Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت:حوزه و دانشگاه باید در رابطه با تحقق بیانیه گام دوم انقلاب ورود جدی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خدیوی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه و در جمع باشکوه نمازگران مصلای اعظم امام خمینی(ره) اظهار کرد: ۲۷ آذرماه مصادف با شهادت شهید مفتح، دانشمند حوزه و دانشگاه است که این روز به ابتکار امام راحل به روز حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مسئله وحدت حوزه و دانشگاه از دو جهت اهمیت دارد، افزود: حوزه و دانشگاه مغز متفکر جامعه است و اگر وحدتی بین آنها نباشد، جامعه دچار دوگانگی می‌شود. 

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی ادامه داد: برای هدایت رهبر، اندیشه و جهت واحد لازم است و اگر هر کدام جامعه را به سمتی ببرد خلاف جامعه اسلامی است. 

وی بیان کرد: وحدت بین حوزه و دانشگاه تاکتیک کوتاه مدت نیست که بگوییم زمانی لازم بود و الان دیگر نیاز نداریم بلکه این یک استراتژیک طولانی مدت و برای همیشه و دائمی است. 

خدیوی ادامه داد: وقتی ۴۰ سال است که به نام گام اول انقلاب معرفی می‌شود باید به مسئله وحدت حوزه و دانشگاه توجه بیشتری کرد. 

رئیس جدید نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان خاطرنشان کرد: ارزیابی‌ها نسبت به وحدت حوزه و دانشگاه سه نطر وجود دارد به طوریکه برخی‌ معتقدند که فاصله بین حوزه و دانشگاه روز به روز کمتر می‌شود ولی برخی‌ هم معتقدند که وحدت وجود دارد ولی کافی نیست و نظریه سوم نیز مبنی بر این است که وحدت شعار آرمانی است و در واقعیت وحدتی نخواهد بود. 

وی توضیح داد: در واقع باید اذعان کرد که وحدت بین دانشگاه و حوزه وجود دارد و به برکت این وحدت، نهضت نرم‌افزاری و جنبش علمی ایجاد شده است و در تاریخ ایران هیچ‌گاه به این میزان تولید علم در حوزه و دانشگاه اتفاق نیافتاده است که الان می‌بینیم. 

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی ابراز کرد: جهش علمی منجر شده تا در بخش‌های زیادی جزو ۱۰ کشور اول جهان شویم. 

وی با تاکید بر اینکه به خاطر وحدت حوزه و دانشگاه بود که فرهنگ‌هایی از قبیل کار جهادی، مقاومت، اندیشه سیاسی و انقلابی در جامعه دارای رویش پیدا کرد، گفت: اگر الان به دنبال ذخیره ارزی هستیم باید شفاف بگوییم که ذخایر ارزی ما این دستاوردهای علمی و ایثاری است. 

خدیوی بیان کرد: فرهنگ انقلاب، فرهنگی است که شهید حججی‌ها را تربیت می‌کند و اگر روزی شهید مفتح شهید می‌شد بعد سال‌ها دیدیم که شهید شهریاری جای وی را گرفت. 

رئیس جدید نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان تاکید کرد: کتاب ۴۰ بحران یک کتاب معروفی است که در آن می‌گوید که انقلاب اسلامی هر سال یک بحران بزرگ را رد کرده است که اصلی‌ترین عامل این مرتفع‌سازی، وحدت حوزه و دانشگاه بود. 

وی متذکر شد: اگر برخی بحران‌ها حل نشده و مردم مشکل دارند نباید همه گردن حوزه و دانشگاه انداخت زیرا وابستگی به بودجه نفت در بین دولتمردان، مسوولان و مدیران منجر به این مشکلات شده است و تازه متوجه شده‌اند که ارزش اقتصاد مقاومتی زیاد است ولی هنوز هم  که هنوز است  ارتباط بین صنعت و دانشگاه و حوزه به خوبی انجام نگرفته است. 

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی با اشاره بر اینکه وحدت بین حوزه و دانشگاه شکل گرفته و هر کدام نسبت به هم خوش‌بین شده‌اند، افزود: در استان دبیرخانه دائمی حوزه و دانشگاه به ابتکار نماینده ولی‌فقیه در استان دایر می‌باشد که در آن مسائل و سوالات جدید طراحی و مطرح می‌شود که بسیار ارزشمند می‌باشد. 

وی اذعان داشت: حوزه و دانشگاه باید در رابطه با تحقق بیانیه گام دوم انقلاب ورود جدی داشته باشد. 

خدیوی متذکر شد: مهندسی تمدن نوین اسلامی و رسیدن به مهدویت از جمله وظایف ما بوده که در گرو وحدت حوزه و دانشگاه نهفته است. 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه آذربایجان شرقی امام خمینی شهید خبرگزاری فارس فارس تبریز فارس آذربایجان حوزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۴۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور در دیدار با احمد وحیدی وزیر کشور با بیان اینکه امروز شعار مقام معظم رهبری موضوع صنایع‌دستی را بیش از همه دربردارد، گفت: صنایع‌دستی اقتصادی کاملا وابسته به مردم است و می‌تواند شعار سال و فرامین رهبری را به طور خاص پوشش دهد.

او با تاکید بر اینکه حمایت از این حوزه خصوصا در زمینه صادرات مهم است، گفت: اگر در مباحث متعدد از حمایت‌های مالی و معنوی بتوانیم حمایت دولت و سایر دستگاه‌ها را داشته باشیم، می‌توانیم به تحقق شعار سال کمک کنیم.

معاون صنایع‌دستی کشور با بیان اینکه بازارچه‌های صنایع‌دستی و تکمیل زنجیره ارزش جزو مباحث مهم است، گفت: تکمیل زنجیره ارزش را حمایت کنید تا بتوانیم با ارتقای جایگاه صنایع‌دستی جهش تولید را با مشارکت مردم رقم بزنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌: بعد از حمله به اسرائیل دلار تسلیم شد و افزایش نیافت
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی