Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظرسنجی جدیدی که در فلسطین اشغالی انجام شده، حاکی از آن است که حزب «آبی‌وسفید» می‌تواند در انتخابات سراسری پیش‌رو، 38 کرسی پارلمان رژیم صهیونیستی را به دست بیاورد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پیمایش افکارسنجی جدید در فلسطین اشغالی پیش از برگزاری انتخابات سراسری نشان می‌دهد که آراء حزب ائتلافی «آبی‌وسفید» به رهبری «بنی گانتز» در حال رشد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه «عاروتص شوع» نظرسنجی جدید که به‌صورت مشترک توسط موسسه «ماکور ریشون» و «پَنل پالتیکس» انجام شده، می‌گوید اگر امروز در فلسطین اشغالی انتخابات سراسری برگزار شود حزب آبی‌وسفید می‌تواند ۳۸ کرسی پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست‌) را به دست بیاورد.

حزب لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی این رژیم نیز که طی روزهای اخیر با مشکلاتی مانند رسمی شدن اتهامات مجرمانه او و به چالش کشیده شدن رهبری وی در این حزب مواجه است، حائز ۳۴ کرسی پارلمان می‌شود.

این نظرسنجی همچنین می‌گوید که حزب لیست مشترک اعراب با یک کرسی افزایش به تعداد ۱۴ کرسی می‌رسد و حزب « اسرائیل بیتُنا» به رهبری «آویگدور لیبرمن» نیز در همان ۸ کرسی خود باقی می‌ماند.

بر این اساس، ائتلاف احزاب چپ‌گرا به سردمداری گانتز، در انتخابات بعدی دارای ۵۷ کرسی و ائتلاف احزاب راست‌گرا با هدایت نتانیاهو، حائز ۵۶ کرسی خواهند بود.

طبق این نتایج، در هر صورت باز هم نه ائتلاف راست و نه ائتلاف چپ حائز اکثریت لازم (۶۱ کرسی)‌ برای تشکیل کابینه نخواهند شد و بن‌بست سیاسی در رژیم صهیونیستی بعد از انتخابات سوم نیز ادامه خواهد یافت.

مشکل اصلی بحران و بن‌بست سیاسی رژیم صهیونیستی، که باعث کشیده شدن آن به ورطه سومین انتخابات سراسری طی یک سال اخیر شد، عدم موافقت ائتلاف حزب لیبرمن (که تقریبا تمام کارشناسان سیاسی رژیم صهیونیستی او را مهره تعیین‌کننده در تشکیل کابینه ائتلافی لقب داده‌اند) با هیچکدام از احزاب نتانیاهو و گانتز برای تشکیل کابینه بود.

نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) روز چهارشنبه طرح انحلال بیست‌ودومین دوره کنست را تصویب کرده و بدین ترتیب سومین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی یک سال جاری در تاریخ دوم مارس ۲۰۲۰ (دوازدهم اسفند ۱۳۹۸) برگزار خواهد شد (+). این اتفاق بعد از آن افتاد که نتانیاهو و گانتز هر دو نتوانستند بعد از انتخابات شهریور ماه، در فرصت‌های چهار هفته‌ای که داشتند، کابینه‌ای فراگیر تشکیل دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی فلسطین اشغالی نظرسنجی بنیامین نتانیاهو بنی گانتز لیکود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۴۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو توافق را نپذیرد سرنگون می‌شود


به گزارش تابناک،‌ در ادامه اختلافات و کشمکش‌های داخلی شدید در میان مسئولان اسرائیلی، «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه کابینه بنیامین نتانیاهو را تهدید به سرنگونی کرد.

گانتز تهدید کرد که اگر کابینه اسرائیل با «طرح مناسبی برای توافق تبادل [اسرا] مخالفت کند که تحت حمایت سرویسهای امنیتی هم قرار دارد»، این کابینه سرنگون خواهد شد.

وی همچنین گفت که آزادی اسرای اسرائیلی در بند مقاومت فلسطین، از عملیات در رفح بسیار مهمتر است؛ اسرایی که «کابینه آنان را به حال خود رها کرده است».

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم اسرائیل هم بعدازظهر امروز نخست‌وزیر این رژیم را تهدید کرد و گفت: «موافقت با طرح مصر، نوعی تسلیم‌شدن ذلت بار است و نازی‌ها را علیه صدها سرباز دلیر ارتش اسرائیل که در نبرد کشته شدند، پیروز می‌گرداند.»

اخیرا در مصر به عنوان میانجی مذاکرات آتش‌بس غزه، پیشنهادهایی برای تبادل اسرا، برقراری آتش‌بس و خروج کامل نیروهای اسرائیلی از غزه مطرح شده است که برخی وزرای اسرائیلی به‌شدت با آن مخالفت کرده‌اند.

اسموتریچ در ادامه تصریح کرد، طرح جدیدی که اخیرا برای تبادل اسرا و برقراری آتش‌بس مطرح شده، حکم اعدام را برای ربوده‌شدگانی که شامل توافق نمی‌شوند، دارد و فراتر از آن، برای اسرائیل مستقیما خطری موجودیتی به حساب می‌آید.
او در پایان نتانیاهو را تهدید کرد و گفت: «اگر تصمیم بگیرید، پرچم سفید بلند کنید و فرمان اشغال رفح (جنوب غزه) را که مأموریت نابودی حماس، بازگردانی امنیت ساکنان جنوب و شهروندان اسرائیل و همچنین بازگردانی تمام برادران ما و برادران ربوده‌شده ما به خانه‌هایشان است، لغو کنید، کابینه‌ای که آن را ریاست می‌کنید، دیگر حق وجود داشتن نخواهد داشت.»

 منبع: فارس

دیگر خبرها

  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است
  • نظامیان صهیونیست: از دستور آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنیم
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل : اگر کابینه نتانیاهو توافق تبادل [اسرا] را نپذیرد، سرنگون می‌شود
  • نتانیاهو توافق را نپذیرد سرنگون می‌شود
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم
  • موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل خانه گانتس و نتانیاهو