Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حوزه بهداشت‌ و درمان در هفته‌ای که گذشت با رویداد‌هایی متعدد روبرو بود که در این بسته خبری به بخشی از آنها می‌پردازیم.

واکنش نماینده زن پارلمان آمریکا به تحریم دارویی ایران

ایهان عمر نماینده زن مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا در توئیتر خود به تحریم های آمریکا در دارو و تجهیزات پزشکی واکنش نشان داد و نوشت:

«دولت باید به خاطر حمله به حقوق اولیه مردم ایران و ممانعت از دستیابی به دارو و درمان پاسخ دهد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولد عجیب یک نوزاد در قرچک / نوزادی که پدر و مادر از وجودش بی خبر بودند!

 زن جوانی که بدلیل عارضه درد از ناحیه شکم به بیمارستانی در قرچک مراجعه کرده بود با تشخیص پزشکان متوجه نوزادی در شکم خود می‌شود. فورا او را به اتاق زایمان می‌برند و همان لحظه پسری با وزن ۲:۳۰ کیلوگرم به دنیا می‌آورد.

گفتنی است؛ تا لحظه تولد نوزاد، پدر و مادرش از وجود این نوزاد اطلاع نداشتند و هیچ گونه آثار حاملگی در مادر وجود نداشته است.

مادر نوزاد جثه لاغر و نحیفی دارد و این نوزاد پسر فرزند دوم خانواده است.

تایید سلامت شیرخشک‌های تهیه شده از زنجیره رسمی توزیع

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر مشاهده جسم خارجی از جمله قرص یا کپسول در شیرخشک، گفت: شیرخشک‌های توزیع شده از شبکه رسمی تحت نظارت سازمان غذا و دارو بوده و مورد تایید است.

جهانپور بیان کرد: سازمان غذا و دارو نظارت کاملی بر پروسه تولید، توزیع و عرضه شیرخشک و دارو دارد و به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم، درصورت تهیه شیرخشک موردنیاز از داروخانه‌ها هیچ مشکلی در سلامت این محصول وجود نخواهد داشت.

جهانپور تاکید کرد: مردم حتما محصول مورد نیاز خود از قبیل شیرخشک را ازنجیره رسمی تهیه کنند و از سلامت آن مطمئن باشند.   آزادی قلیان در قهوه خانه و قلیان سرا‌ها از دستور کار مجلس خارج شد   با پیگیری‌های نمکی وزیر بهداشت، تلاش‌های مجدانه معاونت حقوقی و امور مجلس و معاونت بهداشت این وزارتخانه «طرح یک فوریتی استفساریه تبصره ۱ ماده ۱۳ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با مصرف دخانیات» که اخیرا در مجلس شورای اسلامی در دستور صحن علنی قرار گرفته بود به دلیل ایرادات وارده از دستور کار خارج شد.

بر اساس قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات، عرضه و استعمال مواد دخانی در اماکن عمومی ممنوع است. اما استفساریه تلاش داشت تا به بهانه اشتغال، کارآفرینی و رونق کسب و کار، قهوه خانه‌ها و قلیان سرا‌ها که همگی از اماکن عمومی هستند و بر اساس این قانون عرضه مواد دخانی را در آن‌ها ممنوع است از شمول قانون مذکور خارج کند. بر این اساس عملا مجوزی رسمی و قانونی برای عرضه دخانیات در همه قهوه خانه‌ها و قلیان سرا‌ها صادر می‌شد.

ماجرای جمع‌آوری محرمانه دارو‌های یک شرکت داروسازی چه بود؟ + واکنش سازمان غذا و دارو

به تازگی نامه‌ای در فضای مجازی با عنوان «جمع آوری محرمانه داروهای یک شرکت داروسازی» منتشر شده، که  در آن اداره کل دارو سازمان غذا و دارو خواستار توقف توزیع ۱۶ قلم داروی ساخت این شرکت دارو‌سازی و جمع آوری آنها از سطح داروخانه ها شده است.

 در نامه ۱۷ آذر سال جاری، مهرعلیان مدیرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل اعلام کرد که یک شرکت داروسازی «برخلاف ضوابط و مجوزهای این اداره کل» اقدام به تولید ۱۶ قلم دارو کرده است.

تکذیب خبر جاسازی قرص در شیرخشک/ خطوط تولید این محصول در ایران کاملاً اتوماتیک است

هانی تحویل‌زاده رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک اطفال درباره خبر جاسازی قرص در شیرخشک اظهار کرد: ما به عنوان انجمن تولیدکنندگان این خبر را تکذیب می‌کنیم و این تصویر به قصد تشویش اذهان عمومی طراحی و در فضای مجازی منتشر شده است چرا که شیرخشک با سلامت نوزادان ارتباط دارد و موضوع مهمی محسوب می‌شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک اطفال بیان کرد: چرا که خطوط تولید شیرخشک ۱۰۰ درصد اتوماتیک هستند و انسان در خط تولید فعالیت نمی‌کند و به همین دلیل این امکان وجود ندارد که جسم خارجی در طی فرآیند تولید وارد شیرخشک شود.

تحویل‌زاده اظهار کرد: درخواست ما از نهاد‌های امنیتی این است که به موضوع ورود کنند چراکه برخی به قصد تشویش اذهان عمومی و تخریب فضای امنیتی کشور دست به انتشار تصاویر این چنینی می‌زنند.

شاخص آلودگی هوای تهران رکورد زد +لیست آلوده‌ترین نقاط پایتخت

عباس شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه شاخص کیفیت هوای تهران اکنون به عدد ۱۶۶ رسیده است، اظهار کرد: میانگین شاخص کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۷ بود که در محدوده ناسالم برای تمام گروه‌ها است.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: طبق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی این وضعیت تا پایان شب ادامه خواهد داشت و به دلیل اینکه هواشناسی یک ناپایداری جوی را پیش بینی کرده بود، جلسه کمیته اضطرار هوا تشکیل و برای تعطیلی مدارس تصمیم گیری نشد.

شاهسونی با بیان اینکه رکورد بالاترین شاخص کیفیت هوا در تهران شکسته شد، گفت: ایستگاه پیروزی با شاخص کیفیت هوای ۲۱۱ در محدود بسیار ناسالم قرار گرفت و این برای اولین بار در سال ۹۸ است که شاخص کیفیت یکی از ایستگاه‌های شهر تهران بالای ۲۰۰ می رود و وضعیت هوای ایستگاه پیروزی در شرایط خیلی ناسالم قرار می گیرد.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به آلوده‌ترین نقاط پایتخت اظهار کرد: پس از ایستگاه پیروزی، ایستگاه شهرری با ۱۹۰، ایستگاه تربیت مدرس با ۱۷۷، ایستگاه ستاد بحران و شادآباد با ۱۷۴ به ترتیب بالاترین شاخص کیفی هوا در پایتخت را به خود اختصاص داده اند.

خدمات دندانپزشکی برای مردم گران تمام می‌شود/ لاکچری‌ها ۵ میلیون تومان پول به دندانپزشک می‌دهند

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه استفاده از خدمات دندانپزشکی سهم عمده ایی از پرداخت از جیب مردم در حوزه سلامت را به خود جذب می‌کند، اظهار کرد: ۲۲.۷ پرداختی از جیب مردم برای کلیه خدمات پزشکی در سال ۹۷ صرف خدمات دندانپزشکی شده و این رقم در سال ۹۴ تا ۹۶ به طور میانگین ۱۷.۵ درصد بوده است.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با وجود گسترش خدمات دندانپزشکی در بخش دولتی به صورت رایگان و با حداقل قیمت در سال‌های اخیر، کماکان عمده خدمات دندانپزشکی در بخش غیر دولتی داده می‌شود.

حریرچی با اشاره به هزینه دندانپزشکی ایرانیان در سال اظهار کرد: افرادی که سال ۹۷ از یک تا چند خدمت دندانپزشکی استفاده کرده اند به طور میانگین در سال ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پرداخت داشته اند، این رقم برای ۲۰ درصد برخوردار جامعه که قاعدتا از خدمات سطح بالاتری استفاده کرده اند، ۵ میلیون و ۲۶۵ هزار تومان بوده است.

 معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  تصریح کرد: استفاده از خدمات دندانپزشکی بخش خصوصی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ به دلیل افزایش قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید مردم ۹.۸ درصد کمتر شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت قرص های مشکوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۵۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار

سازمان غذا و دارو، از توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در شرکت‌های پخش و داروخانه‌های منتخب سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: طی دو ماه و نیم گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده است و بیماران قلبی اطمینان داشته باشند که این دارو به مقدار بیش از نیاز وارد کشور شده و هیچ نگرانی برای تأمین داروی خود نداشته باشند.

بنابراین گزارش،در روزهای اخیر نیز محموله‌های بزرگ از وارفارین به مراکز توزیع دارو و داروخانه‌ها توزیع شده است؛ بنابراین موجودی مناسبی از این دارو وجود دارد و با پلن معاونت‌های غذا داروی سراسر کشور در داروخانه‌های منتخب دپوی مناسبی از این دارو موجود است.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه وارفارین در داروخانه‌های مشخصی عرضه می‌شود، اضافه کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰، اپلیکیشن تیتک و یا درگاه mobile.ttac.ir با وارد کردن نام دارو، وارفارین را از نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • خدمات رایگان دندانپزشکی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت / داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت/داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • توزیع وارفارین در داروخانه‌های منتخب
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار