Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حلیمه علیشاهی، مدیر مرکز تخصصی طوبی در رابطه با ویژگی‌های متنی بیانیه گام دوم با تاکید بر بعد تمدنی این بیانیه اظهار داشت: یکی دیگر از مهمترین ویژگی‌های بیانیه گام دوم نگاه بلند و امید بخش رهبر معظم انقلاب درباره آینده انقلاب اسلامی و آرمان تمدن‌سازی اسلامی است.

وی در رابطه با دومین ویژگی متنی بیانیه افزود: امیدبخشی این پیام و نگاه مثبت رهبر معظم انقلاب مبتنی بر توکل بر تحقق وعده‌های الهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مرکز طوبی افزود: این نگاه بلند درون‌مایه صلابت، استواری و خستگی‌ناپذیری انقلابیون را ضمانت و آرمان‌های آنان را از نگاه‌های سکولاریستی برپایی حکومت و رفاه مادی و به بلندای تمدن‌سازی اسلامی ارتقا بخشیده و مانع از گرفتاری آنان در تنگه احد عافیت‌طلبی می‌شود.

وی در رابطه با دستاوردهای انقلاب اسلامی ابراز کرد: اینکه دستاوردهای انقلاب بیش از چیزی است که مردم احساس می‌کنند امر قابل قبولی است که می‌تواند از چند منظر بررسی شود: انتظارات مردم از انقلاب به جهت اسلامیت نظام و اتکاء آن به دین، در سطحی بسیار متعالی تعریف شده است، از طرفی به دلایل مختلف هنوز با این آرمان‌ها فاصله طولانی داریم، لذا مردم بیش از آنکه راه رفته و دستاوردهای موجود را دریابند، کاستی‌ها و فاصله‌ها را در می‌یابند و پس از مقایسه با هم، شاید نمره خوبی به این دستاوردها ندهند. متأسفانه در سالهای پس از انقلاب، تحت تأثیر شعارهای مسئولین و همچنین هجمه‌های فرهنگی اهداف انقلاب در اذهان برخی از مردم، دچار تغییر اولویت‌بندی و یا حتی تغییر محتوایی شده است. لذا مقام معظم رهبری در بخشی از بیانیه به این موضوع اشاره نموده و فرموده‌اند اگر بی‌توجهی، شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه‌هایی از تاریخ چهل‌ساله نمی‌بود بی‌شک دستاوردهای انقلاب بیش از این بود. عدم اطلاع نسل‌های بعد از انقلاب از وضعیت کشور در سالهای قبل، نیز یکی از مهمترین عوامل عدم ملموس بودن دستاوردهای انقلاب برای آنان است. نکته اساسی‌تر اینکه انقلاب اسلامی در فضای انتزاعی و بکر تحقق نیافته است و در عمر چهل‌ساله خود با انواع موانع و دشمنی‌ها در مسیر تحقق آرمانهایش مواجه شده است، بدیهی است که هر جا این موانع کارگر افتاده و اسلامیت نظام دچار خدشه شده است، آسیب‌های فراوانی ایجاد شده که گاه بیش از دستاوردها به چشم می‌آید.

علیشاهی در توضیح یکی دیگر از نکات برجسته این بیانیه بیان کرد: ثبات و پایداری در حفظ آرمانهای انقلاب با وجود گذشت چهار دهه از آن، نگاه واقع بینانه و منصفانه نسبت به عمر چهل ساله انقلاب اسلامی و نقاط قوت و ضعف آن، ارائه تصویری از آینده انقلاب همراه با الزامات آن، توجه به همه ظرفیت‌های مادی و معنوی انقلاب از جمله جوانان، تعریف نیروی انسانی مورد نیاز گام دوم انقلاب، آسیب‌شناسی و دشمن‌شناسی دقیق از مهمترین نکات این بیانیه به شمار می‌رود که مانند همیشه نشانگر رهبری داهیانه و آینده نگر مقام معظم رهبری به شمار می‌رود.

وی درباره رابطه با چشم انداز ترسیم شده برای مرکز علمی طوبی در بیانیه گام دوم ابراز کرد: به دلیل جوهره اسلامی نظام و انقلاب و آرمان‌های آن، مراکز حوزوی، به دلیل داعیه متولی پرورش اسلام‌شناس، اصلی‌ترین متولی تولید پشتوانه‌های نظری و ترسیم نظامات مورد نیاز تمدن‌سازی اسلامی به شمار می‌روند. بدیهی است در این موضوع به دلیل عمومیت فریضه علم آموزی برای زنان و مردان در اسلام تفاوتی میان مراکز خواهران و برادران وجود ندارد. در یک نگاه بلندمدت به مسئولیت‌های حوزه، زمینه‌سازی برای ورود به عرصه تولید مبانی نظری تمدن‌سازی اسلامی، تدوین نظامات اجتماعی مبتنی بر آموزه‌های دینی و تأمین نیروی انسانی متخصص دینی در عرصه‌های مختلف که لازمه تمدن‌سازی اسلامی است و لذا اولین وظیفه این مراکز می‌باشد.

این محقق و نویسنده کشورمان تصریح کرد: از سوی دیگر مراکز حوزوی به جهت دارا بودن سرمایه انسانی و طلاب فراوانی که باید مصداق اتم «جوان مؤمن و انقلاب و با انگیزه» باشند هم به جهت تربیت طلاب جوان با این ویژگی‌ها و هم به جهت ورود طلاب به عرصه‌های تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی مخاطب اصلی این پیام هستند. علاوه بر این با توجه به رهنمودهای هفتگانه مقام معظم رهبری، ورود عملی طلاب به عرصه‌های مختلفی از جمله جهاد علمی اخلاق و معنویت سبک زندگی اسلامی تحقق عدالت، و … که به طور مستقیم نیازمند مجاهدت و برنامه‌ریزی دقیق در راستای تأمین مبانی نظری و تربیت الگوهای عملی است از جمله وظایف حوزه‌های علمیه به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: بی‌تردید همان طور که نقش و رسالت مدارس علمیه خواهران چیزی جدا از نقش و رسالت حوزه‌های علمیه در برش مخاطبان خاص خود یعنی خواهران نیست، نقش و رسالت مرکز تخصصی طوبی، نیز همان نقش و رسالت سایر مدارس علمیه خواهران است. البته نکته‌ای که ممکن است در عین همانندی نقش‌ها انتظارات متفاوتی را از این مرکز رقم بزند، این است که این مرکز در کنار شأن حوزوی خود حمایت شده از سوی مرکزی است که رهبر معظم انقلاب از آن به «نماد روشنفکری حوزه» نموده‌اند. به این ترتیب نقش مرکز تخصصی طوبی، در کنار تربیت طلابی توانمند که مصداق عینی آن «جوان مؤمن انقلاب دانا و دارای انگیزه» است، جریان‌سازی علمی در محیط‌های حوزوی نسبت به تأمین الزامات تمدن سازی اسلامی می‌باشد. نقطه ثقل این وظیفه می‌تواند مسأله‌شناسی، اولویت‌سنجی و تدوین برنامه‌های علمی ناظر به رفع خلأهای موجود و ارائه الگوهای نظری و عملی مورد نیاز برای تحقق تمدن نوین اسلامی باشد.

این کارشناس تصریح کرد: در کنار این نقش که برگرفته از حیثیت حوزوی این مراکز است، حیثیت اختصاصی مرکز که ناظر به تربیت و پرورش طلاب خواهر است، مستلزم رسالت خاصی برای بانوان است. این رسالت که ذیل نقش محوری حوزوی آنان در تمدن‌سازی تعریف می‌شود ناظر به زمینه‌سازی برای نقش‌آفرینی نیمی از جمعیت جامعه تمدن‌ساز اسلامی است. اگر بپذیریم اقتضائات جهان امروز و عصر ارتباطات و اطلاعات به نحوی حضور علمی و اجتماعی زنان را در جامعه پررنگ‌تر و غیر قابل اجتناب نموده است، ارائه الگوهای نظری و عملی این حضور و اثبات کارآمدی نگاه دین به زن که مبتنی بر حفظ هویت او در همه عرصه هاست، از وظایف حوزه‌های علمیه و به طریق اولی از وظایف مدارس علمیه خواهران است.

کد خبر 4802300

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب تمدن نوین اسلامی انقلاب اسلامی ایران نشست علمی هفته پژوهش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی کنفرانس بین المللی جامعه شناسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی آیت الله جوادی آملی فلسفه گام دوم انقلاب پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت های قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۳۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، سرور ابری یک راه حل قدرتمند و انعطاف پذیر است که شیوه مدیریت داده ها و برنامه های کاربردی را متحول کرده است. به زبان ساده، سرور ابری به دلیل میزبانی در بستر رایانش ابری، پایداری و امنیت بیش تری را نسبت به سرور های فیزیکی و مجازی ارائه می دهد. به این نکته توجه داشته باشید که با خرید سرور ابری، یک ماشین فیزیکی برای دفتر خود تهیه نمی کنید بلکه در مرکز داده ای قرار دارد که تحت مالکیت و مدیریت یک ارائه دهنده خدمات ابری است و می توانید از آن برای ذخیره داده ها، اجرای برنامه ها یا انجام سایر کارهای محاسباتی بدون نیاز به نگرانی در مورد سخت افزار فیزیکی، حذف داده، حملات سایبری و … از آن استفاده کنید.

