Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@22:53:58 GMT

جانسون توافق برگزیت را به رأی می‌گذارد

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۷۴۸۷۹

جانسون توافق برگزیت را به رأی می‌گذارد

نخست‌وزیر انگلیس روز جمعه گفت، امروز توافق دولتش با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا در پارلمان به رأی گذاشته خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پارلمان جدید انگلیس روز جمعه توافق دولت با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) را به رأی می‌گذارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، جانسون ساعاتی پیش از شروع این رأی‌گیری گفت: «امروز به قولی  که به مردم دادیم عمل می‌کنیم و رأی‌گیری برگزیت را برای کریسمس انجام می‌دهیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانسون افزود: «سپس با آغاز دهه جدید، در آغاز طلوعی جدید برای کشورمان، اعضای پارلمان به وست‌مینیستر برمی‌گردند تا کار را تمام کنند. ما را در ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) از اتحادیه اروپا خارج کنند و کشور را به پیش ببرند».

مرحله نهایی تأیید خروج انگلیس از بریتانیا پس از تعطیلات کریسمس انجام می‌شود و مجلس عوام تا ۹ ژوئن (۲۰ خرداد) زمان دارد تا قوانین جدیدی را در راستای اجرای شدن برگزیت  تصویب کند زیرا پس از اجرای آن، این کشور باید مناسبات تجاری جدیدی را با اتحادیه اروپا برقرار کند.

با گذشت بیش از سه سال از اجرای همه‌پرسی برگزیت و رأی مثبت مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا، دولت نتوانسته آن را عملی کند. پارلمان انگلیس بارها اجرای برگزیت را به تأخیر انداخت تا از برخی مشکلات احتمالی بعد از خروج نظیر ایجاد مرز فیزیکی بین ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند جلوگیری شود.

در نهایت جانسون پس از چند شکست پیاپی جهت تصویب توافقش با بروکسل برای اجرای برگزیت در پارلمان، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد. حزب او توانست در این انتخابات اکثریت قاطع را کسب کند و گمان می‌رود امروز (جمعه) بتواند پس از کشمکش‌های فراوان نهایتاً توافق برگزیت را در پارلمان تصویب کند.

جانسون پس از پیروزی حزبش در انتخابات هفته گذشته گفت: «پس از سال‌ها تأخیراندازی و عداوت در پارلمان، ما اطمینان را [برای مردم] فراهم می‌کنیم. سال سال آینده سالی عالی برای کشورمان خواهد بود».

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اتحادیه اروپا انگلیس برگزیت بروکسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۴۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا اپل را مجبور می‌کند که iPadOS را باز کند

ایتنا - طبق قوانین DMA، درگاه‌بانان از ترجیح دادن خدمات‌شان به رقبا و حبس کردن کاربران در اکوسیستم منع شده‌اند. طبق گزارش بلومبرگ، آیپد اپل به فهرست محصولات فناوری که باید قوانین DMA اتحادیه اروپا را رعایت کنند اضافه شده است. کمیسیون اروپا رسما iPadOS را به عنوان یک درگاه‌بان تحت DMA در کنار مرورگر وب سافاری، سیستم عامل iOS و اپ استور تعیین کرده است.
 
به گزارش ایتنا، در این بیانیه آمده است که کاربران اساساً در اکوسیستم iPadOS اپل «محبوس» هستند که این باعث منصرف کردن کاربرانش از رو آوردن به محصولات رقبای آن می‌شود. این شرکت شش ماه فرصت دارد تا از تمهیدات متنوع پیشگیرانه این اتحادیه پیروی کند.
 
این تصمیم به دنبال تحقیقاتی چند ماهه بر روی iPadOS برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا به عنوان نرم‌افزار درگاه‌بان واجد شرایط است یا خیر اتخاذ می‌شود. مارگرت وستیگر، معاون اجرایی مسئول خط‌مشی رقابت در کمیسیون اروپا، نوشت: «iPadOS درگاه مهمی است که بسیاری از شرکت‌ها برای دسترسی به مشتریان خود به آن متکی هستند. تصمیم امروز تضمین خواهد کرد که انصاف و رقابت‌پذیری نیز در این پلت‌فرم حفظ شود».

 
اپل برای کسب اطمینان از تطابق‌پذیری iPadOS چه کاری باید انجام دهد؟ طبق قوانین DMA، درگاه‌بانان از ترجیح دادن خدمات‌شان به رقبا و حبس کردن کاربران در اکوسیستم منع شده‌اند. همچنین نرم‌افزار باید به طرف‌های ثالث اجازه دهد تا با سرویس‌های داخلی همکاری متقابل داشته باشند، که به همین دلیل است که فروشگاه‌های طرف ثالث در حال اهمیت پیدا کردن برای آیفون‌ها در اروپا هستند.
 
به گزارش ایتنا، در بیانیه‌ای که توسط فوربس منتشر شد، اپل گفت که «به تعامل سازنده با کمیسیون اروپا ادامه خواهد داد» تا اطمینان حاصل شود که خدمات تعیین‌شده‌اش با DMA از جمله iPadOS مطابقت دارد. با این حال، این شرکت دقیقاً راضی نیست و این قانون را به ایجاد «خطرات جدید حریم خصوصی و امنیت داده‌ها» متهم کرده است. به همین منظور، اپل یک شکوائیه حقوقی به دادگاه عمومی اتحادیه اروپا که قرار است در اواخر سال جاری در لوکزامبورگ برگزار شود صادر کرده است.

دیگر خبرها

  • اسکای‌نیوز: دولت چین وزارت دفاع انگلیس را هک کرده است
  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • توافق لوپتگی با وستهام
  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • اتحادیه اروپا اپل را مجبور می‌کند که iPadOS را باز کند
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • هنیه: خواهان توافقی برای تضمین خروج اشغالگران از غزه هستیم
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود