Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@05:37:56 GMT

نظام سلطه در اروپا و آمریکا رو به افول است

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۷۵۷۳۹

نظام سلطه در اروپا و آمریکا رو به افول است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی در نماز جمعه نهاوند با توصیه افراد به تقوای الهی، گفت: کلید رسیدن به تقوا و حق و رحمت خدا دعا و عمل به وظایف است و اگر انسان در عمل اهل گناه باشد در شناخت حق و رفتن به‌سوی تقوا دچار اشتباه می‌شود.

امام‌جمعه نهاوند گفت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند نماز جمعه قرارگاه تقوا، بصیرت، وحدت و ایمان جامعه است و اگر فردی به نماز عادت کند در ارتکاب گناه و مفاسد جلوی خود را در بزنگاه می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مصادیق تقوا در جامعه را رعایت و اجرای عدالت، فروبردن خشم، آتش بیار جنگ و درگیری‌ها نبودن، برقراری رابطه حسنه بین افراد و غیره عنوان کرد و گفت: همه برای به کمال رسیدن جامعه وظیفه‌داریم که به این مسائل عمل کنیم.

حجت‌الاسلام مغیثی در ادامه بابیان اینکه امروز آمریکا و اسرائیل به دنبال راه انداختن اغتشاشات در کشورهای محور مقاومت هستند، گفت: در لبنان و عراق دیدیم که با استعفای مسئولین دولتی، آمریکا به دنبال حاکم کردن افراد خود است تا رأی و نظر خود را در حکومت آن‌ها پیاده کند.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری تصریح کرد: آمریکا از مقاومت ملت ایران می‌ترسد بنابراین از مخالفین، منافقین و از کشورهایی که با ایران زاویه‌دارند حمایت می‌کند و علتش همین است وگرنه آمریکا دلش برای منافقین نسوخته است.

امام‌جمعه نهاوند بابیان اینکه شاید برخی از علل موضع‌گیری‌های رهبر معظم انقلاب آگاه نباشند، گفت: رهبر می‌داند دشمن دنبال چیست، دشمن می‌خواهد دولت ایران بعد از یمن، لبنان و عراق ساقط شود و از آب گل آلود ماهی مقصود را بگیرند.

وی با اشاره به استیضاح ترامپ و پیروزی جانسون در انگلیس، گفت: هردو این افراد از رهبران بی‌اخلاق و بی‌اعتنا به قانون بشریت هستند و این نشان می‌دهد نظام سلطه در اروپا و آمریکا رو به افول است.

حجت‌الاسلام مغیثی بابیان اینکه حضرت مسیح منادی صلح و وحدت است اما آمریکا و غرب که خود را پیرو حضرت مسیح می‌دانند برخلاف آن عمل می‌کنند، گفت: سیاست‌های آمریکا مبتنی بر فروش سلاح، تأمین امنیت اسرائیل و ناآرامی و آشوب در خاورمیانه است و هیچ‌گاه پیرو حضرت مسیح نبوده‌اند.

امام‌جمعه نهاوند در ادامه با اشاره به اسراف‌هایی که در برخی مجالس همچون مجالس ختم و عروسی صورت می‌گیرد، گفت: امروز مصیبت دوم برای صاحبان عزا پذیرایی از میهمانان است که خلاف شرع و عرف است.

امام‌جمعه نهاوند همچنین گفت: هدف همه ما انتخاب فردی اصلح برای سپردن امور کشور و شهرستان به دست وی است لذا ابتدا از کاندیدا و هواداران تقاضا داریم در این ایام به تبیین برنامه‌های خود بپردازند و از تخریب افراد و شخصیت‌ها پرهیز کنند و بعد از انتخابات نیز هر فردی که منتخب مردم باشد وظیفه ما تکریم وی است.

وی گفت: از هیئت‌های اجرایی و نظارت تقاضا داریم که در عین رعایت حق الناس صلاحیت کاندیداها را بررسی کنند و به نحوی عمل شود که حضور حداکثری مردم را رقم بزنند.

کد خبر 4802803

منبع: مهر

کلیدواژه: نهاوند امام جمعه نهاوند بوشهر ایلام انتخابات مجلس شورای اسلامی گرگان تعطیلی مدارس شهرکرد قزوین بارش برف خطبه های نماز جمعه بیرجند یاسوج بارش باران هفته پژوهش شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۵۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به‌مناسبت پاسداشت روز معلم، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده با امام جمعه آباده و نماینده منتخب مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

امام جمعه آباده در این دیدار از استادان و معلمان به‌عنوان پرورش‌دهنده جوانان و نوجوانان یاد کرد و از آنان خواست این نسل آینده‌ساز را آگاه، بیدار، باایمان و بااخلاق رشد دهند و تعهد در قبال کشور را در وجود آنان نهادینه کنند.

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا دانا با بیان اینکه معلمی شغل انبیاء است، ادامه داد: معلمی موهبت بزرگ الهی تزکیه و تعلیم را نصیب معلمان گرانقدر کرده است.

وی با اشاره به نامگذاری ۱۲ اردیبهشت به‌عنوان روز معلم خاطرنشان کرد: این روز بزرگ مایه افتخار برای کسانی است که در جامعه از شأن والای معلمی برخوردارند.

امام جمعه آباده متذکر شد: اگر معلمی اهل تزکیه و علم‌آموزی نباشد، نمی‌تواند وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد و معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند و نیروی انسانی ارزش‌مدار تربیت و از همه ظرفیت‌های موجود در جامعه استفاده شود.

دانا با گرامیداشت یاد و خاطره اسوه عملی و چهره ماندگار عرصه تعلیم و تربیت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و شهدای معلم، فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به مجاهدان سنگر مقدس علم و دانش تبریک گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • نظام استکباری غرب با چالش بزرگ خیزش افکار عمومی روبه‌رو است
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • واکاوی ریشه‌های اعتراضات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی