاری آن همکاری می کند که به عنوان محلی برای بارگیری مورد نیاز است.

صادرات به مسقط به صرفه تر است تا تهران

مدیرعامل شرکت یاوری عمان صادرات محصولات کشاورزی جنوب کرمان را به مسقط به صرفه تر از حمل به تهران دانست و بیان کرد: باید روی 4 و نیم میلیون تن تولید برنامه ریزی کنیم که 4 میلیون تن باید صادر شود و تنها 500 تن نیاز بازار داخلی است.

وی گفت: اگر قرار باشد این کار را انجام بدهیم باید با همکاری بخش دولتی و بخش خصوصی بتوانیم مقام ارشد دولت را در استان کرمان وارد عمل کنیم.

 کشاورزان نباید دغدغه داشته باشند

یاوری رفع دغدغه کشاورزان را درامر صادرات محصولات کشاورزی مورد تاکید قرار داد و افزود: باید روند صادرات مجدد را برای تولیدکنندگان تشریح کنیم تا اینکه دغدغه پرداخت مطالبات را نداشته باشند.

وی با بیان این مطلب که"کشورهای عربی 99 در صد مصرف کننده هستند و به غیر از خرما چیز دیگری به عنوان محصولات باغی ندارند"از فراهم بودن زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس با ارزش افزوده قابل قبول خبرداد.

این فعال اقتصادی محصولات جنوب کرمان را قوی دانست و گفت: هر محصولی در جنوب کرمان تولید می شود نوبر است واقعا عزم ملی می خواهد که به کمک تولیدکنندگان بیاییم زیرا کشاورز وظیفه اش تولید است که به درستی انجام می دهد.

نقشه صادرات را با بخش خصوصی باید پیش برد

وی افزود: نقشه ترسیم شده صادرات را باید به کمک بخش خصوصی پیش ببریم و باید جلوی تک تک تولید کنندگان فرش قرمز پهن کرد.

وی بر لزوم همکاری ویژه کشاورزان تاکید کرد و گفت: بسته بندی باید طبق سفارش صورت بگیرد که متاسفانه ضعف صادرات در بسته بندی است اگر هر کدام از طرف های صادرات کوتاهی کنند به مقصد نخواهیم رسید.

یاوری نگاه بلند و ملی را در امر صادرات ضروری دانست و اظهار کرد: باید به صورت حرفه ای کار کنیم وهدفمان ملی باشد و در مسائل جانبی صادرات از جمله سورت، بسته بندی، زمان حمل و انتقال محصول باید دقت نظر داشته باشیم.

راه اندزای هلدینگ در عمان به نام جنوب کرمان

وی از کاندید شدن کشورهایی چین و هند برای صادرات محصولات جنوب کرمان خبرداد و گفت: باید از اول با یک سیستم کاری منسجم وارد عمل شد و در عمان سعی می کنیم یک هلدینگ بزرگ بنام جنوب کرمان و جیرفت راه اندازی کنیم و علاوه برعمارات، قطر، چین و هند هم کاندید صادرات محصولات کشاورزی جنوب کرمان و جیرفت هستند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه تعدادی از نمایندگان کشاورزان و صادرکنندگان نظرات وپیشنهادات خودرا ارایه داند و بر اساس این خبر، هیات اقتصادی و تجاری بررسی و تامین زیرساخت های صادرات پایدار و مجدد محصولات کشاورزی جنوب کرمان به همراه رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان بازدید از باغات مرکبات و گلخانه های شهر جیرفت، تولیدات گلخانه ای شهرستان های جنوبی کرمان، محورقلعه گنج- جاسک و ... در دستور کار دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صادرات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۳۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران

به گ زارش خبرنگار مهر، علی باقری شامگاه سه شنبه در در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بخش تعاون با محوریت اقتصاد تعاونی و مردم محور در راستای اجرا شدن شعار سال گام بر می دارد، تصریح کرد: در راستای عملیاتی کردن شعار سال باید تعاونی ها احیا شده و به همین دلیل بخش تعاونی ها امسال در نمایشگاه حضور پررنگ داشته تا در عرصه داخلی و بین المللی توانمندی خود را به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه سهم تعاونی ها در صادرات محصولات و تولیدات افزایش یافته است، گفت: در دوسال گذشته تعاونی های مازندران، ۸۰میلیون دلار صادرات داشته اند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه اقتصاد تعاونی به دنبال افزایش سهم خود در اقتصاد کشور براساس شعار سال مقام معظم رهبری است، تاکید کرد: فعالیت تعاونی ها با مشارکت مردم در دستور کار است و بخش تعاون باید براساس سند توسعه این بخش سالانه دو درصد رشد را در سهم خود از اقتصاد ملی برعهده گیرد.

وی یادآور شد: این مهم با کمک تمامی دستگاه های اجرایی استان محقق می شود تا سهم بخش تعاون از ۵ به ۱۵ درصد طی ۱۰ سال ارتقا یابد.

کد خبر 6093556

دیگر خبرها

  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی؛ احتمال خسارت به محصولات کشاورزی
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی