Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@17:37:10 GMT

نماز راه حل آسیب های اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۷۴۴۹۰

نماز راه حل آسیب های اجتماعی است

ایسنا/بوشهر امام جمعه موقت بوشهر عنوان کرد: امروز همه ما از آسیب های اجتماعی و گناه و معصیت های رنگارنگی که در جامعه اتفاق می افتد فریاد می زنیم که راه حل آن نماز است زیرا نماز بین انسان و گناه فاصله می اندازد.

حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر گفت: انسان برای سفر آخرت و عالم پس از این دنیا به یاد و توشه نیاز دارد که برای این راه چیزی بهتر از تقوا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عده ای در ادای فریضه نماز کوتاهی و کاهلی می کنند در حالی که نماز هدیه پروردگار است و باید خدا را شاکر باشیم برای لحظه ای که به نماز می ایستیم.

به گزارش ایسنا، امام جمعه موقت بوشهر تاکید کرد: سعی کنید در نماز خود حضور قلب داشته باشید تا اثر داشته باشد، تاکید بر جمعی و در مسجد خواندن نیز بسیار سفارش شده و ثواب زیادی دارد.

حجه الاسلام هاشمی با اشاره به کارکردهای فردی و اجتماعی نماز بیان کرد: نماز بین انسان و گناه فاصله می اندازد و در جامعه نشاط آفرینی می کند. امروز همه ما از آسیب های اجتماعی و گناه و معصیت های رنگارنگی که در جامعه اتفاق می افتد فریاد می زنیم که راه حل آن نماز است.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه مسئولین در قبال نماز بسیار بالا است، چون جامعه هر چه بیشتر به نماز روی بیاورد آسیب های اجتماعی در جامعه و اختلافات در خانواده ها کمتر است.

خطیب جمعه موقت بوشهر با تاکید بر ضرورت احیا و اقامه نماز عنوان کرد: قصور و کوتاهی ها و تقصیرهای هر یک از ما در قبال نماز پذیرفته نیست، روایت شده اگر قدرتی پیدا کردید اولین وظیفه شما احیای نماز است.

حجت الاسلام هاشمی اظهار کرد: مشکلات در جامعه و خانواده نمازخوان کمتر است و بی شک در چنین جامعه ای مشکلات و بزهکاری ها کمتر می شود.

وی ادامه داد: مسئولین در حد خود کوتاهی هایی که در قبال نماز شده است را جبران نمایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نماز جمعه انتخابات 98 استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۴۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد

در گرامیداشت هفته کار و کارگر تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران استان به امضای مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی کردستان رسید. 

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بخش عظیمی از جامعه را کارگران تشکیل داده و در استان کردستان بیش از ۷۰۰ هزار نفر مخاطب مستقیم وزارت کار هستند.

 فرزاد پیشکاری توجه به سلامت جسمی و روحی کارگران را از وظایف وزارت کار دانست و اظهار داشت: بهزیستی از سازمان‌های پیشرو در ارائه خدمات به جامعه مخاطب وزارت کار و از بازوان توانمند این وزارتخانه می‌باشد که با خدمات خود بخش عظیمی از جامعه را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه سلامت روحی و جسمی کارگران در بهره وری، راندمان و اثر بخشی کار آنان در کارخانجات و واحد‌های تولیدی و صنعتی تاثیرگزار است، اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه کارگرانی که دچار آسیب‌های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر شده را به اداره کل بهزیستی معرفی کرده و روانشناسان این سازمان در رفع مشکلات روحی و روانی آنان تلاش خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد