Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل خریدهای خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران در نامه‌ای به مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات خواستار تسریع در ثبت سفارش خریدهای گندم شد.

به گزارش مشرق، شکوه رفیعی مدیرکل خریدهای خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران در نامه‌ای به عباسپور مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات درخواست رفع ممنوعیت چند شماره پروانه واردات گندم را کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه آمده است:

«جناب آقای  عباسپور

مدیرکل محترم دفتر مقررات صادرات و واردات

با سلام

موضوع: رفع ممنوعیت شماره پرونده‌های ذکر شده در سامانه جامع تجارت

احتراماً، به استحضار می‌رساند پیرو مذاکرات انجام شده در خصوص لزوم تسریع در ثبت سفارش خریدهای گندم خوراکی از مبدأ کشورهای روسیه و اوکراین خواهشمند است دستور فرمایید با قید فوریت نسبت به رفع ممنوعیت شماره پرونده‌های ذیل در سامانه جامع تجارت اقدام عاجل مبذول فرمایند.

1- شماره پرونده 664616533

2- شماره پرونده 664616529

3- شماره پرونده 664616527

4- شماره پرونده 664616561

5- شماره پرونده 664616559

شکوه رفیعی مدیرکل خریدهای خارجی»

گفتنی است در نامه یکی از مسئولان ارشد دولت به یکی از وزرای اقتصادی آمده است، بر اساس تصمیمات جلسه یکصد و سیزدهم مورخ 98.7.7 ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به تأیید رئیس‌جمهور رسیده و در راستای تأمین ذخایر راهبردی گندم شرکت بازرگانی دولتی مجاز به واردات گندم شده است و سود بازرگانی این واردات صفر تعیین می‌گردد.

به گزارش فارس، محمود حجتی وزیر مستعفی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه مهر ماه 98 هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد: «متأسفانه علیرغم اینکه امسال تولید ما در گندم افزایش یافته بود اما نتوانستیم همه گندم مورد نیاز کشور را از کشاورزان خریداری کنیم و برخی کشاورزان گندم را به ما نفروختند بنابر این برای تأمین نیاز داخلی باید اقدام به واردات کنیم

گفتنی است محمود حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی در همان جلسه اذعان داشت که «برخلاف ادعای آمریکا، غذا و دارو را هم تحریم کرده‌اند».

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق استراماچونی سهمیه بندی بنزین کشاورزی گندم خرید گندم دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۵۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی

ابوالفضل دشتبانی گفت: این مبلغ به حدود سه هزار کشاورز تولیدکننده سیب زمینی بر اساس تقدم در تحویل محصول به مراکز خرید توافقی پرداخت شد.

مدیر کل تعاون روستایی استان اردبیل افزود: تاکنون بیش از ۵۸ هزار تن سیب زمینی موجود در انبارها از کشاورزان خریداری و به کارخانه های تبدیلی و فرآوری در سایر استان‌های کشور ارسال و بخشی از آن نیز به کشورهای همجوار صادر شده است.

به گفته او، پیگیری جدی و مستمر استاندار و نمایندگان مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در حمایت از تولیدکنندگان باعث شد تا قبل از این که محصول مازاد سیب زمینی به یک بحران تبدیل شود، عملیات خرید با دستور وزیر کشاورزی و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران آغاز شود.

دشتبانی گفت: خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان در ۶ مرکز پیش بینی شده توسط مدیریت تعاون روستایی و مباشر منتخب زیر نظر کار گروه استانی تا پایان روند عرضه از سوی کشاورزان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • آمادگی حداکثری برای محافظت از گندم‌های خریداری شده در کشور
  • ارسال فایل ۱۰۳ هزار تن گندم خریداری شده به بانک کشاورزی ایلام
  • ۲۰ هزار تن دسترنج گندم‌کاران فارس از دستبرد سیل مصون ماند
  • بخشنامه اخیر بانک مرکزی پیرامون واردات ابهام دارد
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • خسارتی به گندم‌های ذخیره شده در استان خوزستان وارد نشده است
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز