Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه انسان با عمل بد در قیامت رسوا خواهد شد، گفت: با پول هایی که امروز باید صرف تولید می کردیم و اما نکردیم در قیامت رسوا می شویم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، آیت الله «محمد امامی کاشانی» امروز (جمعه 29 آذر) در خطبه های ناز جمعه تهران با اشاره به اینکه اعمال و افکار ما در هرکجایی که از این زمین هستیم، در زمین سپرده می شود، گفت: خداوند به زمین فرمان می دهد مثل یک انسان که سخن می گوید تمام گفته ها، نوشته ها و فکر کردن ها را برای ما بازگو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه اولین مرحله قیامت که زمین می لرزد و تکان می خورد این شهادت را در رابطه با اعمال ما خواهد داد به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد که در آن حضرت می فرماید شما می دانید که روز قیامت خبر می دهد، در همان لحظه اول که نظام آفرینش برهم می ریزد چه خبری می دهد. خبر این است که هر انسان که روی این زمینی تصمیمی گرفته و یا فکری کرده تمام آن را پخش می کند.زمین همانند انسانی که نفس آن را گرفته اند دهن باز خواهد کرد و فریاد سربر می آورد. از خوبان تشکر کرده و اعمال بد گناهکاران را به زبان می آورد.

 

وی با اشاره به اینکه پیامبر (ص) تاکید داشته که در زمان وضو حواستان به خدا باشد و بهترین اعمال نماز است، گفت: وقتی نماز می خوانید بدانید که این زمین در همانجا عمل شما را حفظ می کند.

 

آیت الله امامی کاشانی ادامه داد: باید متوجه بود که زمین تمام افکار و روحیات ما را در یک اتاق دربسته که نشسته ایم و فکر می کنیم ضبط می کند.

 

وی با اشاره به اینکه اگر سرمایه کشور در راه تولید و اشتغال خرج کردید و کارخانه به راه انداختید و به دنبال سود و تعلیل کارگران نباشید بدانید که نه تنها ملائکه و اعضای بدن بلکه زمین نیز آن را ضبط کرده است، گفت: زمین در محشر با فریاد تمام را بازگو می کند و در قیامت زمین از گناهکاران شکایت خواهد کرد که چرا این کار را کردید.

 

خطیب موقت نمازجمعه تهران در ادامه به روایتی از حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: امام علی( ع) همه پول هایی که به دستش می آمد در بیت المال آن را جمع کرده و همانجا تقسیم می کرد. وقتی که تمام می شد در همانجا دو رکعت نماز می خواند و خطاب به زمین می گفت ای زمین تو در پیشگاه خدا شهادت بده که علی هستم من این مکان را از پول به حق جمع کردم و در همینجا به حق آن را خرج کردم.

 

وی با بیان اینکه فحش ها، تهمت ها، آبروریزی ها، خودخواهی ها، مکرها و نقشه ها همگی در این زمین ضبط می شود، گفت: فکر می کنیم پشت میز تصمیمی گرفتیم و برنده شدیم اما این زمین در قیامت بر سر ما فریاد می زند و نتیجه اعمال زشت و خوب در همین دنیا به انسان باز می گردد.

 

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه زمانی که عمل می خواهد دور بزند و به انسان برگردد بر روی دایره حرکت می کند و چه خیر و چه شر به خود انسان و یا فرزندان آن باز می گردد، گفت: چه بسا جد اعلی یک فرد که کار خوب یا بدی کرده امروز نتیجه اش به من بازگردد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه انسان با عمل بد در قیامت رسوا خواهد شد، گفت: با پول هایی که امروز باید صرف تولید می کردیم و اما نکردیم در قیامت رسوا می شویم. اینکه پول را برای خود و اولاد خود جمع می کنیم و به تولید و کشور بی توجه هستیم در قیامت زمین ما را رسوا می کند.

 

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه امروز دنیای استکبار، برای کشورهای اسلامی و ایران برنامه‌ها  چیده‌ است، اظهار داشت: آنها اتاق فکر دارند که با اقتصاد کشور، فرهنگ جوانان و سیاست ما چه کنند و می‌گویند چگونه ملت را به زانو در بیاوریم.

 

وی طرح این سوال که ما در برابر این برنامه‌ریزی دشمن، چه می‌کنیم؟ ما خواب هستیم یا بیدار؟، گفت: آدمی که خواب است، دنیا را نمی‌بیند و برنامه‌های دشمن را نمی‌فهمد. آدمی که خواب است، بلند نمی‌شود راه بیفتد.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه زمان زمانی است که باید بیدار بود. مسئولان باید بیدار باشند. مدیران در هر پایه‌ای باید بیدار باشند. چگونه باید نظارت کرد؟ چگونه تولید و صادر کرد، چگونه جلوی وادرات و قاچاق را گرفت؛ همه این‌ها نیاز به بیداری و برنامه‌ریزی دارد.

 

آیت الله امامی کاشانی ادامه داد: اینکه رهبر انقلاب تأکید می‌کنند که روی پای خودتان بایستید و فرض کنید تحریم‌ها پابرجا خواهد بود، باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

 

 

 

ادامه دارد...

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد استان همدان کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد وحدت حوزه و دانشگاه بارندگی و سیلاب کانون های مساجد طرح ملی فهما آیت الله امامی کاشانی آیت الله محمد امامی کاشانی امامی کاشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۴۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جواب ترسناک دکتر ایرانی؛ انسان امکان تولید دایناسور دارد! | فیلم

دکتر عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان در برنامه «برمودا» به کامران نجف‌زاده گفت: امکان تولید دایناسور واقعی داریم./مهر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جواب ترسناک دکتر ایرانی؛ انسان امکان تولید دایناسور دارد! | فیلم
  • ما مجرم زاده می‌شویم
  • پیروزیمان غیرممکن شد/اصلا بازی نکردیم
  • اختلافات آشکار شد؛ درگیری لفظی محمد صلاح با یورگن کلوپ پیش از ورود به زمین + ویدئو
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • (ویدئو) وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • یکخوابه‌های تهران قیامت به پا کردند! / رهن کامل آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر چند؟
  • (ویدئو) کسی جیمی‌جامپ بازی پرسپولیس را بغل نکرد و دستگیر شد!
  • ۱۰ فیلم جنگی پادآرمانشهری جذاب و پرتنش که باید ببینید