فضای ذخیره سازی

در قلمرو سخت افزار های ذخیره سازی، سه رقیب برجسته ظاهر شده اند: SSD ،HDD و NVMe. در حالی که هر کدام دارای شایستگی های خود هستند، این NVMe است که در اوج قدرت و عملکرد ایستاده است.

NVMe یا Non-Volatile Memory Express نوع جدیدتر و بسیار سریع تری از درایو حالت جامد (SSD) است و به بررسی مشخصات آن می پردازیم. بر خلاف HDD ها، SSD ها هیچ قطعه متحرکی ندارند و از حافظه فلش مبتنی بر NAND استفاده می کنند که داده ها را حتی بدون برق حفظ می کند. این هارد ذخیره سازی سربار ورودی و خروجی و تاخیر را تا حد زیادی کاهش می دهد.

یکی از شرکت های پیشرو در ارائه راه حل‌ های ذخیره سازی که از معدود شرکت هایی در ایران است که خدمات خود را با حافظه ذخیره سازی NVME ارائه می کند، مبناکلود است. با استفاده از این هارد ذخیره سازی پیشرفته، افراد و شرکت ها می توانند دستاوردهای قابل توجهی در بهره وری و پاسخگویی داشته باشند.

CDN ابری

CDN یا شبکه توزیع محتوا مجموعه ای از سرورها در نقاط جغرافیایی مختلف است که محتوا را با توجه به موقعیت مکانی بازدیدکننده، از نزدیک ترین سرور به کاربر نمایش می دهد. با استفاده از CDN ابری، می توانید از امنیت، دسترس پذیری و شتابدهی بالا بهره مند شوید.

فایروال ابری

فایروال ابری جزء حیاتی زیرساخت امنیتی ابری است. آن را به عنوان یک مانع مجازی تصور کنید که از سرور و منابع در برابر دسترسی های غیرمجاز، حملات مخرب و نقص های احتمالی داده ها محافظت می کند. مانند فایروال سنتی، فایروال ابری ترافیک ورودی و خروجی شبکه را کنترل می کند و به عنوان یک دروازه بان عمل می کند و ترافیک مخرب را فیلتر و در عین حال به اتصالات قانونی اجازه عبور می دهد. با بررسی پارامترهای مختلف مانند آدرس های IP، پورت ها، پروتکل ها و محتویات بسته ها، فایروال ابری می تواند سیاست ها و قوانین امنیتی مناسب را اعمال کند.

Snapshot

Snapshot یک ابزار قدرتمند در دنیای سرورهای ابری است. این به عنوان یک عکس دیجیتال عمل می کند و وضعیت فعلی یک سرور را در یک لحظه خاص از زمان ثبت می کند. اما چرا این مهم است؟ عکس های فوری اهداف متعددی را دنبال می کنند. در مرحله اول، آنها یک راه آسان برای پشتیبان گیری از سرور شما ارائه می دهند به طوری که اگر مشکلی پیش آمد یا تغییراتی ایجاد کردید که بعداً از آن پشیمان شدید، می‌توانید به سادگی به حالت قبلی برگردید و همه چیز را به حالت قبل بازگردانید. ثانیاً، اسنپ شات به شما امکان می دهند سرور خود را شبیه سازی یا تکرار کنید.

مانیتورینگ

نظارت بر سرور مانند این است که مراقب سرورهای ابری خود باشید. این شامل بررسی مداوم عملکرد، در دسترس بودن و سلامت کلی آنها است. آن را یک پزشک دیجیتال تصور کنید که علائم حیاتی سرورهای شما را بررسی می کند و با نظارت بر معیارهای کلیدی مانند استفاده از CPU، استفاده از حافظه، فضای دیسک و ترافیک شبکه، می توانید مشکلات احتمالی را قبل از تبدیل شدن به مشکلات بزرگ شناسایی کنید.

آی پی شناور

IP شناور، در زمینه سرورهای ابری، یک آدرس IP عمومی است که می تواند به یک ماشین مجازی یا آی پی خصوصی اختصاص داده شود. نقش اصلی یک IP شناور، این است که بدون توجه به هرگونه تغییری که در زیرساخت اصلی ایجاد شده است، یک نقطه دسترسی پایدار و دائمی به یک سرور ابری ارائه کند.

مقیاس پذیری

مقیاس پذیری به توانایی یک سیستم برای مدیریت بارهای کاری فزاینده با افزودن منابع بیشتر بدون به خطر انداختن عملکرد اشاره دارد که کلود سرورها به خوبی این ویژگی را به کاربران ارائه می دهند. تصور کنید یک فروشگاه اینترنتی کوچک دارید که لباس می فروشد و در ابتدا، شما با چند مشتری و تعداد انگشت شماری از محصولات شروع می کنید. با این حال، با رشد کسب و کار شما، تعداد بازدیدکنندگان وبسایت شما و تقاضا برای لباس های شما نیز افزایش می یابد، اینجاست که مقیاس پذیری وارد عمل می شود.

سیستم عامل

ابتدا اجازه دهید سیستم عامل های مبتنی بر لینوکس را بررسی کنیم. توزیع های لینوکس مانند اوبونتو و CentOS که به دلیل پایداری، امنیت و ماهیت منبع باز شناخته شده اند، به طور گسترده در محیط های ابری مورد استفاده قرار می گیرند. آنها گزینه های سفارشی سازی گسترده و پشتیبانی عالی از زبان های برنامه نویسی را ارائه می کنند. از سوی دیگر، سیستم عامل ویندوز، یک رابط آشنا برای کاربرانی که قبلاً به محیط های ویندوز عادت کرده اند، فراهم می کند و استحکام آنها در سازگاری با برنامه ها و نرم افزارهای متعددی است که به طور خاص برای ویندوز توسعه یافته اند.

در پنل خود در مبنا کلود برای ساخت سرور ابری می توانید هر یک از سیستم عامل های اوبونتو، دبیان، CentOS، آلما لینوکس، فدورا، ویندوز و غیره را انتخاب کنید.

مراحل ساخت سرور

در مرحله اول، انتخاب یک شرکت ارائه دهنده مناسب و حرفه ای است که ما پیشنهاد می کنیم از شرکت مبناکلود که توسط تیمی جوان و با تجربه اداره می شود و پشتیبانی ۲۴ ساعته و کاملاً رایگان ارائه می دهد، استفاده کنید. در مرحله بعد بعد از ثبت نام، انتخاب مرکز داده است که مرحه ای بسیار مهم است. مبناکلود دیتاسنتر هایی در بخش های جغرافیایی مختلف را ارائه می کند که این مراکز داده اعتماد، امنیت، مقیاس پذیری و اتصال با سرعت بالا را تضمین می کند.

در مرحله بعد، انتخاب یک سیستم عامل متناسب با نیازهای خاص شما ضروری است و چه ویندوز باشد و چه لینوکس، این تصمیم بر عملکرد و سازگاری سرور ابری شما تأثیر خواهد گذاشت. پس از آن، انتخاب منابع است. این شامل تعیین میزان ذخیره سازی، قدرت پردازش و حافظه مورد نیاز برای برنامه ها و حجم کاری شما می شود. برای کسانی که به دنبال گزینه های سفارشی سازی پیشرفته تر هستند، جستجو در تنظیمات پیشرفته امکان تنظیم دقیق پارامترهایی مانند تنظیمات شبکه، پروتکل‌ های امنیتی و تعادل بار را فراهم می کند و در نهایت، هنگامی که تمام تنظیمات برگزیده انتخاب شد، زمان ساخت خود سرور فرا می رسد.

یک سیستم پرداختی که برای خرید سرور ابری در شرکت مبناکلود در نظر گرفته شده است، Pay As You Go است که کاربران به میزان استفاده از منابع، هزینه پرداخت می کنند. این مدل قیمت گذاری، به کسب و کارها و افراد اجازه می‌ دهد تا زیرساخت های خود را بر اساس نیازهایی که دارند، بدون متحمل شدن هزینه‌ های غیرضروری، مقیاس‌ بندی کنند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6093181

دیگر خبرها

  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • «رنگین‌کمان تمدن‌ها» رونمایی می‌شود
  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • استادان برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تجلیل شدند
  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • وعده صادق نقطه عطف و روزنه امید در دنیا ایجاد کرد
  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • ۴ ویژگی منحصربه‌فرد در کتاب‌های تاریخ شفاهی