Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو ارشد تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» مدعی شد که اسنادی دارد که نشان می‌دهد در بازشماری آرای ۲۷ ولایت افغانستان تقلب صورت گرفته است. ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، پس از درخواست تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» برای بازشماری مجدد آرای 27 ولایت افغانستان «فضل احمد معنوی» عضو ارشد این تیم مدعی شد که اسناد و شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد در بازشماری آرای این ولایت‌ها تقلب صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معنوی به «رادیو آزادی» گفت: اطلاعات موثقی داریم که در روند بازشماری آرا در این 27 ولایت تقلب بزرگ صورت گرفته و از اینرو خواستار بازشماری مجدد آرا در حضور ناظران خود هستیم.

این تیم انتخاباتی مدعی است که کمیسیون انتخابات 300 هزار رأی را بطور غیرقانونی وارد سیستم کرده و خواستار لغو این آرا شده بود. ثبات و همگرایی همچنین از بازشماری آرا در 7 ولایت جلوگیری کرده بود اما چند روز پیش «عبدالله عبدالله» رهبر این تیم اجازه بازشماری را داد اما تصریح کرد که اجازه تقلب را نخواهد داد.

«عصمت‌الله مل» معاون کمیسیون انتخابات افغانستان در واکنش به این موضوع گفت که روند بازشماری آرا در حضور ناظران کشوری و بین‌المللی صورت گرفته و تصمیمی برای بازشماری مجدد وجود ندارد.

دولت افغانستان: همه طرف‌ها نتیجه ابتدایی انتخابات را بپذیرندنتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اوایل هفته آینده اعلام می‌شودعبدالله: آرای 7 ولایت بازشماری شود اما اجازه تکرار انتخابات 2014 را نمی‌دهیم

از سوی دیگر نیز معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان امروز در نشستی از کمیسیون خواست تا هر چه زودتر نتایج انتخابات را اعلام کند و از طرف‌های ذینفع نیز خواست تا نتیجه را قبول کنند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۵۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله دوم انتخابات در البرز به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود

رمضانی در همایش عوامل اجرایی مرحله دوم انتخابات در استان البرز گفت: تعداد حوزه‌ها در شهرستان کرج، فردیس و اشتهارد و نیز بخش پلنگ آباد، مشکین دشت و آسارا تا کنون بر اساس آنچه که هیأت‌های اجرایی و نظارت بنا بر تشخیص تعیین کرده‌اند ۸۷۶ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات تصویب و تعیین شده است که ۶۶۹ شعبه متعلق به کرج و ۱۵۹ فردیس و هشت شعبه اشتهارد است.
 
او با بیان اینکه در این مرحله هم از آمادگی کامل برخوردار هستیم، گفت: عوامل اجرایی آموزش‌های لازم را کسب کنند و همچنان آموزش‌های لازم را خواهند دید. همچنین عوامل اجرایی سر صندوق‌های رأی هم آماده برگزاری انتخابات با شور و نشاط هستند.
 
رمضانی گفت: مدت مجاز تبلیغات هفت روز از ۱۳ اردیبهشت تا ۲۰ اردیبهشت است و نامزد‌های انتخاباتی تبلیغات خود را در این یک هفته انجام دهند و روز جمعه ۲۱ اردیبهشت مرحله دوم انتخابات استان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.
 
رییس حوزه انتخابی کرج، فردیس و اشتهارد با اشاره به اینکه مرحله دوم انتخابات استان به صورت نیمه الکترونیکی برگزار خواهد شد افزود: افرادی که قبلاً در حوزه انتخابیه کرج رأی داده‌اند می‌توانند مجددا در این دوره از انتخابات شرکت کنند. افرادی که هیچ رأیی نداده‌اند در سراسر کشور می‌توانند رأی دهند. مدارکی که برای اخذ رأی نیاز است کارت ملی یا شناسنامه یا کارت پایان خدمت یا گذرنامه است.
 
او گفت: برگزاری محله محور انتخابات در ۱۴ حوزه در دور اول باعث شد تا کمترین مشکل و نقص را در روز انتخابات داشته باشیم و با تلاش‌های صورت گرفته برخی نواقص به ویژه در راه اندازی شعب و آماده سازی دستگاه‌های احراز هویت برطرف شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • مرحله دوم انتخابات در البرز به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • فراهم شدن تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • متعهد به برق رسانی یکسان در افغانستان هستیم