Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام محمدباقر برقراری، امام جمعه ملایر در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر با اشاره به نام‌نویسی داوطلبان انتخابات محلس شورای اسلامی و احراز صلاحیت آنان افزود: هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات باید با صداقت، صلابت، انقلابی و نگاه صحیح فرآیند احراز صلاحیت‌ها داوطلبان را بررسی و تقوا، تعهد و انقلابی بودن را در تایید افراد رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: از آنجا که مسوولیت خطیری به کاندیدا‌های مجلس سپرده خواهد شد، باید در احراز صلاحیت داوطلبان دقت شود تا در پرتو آن اعتماد مردم تقویت و امید عمومی برای تحقق حضور حداکثری در انتخابات راه بیفتد.

حجت الاسلام برقراری بیان کرد: در احراز صلاحیت داوطلبان باید دقت نظر ویژه صورت گیرد تا افراد مومن، انقلابی، متعهد، توانمند و در تراز انقلاب احراز به مردم معرفی شود.

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه داوطلبانی در خط مدرس باید وارد مجلس شوند گفت: افرادی باید انتخاب شوند که اهلیت داشته باشند و آسیبی به نظام وارد نشود.

حجت الاسلام برقراری اظهار داشت: دشمن، چون در به تاخیر انداختن انتخابات شکست خورد، به دنبال ایجاد فشار برای کاهش حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای است.

او تمدن غرب را رو به افول دانست و افزود: از بین رفتن تمدن غرب کمکی برای نظام حاکمیتی نو پدید ایران اسلامی است.

حجت الاسلام برقراری خطاب به مسوولان تاکید کرد: در فضای فعلی نباید منافع کشور را به زلف مذاکره گره بزنند، چراکه از دیگ مذاکره آبی برای ما گرم نمی‌شود.

خطیب جمعه ملایر همچنین به میلاد حضرت مسیح (ع) و آغاز سال نو میلادی اشاره و بیان کرد: عیسی مسیح (ع) جزء پیامبرانی است که هنوز زنده است و در زمان ظهور به حضرت، ولی عصر (عج) اقتدا می‌کند و احترام وی و تمامی انبیاء برای ما واجب است.

انتهای پیام/ د 

منبع: ایرنا

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه خطبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۵۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد

به گزارش تابناک، نخستین نشست خبری هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۳ امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) با حضور خبرنگاران برگزار شد.

طحان نظیف در ابتدای نشست با مرور مصوبات مجلس بیان کرد: طرح ساماندهی زمین و مسکن از سال گذشته میان مجلس و شورای نگهبان در حال رفت و آمد است و برخلاف موازین اسلامی شناخته‌ نشد بنابراین امیدواریم به زوی محقق گردد.

وی ادامه داد: همچنین طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی نیز مورد بررسی شورای نگهبان قرار گرفت و در مرحله ابلاغ و اجرا قرار دارد.

طحان نظیف افزود: لایحه ارجاع اختلاف بین شرکت توانیر و ترکیه به داوری است که با بررسی های انجام شده خلاف موازین شرع شناخته نشد و اخیرا ابلاغ شد. 

او ادامه داد: اصلاح اساسنامه صندوق نوآوری وشکوفایی نیز با بررسی های انجام شده خلاف موازین شرعی شناخته نشد‌. همچنین اصلاح اساسنامه چند منطقه آزاد کیش، قشم، ارس باران، جلفا، اروند و ... مورد بررسی قرار گرفت و خلاف موازین شرع شناخته نشد.

تکلیف سیستم انتخابات تناسبی مجلس چیست؟

طحان نظیف در پاسخ به سوال تابناک مبنی بر اینکه تکلیف سیستم انتخابات تناسبی مشخص شد؟ و مظر شورای نگهبان در این‌باره چیست؟ بیان کرد: مصوبه انتخابات تناسبی سال گذشته مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت اما هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام ابهاماتی داشت. بنابراین مجلس شورای اسلامي ترجیح داد که این‌ بخش را فعلا حذف کند. 

وی درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نیز افزود: برنامه هفتم توسعه از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا خواهد بود و مصوبه متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیز مورد تایید واقع شد اما با توجه به احکام متعددی که در این برنامه وجود دارد و به‌تبع ایرادات آن، مصوبه در حال رفت آمد میان مجلس و شورای نگهبان است.

طحان‌نظیف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مستندات رد سلاحیت حسن روحانی چیست عنوان کرد: موارد متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد ضمن آنکه موارد ذکر شده نیز به صورت دقیق و شفاف بیان نشد‌. با این حال بررسی این موضوع بر عهده فقهای شورای نگهبان است.برای انتشار دلایل رد صلاحیت حسن روحانی نیاز به مجوز قانونی است که در اختیار ما نیست.

دیگر خبرها

  • ملایر پنج روز دیگر میزبان دور دوم انتخابات مجلس
  • پخش فیلم های تبلیغاتی نامزد‌های مجلس ۱۲ از قاب شبکه همدان
  • چگونه به‌صورت الکترونیکی رأی بدهیم؟
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • ملایر، آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان
  • آمار داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