Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا میریوسفی سخنگوی دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل طی مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی توضیحاتی درخصوص مکالمه کوتاه سفیر جدید آمریکا در سازمان ملل با مجید تخت روانچی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این سازمان ارائه کرد.

میریوسفی تصریح کرد: طبق روال معمول سازمان ملل که بعد از جلسات، سفرا با یکدیگر صحبت می‌کنند، سفیر آمریکا در پایان جلسه شورا نزد سفیر ایران رفت و در مورد کودک بیماری که مورد اشاره قرار گرفته بود سوال کرد که ایشان در چارچوب مطالب سخنرانی خود به آن پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گفت‌وگوی کوتاه هیچ موضوع دیگری مطرح نشد.

مجید تخت‌روانچی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نشست شورای امنیت که برای بررسی گزارش دبیرکل سازمان ملل درباره آخرین وضعیت اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ برگزار شد،  در بخشی از سخنانش گفت:
«تحریم‌های آمریکا غیرمشروع، غیراخلاقی، غیرانسانی و ظالمانه است. شرم آور است که زورگویی آمریکا باعث توقف صادرات برخی دارو‌ها به ایران و کابوس برخی بیماران شده است. به طور مثال، یک شرکت اروپایی تحت فشار تحریم‌های آمریکا صادرات باند‌های مخصوص بیماران ای-بی که حاصل شرایط ژنتیکی نادر است و منجر به تاول زدن آسان پوست می‌شود، را متوقف کرده است.

آوا، دختر دوساله اهوازی، که از ای-‌بی رنج می‌برد یکی از کودکان پروانه‌ای بود. بیماران پروانه‌ای به این نام خوانده می‌شوند، چون پوست شان نظیر پروانه‌ها شکننده است. برای جلوگیری از عفونت، زخم‌های پروانه‌ای باید با باند‌های مخصوص پوشیده شود. حتی آن باند‌های مخصوص هم درد را مرتفع نمی‌کند، اما استفاده از باند‌های جایگزینش وحشتناک هستند، چرا که در زمان برداشته شدن، پوست کودکان را می‌کند. در این روزها، واردات این باند‌ها برای بیماران پروانه‌ای تقریبا غیرممکن شده و حیات سایر کودکان بی گناه پروانه ای، نظیر آوا را به خطر انداخته است. هم اکنون کودکان پروانه‌ای درد ناشی از تحریم‌های غیرانسانی آمریکا را با دل و جان خود لمس می‌کنند. خرداد سالجاری آوا از درد برای همیشه رهایی یافت و درگذشت. داستان وی فقط بخش بسیار کوچکی از کل ماجرا است، چرا که کودکان و بزرگسال مبتلا به سرطان و بیماری‌های خاص در سکوت به مبارزه با مرگ می‌پردازند. کشتار کودکان و بیماران اقدام شجاعانه‌ای نیست!»

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مجید تخت روانچی آمریکا سازمان ملل بیماران پروانه ای برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۴۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با حضور در موسسه آموزشی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) با «مهمت آکیف» رئیس این موسسه دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش ایسنا، «محمدحسن حبیب‌اله‌زاده» در این ملاقات با قدردانی از تلاش‌های موسسه آموزشی اکو در چند سال گذشته در جهت گسترش فعالیت‌های موسسه در بین کشورهای عضو اکو، برای مشارکت هر چه بیشتر کشورمان در برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی اکو ابراز آمادگی کرد.

سفیر کشورمان در آنکارا  همچنین با اشاره به ظرفیت‌های موجود و پیشرفت‌های علمی برجسته درجمهوری اسلامی ایران به ‌ویژه در دهه‌های اخیر در زمینه‌های گوناگون مانند نانوتکنولوژی، کسب مدال‌های متعدد در المپیادهای علمی توسط دانش آموزان و نیز وجود دانشگاه‌های بسیار معتبر به عنوان بستر لازم برای جذب دانشجویان بین‌الملل به ‌ویژه از کشورهای عضو اکو، نسبت تقویت همکاری‌های آموزشی اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین آمادگی کشورمان برای بهره‌برداری بهتر از فرصت ریاست دوره‌ای جمهوری اسلامی ایران بر سازمان اکو در سال ۲۰۲۴ برای تقویت همکاری‌های آموزشی را اعلام کرد.

 مهمت آکیف، رئیس موسسه آموزشی اکو نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات این موسسه در سال‌های اخیر در راستای توسعه آموزش در کشورهای عضو اکو، تلاش‌های انجام ‌شده برای انطباق فعالیت‌های موسسه با نیازهای کشورهای عضو را برشمرد.

رئیس موسسه آموزشی اکو همچنین با اشاره به برخی تجارب موفق کشورمان در حوزه آموزشهای تخصصی از جمله دانشگاه‌ علمی و کاربردی، خواستار تقویت همکاری‌ها با کشورمان در حوزه امور آموزشی شد.

در این دیدار برخی زمینه های همکاری میان موسسه آموزشی اکو و وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایسنا ، موسسه آموزشی اکو یکی از آژانس های تخصصی سازمان همکاری های اقتصادی(اکو) است که بر اساس تصمیم نشست ماه می ۱۹۹۸ شورای وزیران این سازمان تاسیس شد.

هدف اصلی این موسسه، توسعه همکاریهای علمی و آموزشی بین کشورهای عضو، تقویت زیرساخت های آموزشی و پرورشی وکمک به توسعه اقتصادی اجتماعی و دستیابی کشورهای عضو به اهداف آموزشی و دانشگاهی است.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عکس/ آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشانشان دهید!
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • جنبش دانشگاهی آمریکا خواب را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد
  • جنبش دانشجویی آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان