Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بررسی صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیست و ششم آذر در هیات‌های اجرایی به پایان رسید و داوطلبانی که در این مرحله رد صلاحیت شدند.

به استناد ماده ۵۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی داوطلبان رد صلاحیت شده چهار روز فرصت دارند تا شکایت خود را مبنی بر رد صلاحیت به هیات نظارت استان اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس، فرصت اعتراض به تایید نشدن صلاحیت‌ها از دیروز (پنجشنبه ۲۸ آذر) آغاز شده و تا چهار روز (یکشنبه اول دی) ادامه دارد.

قائم مقام هیات نظارت بر انتخابات استان بوشهر گفت: این هیات در این مدت در استانداری مستقر است تا داوطلبانی که رد صلاحیت شده‌اند، شکایت و مدارک خود را ارائه دهند.

خلیل رضایی با اشاره به روند فعالیت این هیات، افزود: نخستین مرحله فعالیت هیات نظارت بر انتخابات، بررسی استعفای مسئولان متقاضی داوطلبی انتخابات مجلس بود که طبق قانون ۶ ماه قبل از آغاز ثبت نام باید استعفا می‌دادند.

او ادامه داد: در زمان ثبت نام از داوطلبان هم که از دهم تا شانزدهم آذر صورت گرفت، نمانیدگان ما حضور داشتند و بر کار‌ها نظارت می‌کردند که در این مدت ۱۹۶ داوطلب در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر نام نویسی کردند.

قائم مقام هیات نظارت بر انتخابات استان بوشهر بیان کرد: تشکیل هیات اجرایی برای بررسی صلاحیت این داوطلبان هم با حضور نمایندگان ما و تعامل با فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها صورت گرفت.

رضایی ادامه داد: هیات اجرایی انتخابات مجلس، یازده عضو دارد که سه عضو ثابت هستند شامل فرماندار، دادستان و رئیس اداره ثبت احوال، و هشت نفر هم از معتمدان منطقه هستند که هیات نظارت آنان را تایید می‌کند.

او با اشاره به فرصت ۱۰ روزه هیات اجرایی ۱۰ برای بررسی صلاحیت داوطلبان، گفت: داوطلبانی که در این مرحله صلاحیتشان تایید نشود علت رد شدن صلاحیت را محرمانه به آن‌ها می‌گویند و چهار روز فرصت دارند شکایت کنند.

قائم مقام هیات نظارت بر انتخابات استان بوشهر افزود: طبق ماده ۵۲ قانون انتخابات، هیات نظارت علاوه بر رسیدگی به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده در هیات اجرایی، در مورد صلاحیت داوطلبان تایید صلاحیت شده نیز باید اظهار نظر کند که بر این اساس تا ۲۱ دی به مدت ۲۰ روز وقت داریم صلاحیت داوطلبان را بررسی کنیم.

رضایی عنوان کرد: در این مدت صلاحیت‌ها را با توجه به استعلام‌های جدیدی که از مراجع چهارگانه می‌رسد و تحقیقات محلی بررسی و پس از دریافت نظر هیات مرکزی نظارت، نتیجه را اعلام می‌کنیم.

او تاکید کرد: هیات نظارت شواری نگهبان، بی طرفانه و مقتدرانه، طبق قانون کار خود را انجام می‌دهد.

قائم مقام هیات نظارت بر انتخابات استان بوشهر بیان کرد: سپردن مسئولیت به اشخاص مستلزم معیار‌هایی است و شورای نگهبان برای بررسی این معیارها، خط‌کشی سیاسی نداشته، ندارد و نخواهد داشت و تنها خط‌کش ما، قانون است.

رضایی همچنین از رسانه‌ها و فعالان شبکه‌های اجتماعی خواست تا نتیجه بررسی صلاحیت‌ها مشخص نشده ازهر گونه پیش داوری درباره داوطلبان خودداری کنند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات مجلس شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۳۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد

سخنگوی شورای نگهبان از تایید لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی  از تایید لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان

 

طحان نظیف نوشت: "لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران" در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها مغایر قانون نیست
  • معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری