Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، به مطالبات رهبر معظم انقلاب از بودجه کشور اشاره کرد و گفت: امام خامنه‌ای سال قبل یکی از مسائل مهم کشور را اصلاح ساختاری بودجه دانستند قرار بر این بود تا در چهار ماه نخست امسال، مجلس و دولت با همکاری یکدیگر مشکل ساختاری بودجه را برطرف کنند که تاکنون چنین نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی،حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، 29 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، به مطالبات رهبر معظم انقلاب از بودجه کشور اشاره کرد و گفت: امام خامنه‌ای سال قبل یکی از مسائل مهم کشور را اصلاح ساختاری بودجه دانستند قرار بر این بود تا در چهار ماه نخست امسال، مجلس و دولت با همکاری یکدیگر مشکل ساختاری بودجه را برطرف کنند که تاکنون چنین نشده است.
وی ادامه داد: با آنکه به لحاظ زمانی بودجه سر وقت به مجلس رسید ولی آیا اصالت و درستی‌اش بررسی شده است؟ آیا آن چیزی هست که باید باشد و با مطالباتی که رهبر انقلاب انتظار دارد، مطابقت دارد؟
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی شما وظیفه سنگینی در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس دارید و باید به بودجه سال آینده توجه جدی داشته باشید تا کشورمان با مشکلات متعددی رو به رو نشود.
خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به دیدار اخیر خود با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: دو روز پیش به همراه نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها به خدمت رهبر انقلاب رسیدیم که ایشان در پایان فرمودند تبریز در این قضایایی اخیر و راهپیمایی باشکوه بعد از اغتشاشات خوش درخشید و ما هم بار دیگر اعلام می‌کنیم که «ای رهبر بزرگوار! مردم آذربایجان همان گونه که تاکنون برای به ثمر نشستن اهداف انقلاب پیشقدم بودند باز هم تا آخرین قطره خون، آماده و پا در رکاب هستند.»
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به موافقت 220 نفر از نمایندگان مجلس آمریکا با استیضاح ترامپ گفت: این موضوع بیانگر آن است که سیاست ها و اقدامات ترامپ نه تنها در جهان بلکه در داخل این کشور هم مورد اعتراض قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه احتمال رای آوردن استیضاح ترامپ در مجلس سنا بعید به نظر می رسد گفت: اینکه اکثریت مجلس نمایندگان به استیضاح وی رای داده اند تحقق پیش بینی رهبر معظم انقلاب یعنی افول آمریکا است.
حجت‌الاسلام آل هاشم با بیان اینکه در موضوع استیضاح ترامپ دو موضوع اصلی اعم از سوءاستفاده از قدرت و کارشکنی در کار کنگره مطرح شده است، افزود: خبرها حاکی از آن است که مردم آمریکا با برپایی تظاهرات، خواستار استیضاح ترامپ و برکناری از قدرت شده‌اند و با اینکه مجلس سنا بعید است رای به این استیضاح دهد زیرا سناتورها قاضی هستند و اکثرا از حزب خود رئیس‌جمهور هستند ولی در همین حد که ترامپ در داخل مجلس مورد استیضاح قرار می‌گیرد، مهم است.
امام جمعه تبریز، ادامه داد: جا دارد مردم مسلمان ایران و کشورهای اسلامی بار دیگر شعار همیشگی و فراموش نشدنی خود یعنی مرگ بر آمریکا را تکرار کنند.
وی برگزاری اجلاس سران کشورهای اسلامی و حضور رئیس جمهور ایران را در آن مجلس ارزیابی کرد و ادامه داد: مهم‌ترین چالش‌های پیش روی امت‌های اسلامی و مسائل تاثیرگذار و ارائه راهکارهایی برای چالش‌ها در این اجلاس مطرح شد،و سفر رئیس‌جمهور در چارچوب سیاست نگاه به شرق تعریف می‌شود که این سیاست‌ها پس از فشار آمریکا و متحدان غربی در دستور کار دیپلماسی کشور قرار دارد.
خطیب نماز جمعه تبریز توضیح داد: در حال حاضر کشورهای استکباری مسلمانان را به عنوان تروریست معرفی می‌کنند در حالی که با توجه به جمعیت، صنعت، فرهنگ و تمدن، این امت اسلامی است که همچنان با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند و مورد ظلم و ستم مستکبران قرار گرفته است.
امام جمعه تبریز با اشاره هفته حمل و نقل و بازدید خود از مجموعه هایی که با حوزه حمل و نقل عمومی در ارتباط هستند گفت: ناوگان اتوبوسرانی تبریز فرسوده است و از سال 92 اتوبوس جدید به این ناوگان اضافه نشده است که باید شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز با همکاری وزارت کشور برای نوسازی این ناوگان اقدام موثر انجام دهند‌.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم اضافه کرد: حفظ محیط زیست وظیفه‌ای همگانی است و اتوبوس های فرسوده شهری سهم عمده ای در آلودگی هوای تبریز دارند.
وی در ادامه خطبه‌ها در ادامه تذکر انتخاباتی هر هفته خود تصریح کرد: مردم باید نمایندگان اصلح و در تراز انقلاب را انتخاب کنند.
خطیب نماز جمعه تبریز گفت: نماینده تراز انقلاب باید پایبند به آرمان‌های امام راحل باشد و به فردی رای دهیم که منویات مقام معظم رهبری را در همه امور کشور فصل‌الخطاب بداند و متعهد به آرمان‌های شهدا و کاردان و کارشناس باشد و خود را خادم ملت بداند و به آن افتخار کند.
وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا بیان کرد: در این روز و شب‌ها به فکر فقرا باشیم شب یلدا موجب صمیمیت، دوستی و محبت است و طولانی شدن این شب بهانه‌ای برای ابراز محبت است و سعی کنیم تا فقرا و نیازمندان را هم در این محبت و مهربانی شریک کنیم و برای رفع مشکات آنها از همدیگر سبقت بگیریم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنای آذربایجان شرقی خبرگزاری بین المللی قرآن سیاست و اقتصاد حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز نمازجمعه تبریز ساختار بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۵۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند

پرویز سروری عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان در گفت و گوبا باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس گفت:بنده به عنوان یک فعال سیاسی از مردم کشور تقاضا می‌کنم که با حضور حداکثری در دور دوم انتخابات نمایندگان را با قدرت راهی خانه ملت کنند تا آنها بتوانند حقوق مردم را قاطعانه پیگیری کنند.

وی افزود: انتخاب همه افرادی که وارد مجلس می‌شوند اهمیت بسزایی دارد چرا که با یک رأی وکلای ملت یه لایحه تصویب و یا یک وزیر استیضاح می‌شود. 

سروری ادامه داد: فرد فرد نمایندگان این توانایی را دارند که سرنوشت بودجه ساليانه را رقم بزنند لذا اکنون مشارکت در انتخاب پانزده درصد نمایندگان مجلس نقش بی بدیلی در آینده کشور دارد از طرفی نماینده‌ای که با رای بالا وارد مجلس می‌شود قدرت و کارایی بیشتری دارد.

مرحله دوم انتخابات مجلس جمعه این هفته  برای ۴۵ کرسی، در ۱۵ استان و در ۴۷ شهرستان برگزار می‌شود.

انتخابات مرحله دوم در حوزه انتخابیه تبریز آذرشهر و اسکو، حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس، حوزه آبادان، حوزه شیراز، حوزه کرمانشاه، حوزه خرم‌آباد، حوزه قائمشهر و حوزه ملایر به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • انتخابات در جمهوری اسلامی به‌معنی مبارزه با دیکتاتوری است
  • ببینید | ۳ تذکر مهم رهبر انقلاب به نمایندگان قبل از شروع مجلس دوازدهم
  • تعهد و تقوای سیاسی از شاخصه های نماینده در تراز انقلاب است
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران