Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@10:44:21 GMT

برگزاری انتخابات از برکات انقلاب اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۷۵۹۰۳

برگزاری انتخابات از برکات انقلاب اسلامی است

ایسنا/گیلان امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی تا به امروز به صورت متوالی انتخابات برگزار شده و مردم مستقیم یا غیرمستقیم مسئولین و قوای مختلف را انتخاب کردند، گفت: انتخابات به معنی تصمیم گیری مردم و تعیین سرنوشت شان به دست خودشان می باشد که از برکات انقلاب اسلامی است.

امام جمعه بندرانزلی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بندرانزلی اظهار کرد: شب یلدا طولانی ترین شب سال، در پیش است و می توان از این فرصت برای گسترش صله ارحام که یکی از توصیه های موکد دینی است استفاده کرد مشروط بر اینکه بدون اسراف و تجمل گرایی در چارچوب سنن ملی و دینی ما برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه بندرانزلی در ادامه به آیه شریفه "إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّیٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم" اشاره و تاکید کرد: خداوند متعال در این آیه می فرماید سرنوشت هیچ ملت و قومی تغییر نمی کند مگر اینکه خودشان بخواهند و تلاش کنند که این یک قاعده و قانون الهیِ حاکم بر جوامع است.

وی تصریح کرد: روزی در این کشور حکومت منحوس طاغوت و خاندان پهلوی حاکم بود و با وجود ظلم ها، ستم ها در جامعه مردم به صحنه آمدند و به رهبری امام عظیم الشان انقلاب کردند و موفق شدند رژیمی که منشاء همه‌ی فسادها بود را بیرون کنند؛ در زمان طاغوت مردم هیج نقشی در اداره کشور نداشتند و حتی خود حاکمان هم از آمریکایی ها و انگلیسی ها برای اداره کشور و نصب مسئولین خط می گرفتند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه پیش از انقلاب انتخابات نبود و اگر هم بود فرمایشی برگزار می شد و بدون حضور مردم و با مشارکت عده قلیلی، کسانی انتخاب می شدند که خواسته آمریکایی ها و انگلیسی ها بودند، ادامه داد: از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برای تعیین نوع حکومت انتخابات برگزار شد و مردم با آرایی بی نظیر به جمهوری اسلامی رای دادند؛ مردم به میدان آمدند، با طاغوت مبارزه کردند، رژیم استبدادی را ساقط کرده و نظامی الهی را بر سر کار آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی تا به امروز به صورت متوالی انتخابات برگزار شده و مردم مستقیم یا غیرمستقیم مسئولین و قوای مختلف را انتخاب کردند و لذا انتخابات در کشور ما بسیار سرنوشت ساز و تعیین کننده است و اساسا انتخابات به معنی تصمیم گیری مردم و تعیین سرنوشتشان به دست خودشان می باشد که از برکات انقلاب اسلامی است.

خطیب جمعه بندرانزلی بیان کرد: غربی ها به لحاظ عنادی که با جمهوری اسلامی دارند مکرر شبهه پراکنی و دروغ پراکنی می کنند و می خواهند اثر گذاری مشارکت و رای مردم در انتخابات را تخریب کنند اما مهم این است که مردم می دانند حضور آنها پای صندوق رای تعیین کننده است.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات در کشور ما همیشه مهم است چون تعیین کننده سرنوشت جامعه است، اظهار کرد: اگر یک مجلس قوی کارآمد، صالح و در تراز انقلاب تشکیل شود قطعا بسیاری از مشکلات کشور حل می شود و کارها سامان پیدا می کند اما در غیر اینصورت اگر انتخابات منجر به تشکیل یک مجلس ضعیف و ناکارآمد شود نه تنها مشکلی حل نمی کند بلکه بر مشکلات کشور می افزاید.

حجت الاسلام والمسلمین ادامه داد: مجلسی که در آن برخی بدون توجه به شرایط حاکم بر منطقه و توطئه دشمنان زمزمه استیضاح ریاست محترم جمهوری را مطرح کنند و در خارج از مجلس هم عده ای جاهلانه صحبت از استعفای ریاست جمهوری کنند نه تنها مشکلی را رفع نمی کنند بلکه برابر نقشه دشمن تلقی می شود تا در ایران هم مثل عراق و لبنان خلاء دولت پدید آورند و هرج و مرج ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: حل مشکلات کشور و فهم این مسائل یک مجلس قوی و کارآمد می خواهد که اگر هم خودش مسئله ای را نتوانست درست تشخیص دهد گوشش به سخن رهبری باشد تا مرتکب خطا نشود؛ در هر صورت انتخابات در کشور ما بسیار مهم است و باید مراقب توطئه دشمنان و بدخواهان بود.

امام جمعه بندرانزلی تاکید کرد: دومین هدف دشمن کاهش مشارکت مردم و عدم حضور حداکثری است؛ که باید هم مراقب بود و نیز زمینه صحیح مشارکت حداکثری را متولیان انتخابات با صداقت و صلابت انقلابی و نگاه درست و صحیح به فرایند احراز صلاحیت کاندیداها که حق الناس است فراهم کنند.

حجت الاسلام والمسمین شمس الدین در پایان تاکید کرد: حق الناس بودن انتخابات تنها صیانت از رای مردم نیست، بلکه در تایید صلاحیت ها علاوه بر استعلام مراجع چهارگانه باید به صورت مستند سوابق فکری، سیاسی، اخلاقی و اجرایی داوطلبان لحاظ شود تا افراد مومن، صالح، انقلابی و توانمند توسط هیات های اجرایی و نظارت تایید شوند که اینگونه رعایت حق الناس موجب تقویت اعتماد و امید عمومی برای حضور و مشارکت حداکثری می شود که در غیراینصورت علاوه بر تضییع حق الناس بودن سهل انگاری در این امر مهم موجب ضمان شرعی برای ناضران و مجریان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۵۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است

محسن رضایی در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدار‌های جداگانه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا و دبیران جریانات سیاسی دیگر بر وحدت گروه‌های انقلابی تاکید کرد.

وی در دیدار با نادی، جراره و شورای مرکزی شریان، رائفی پور و سعید محمد و شورای مرکزی صبح ایران و احمد نادری و شورای مرکزی جماران گفت: باید از رویش‌های انقلاب استقبال و از هرنوع تفرقه جلوگیری کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جبهه انقلاب، افزود: همبستگی و برادری از ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی است که امروز بیش از هر زمانی باید مورد توجه باشد و اکنون ملت و نظام، نیازمند صف فشرده نیرو‌های انقلاب و کارآمدی جبهه انقلاب است و راه آن قاعده‌محوری به جای شخص‌محوری است.

وی با یادآوری شرایط حساس کشور پس از طوفان الاقصی و عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: موقعیت ایران در غرب آسیا بیش از گذشته تعیین‌کننده شده است، بنابراین فرصت‌ها و تهدیدات جدیدی درمقابل کشور قرار گرفته است. در چنین شرایطی وحدت نیرو‌های انقلاب و تلاش همگانی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور رمز عبور از تهدیدات و بهره‌برداری از فرصت‌هاست. هر نوع تک‌روی و سهم‌خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد. امروز بشدت نیازمند عقلانیت جمعی اشخاص و جریانات سیاسی کشور هستیم.

رضایی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخابات مجلس باوجود شرایط سخت اقتصادی با حضور مردم انجام شد که نشان داد تنها راه اصلاح کشور انتخابات و مردم‌سالاری است. حضور سلیقه‌های مختلف سیاسی، مشارکت مردم را جدی‌تر و بیشتر می‌کند.

وی گفت: رقابت باید برادرانه و به دور از منازعه باشد. انتقادات باید منصفانه و همراه با ضوابط اخلاقی صورت گیرد و فضا برای رویش‌های جدید مهیا باشد. تحمل سلیقه‌های سیاسی علامت بلوغ عقلانیت گروه‌های سیاسی است.

در این نشست‌های جداگانه نادی و جراره از شریان، احمد نادری از جماران، رائفی‌پور و سعید محمد از صبح ایران، با تشریح روند شکل‌گیری جریان‌ها و تشکل‌های خود، به بررسی اجمالی دور اول انتخابات و برخی گله‌مندی‌ها پرداختند و آمادگی خود برای گفتگو با سایر گروه‌های جبهه انقلاب را اعلام کردند.

محسن رضایی نیز در جلسه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا، بر وحدت همه گروه‌های جبهه انقلاب ازجمله شانا، پایداری، شریان، جماران، صبح ایران و تحول‌خواهان وسایر گروه‌ها تأکید کرد و اعضای شانا هم نظراتشان را بیان کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه قائم‌شهر معرفی شد
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران
  • تذکر معنادار امام جمعه تبریز به کاندیداهای دور دوم تبریز در انتخابات مجلس
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • مالکیت کامل اردوگاه الزهرا باید به البرز بازگردد