Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه ساری گفت: تنها راه نجات کشور مقاومت، استقامت و ایستادگی در برابر دشمنان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ساری با اعلام اینکه در کشور شاهد بلایای طبیعی نسبتا فراوانی هستیم، افزود: نارسایی‌های زیادی در بحث حمل و نقل کشور وجود دارد البته تلاش‌های انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده ولی فقیه در استان مازندران در ادامه با بیان اینکه مازندران به عنوان استان سفید در جریان اغتشاشات اخیر بوده است، خاطر نشان کرد: مردم استان مازندران در دوران انقلاب به خوبی درخشیدند و بعد از انقلاب هم وفادار باقی ماندند.

این مسئول با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی توانست نظم غرب در مدیریت جهان را بشکند و طرحی نو را به جهان معرفی کرده است، بیان کرد: خدمت به مردم یکی از وظایف تعریف شده در انقلاب اسلامی ایران است که توصیه امام راحل نیز بوده است.

محمدی‌لائینی اضافه کرد: بیان مشکلات به معنی نادیده گرفتن خدمات نیست، اما واقعیت این است که معضلات زیادی هم داریم.

امام جمعه ساری با اشاره به معضلات زباله استان، افزود: همه شهرهای استان معضل زباله دارد آیا واقعا نمی‌توانست این مشکل حل شود؟

وی در ادامه به نبود صنایع  تبدیلی در استان اشاره کرد و گفت: چرا در استان مازندران نباید صنایع تبدیلی مناسبی داشته باشیم، در سال جاری ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصولات باغی داریم چرا نباید صنایع تبدیلی در استان داشته باشیم. 

محمدی‌لائینی با انتقاد از نحوه ساخت خودرو در کشور، گفت: چرا ما نباید خودرو ملی با طرح نو بسازیم ما در صنایع دفاعی به بهترین شکل ورود پیدا کردیم اما در ساخت خودرو با مشکل مواجه شدیم.

وی بیان کرد: ملت انقلاب را رها نمی‌کند راه مقاومت و ایستادگی به دستور مقام معظم رهبری ادامه می‌دهد و معظم‌له اعلام کردند که آمریکا از مقاومت و ایستادگی ملت ایران می‌ترسد.

محمدی‌لائینی در ادامه با اشاره به اینکه رعایت حلال و حرام یکی از توصیه‌های جدی اسلام است، تصریح کرد: به سوی خدارفتن و تقرب به خدا پیدا کردن نیاز به وسیله دارد، در راه خدا و انجام واجبات الهی و ترک محرمات و کسب رضای الهی باید تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: تقوا نوعی جهاد و تلاش بوده و هم وسیله برای رسیدن به قرب الهی است.

 

حواسمان به فریب و وعده‌های دروغین انتخاباتی باشد

امام جمعه موقت زیراب نیز گفت:وظیفه ما است که تلاش کنیم بهترین انتخاب را داشته باشیم و حواسمان به فریب و وعده‌های دروغین باشد.

حجت‌الاسلام مهدی رضایی در خطبه های نماز جمعه به انتخابات پیش رو اشاره و اظهار کرد: امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند:انتخابات یکی از مهمترین عرصه‌های حضور مردم در صحنه تصمیم‌گیری در نظام مردم سالاری دینی است. 

وی با اشاره به شاخص‌های نماینده هم تراز با انقلاب گفت:براساس منویات رهبر معظم انقلاب یکی از  شاخصه‌های نماینده هم تراز با انقلاب انتخاب نماینده اصلح است و همانطور که ایشان فرمودند اصل انتخابات تکلیف الهی و انتخاب نماینده اصلح نیز تکلیف الهی است. 

امام جمعه موقت زیراب با اشاره به ویژگی‌های نماینده اصلح تصریح کرد: نماینده‌ای اصلح است که درد مردم و کشور را بفهمد، از اشرافیگری و تجملات دور باشد، پایبند به اسلام، عدالت، منافع ملی و مرز واضح و روشنی با دشمن داشته باشد.  

این مسئول با بیان اینکه رعایت ملاحظه با دشمن باعث پیشروی آنها می‌شود، خاطرنشان کرد: هرچه ملاحظه شود دشمن جلوتر می‌آید، در مسئله هسته‌ای دیدیم که بعد مذاکره با آمریکا، به تعهدات خود عمل نکرد و از برجام خارج شد. 

 رضایی افزود: مسئله مذاکره موشکی را مطرح کردند که اگر انجام می‌شد مذاکرات بعدی را پیش می‌کشیدند.  

وی تلاش برای انتخاب بهترین فرد در انتخابات را وظیفه مردم دانست و گفت: کسانی که صلاحیت‌شان توسط شورای نگهبان تأیید می‌شود یعنی حداقل صلاحیت مورد نیاز برخوردار هستند اما بعد آن وظیفه ما است که تلاش کنیم بهترین انتخاب را داشته باشیم و حواسمان به فریب و وعده‌های دروغین باشد. 

امام جمعه موقت زیراب به روز ملی ایمنی در برابر زلزله اشاره و خاطرنشان کرد: این روز به مناسبت زلزله بم نامگذاری شد، درواقع زنگ هشداری برای ماست به جهت ارتقاء آمادگی و آگاهی عمومی، آسیب شناسی گذشته، مطالعه تغییرات اقلیمی و پژوهش است.  

رضایی با اشاره به طرح استیضاح ترامپ و تصویب آن در مجلس نمایندگان اظهار کرد: اصل تصویب برعهده مجلس نمایندگان است و استیضاح برعهده سنای آمریکا، اما باید توجه داشت ترامپ چه استیضاح شود و چه نشود برای مردم، منطقه و کشورهایی که مورد ظلم قرار گرفته اند فرقی نمی کند، همه آنها خوی وحشیگری و تجاوز دارند. 

وی به فرمایش امام راحل درباره آمریکا اشاره و تاکید کرد: همانطور که امام راحل فرمودند: آمریکا استکبار جهانی، شیطان بزرگ، تروریست به ذات و ام الفساد غرب است. 

 امام جمعه موقت زیراب با اشاره به نقشه دشمنان برای به شکست کشاندن محور مقاومت خاطر نشان کرد: استکبار جهانی، آمریکا، صهیونیست و وهابیت سال‌ها در مبارزه با محور مقاومت شکست خوردند و به دنبال به شکست کشاندن محور مقاومت هستند اما بدانند محور مقاومت اندیشه و قدرت یک دولت نیست بلکه قدرتی برخواسته از آحاد مردم است.  

رضایی  در پایان مطالبات مردم عراق و لبنان را فرصتی برای سواستفاده دشمنان از موج بوجود آمده برشمرد و اظهار کرد: دسیسه‌های عراق و لبنان خساراتی پدید آورد، دولتشان باید مطالبات به حق مردم را رسیدگی کند اما متاسفانه دشمنان از این موجی که به راه افتاد بهره‌برداری کردند و گمان می‌کنند که می‌توانند محور مقاومت را به چالش بکشانند.

 

کاندیدای مجلس وعده‌های واقعی به مردم دهند

امام‌جمعه شهرستان جویبار نیز گفت:برخی از کاندیدا با علم به اینکه ردصلاحیت خواهند شد اما ثبت‌نام کردند، این افراد فقط به قصد هزینه و چالش برای نظام ثبت‌نام کردند تا اعلام کنند که نظام عده زیادی را ردصلاحیت کرد در حالی که بودن این افراد هزینه بیشتری برای نظام دارد.

آیت‌الله محمدتقی نادعلیزاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان جویبار با اشاره به فرارسیدن شب یلدااظهارکرد: اسلام با شادی مخالف نیست بلکه شادی و صله رحم را تأیید می‌کند ولی نباید در کنار شادی منکرات و گناه صورت گیرد. 

وی به رد صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس اشاره و عنوان کرد: کاندیدای ردصلاحیت شده نباید جنجال و سروصدا بپا کنند اگر اعتراضی دارند باید با داشتن مدارک متقن از راه‌های قانونی پیگیر باشند. 

امام‌جمعه جویبار خاطرنشان کرد: برخی از نمایندگان تکمیل پروژه‌ها را به روزهای آخر انداختند تا مردم ببینند ولی به آن‌ها می‌گوییم باید کارها ادامه پیدا کند نه آنکه در آستانه انتخابات بخواهند خودی نشان دهند و بعد تا چندسال خبری از آن پروژه نگیرند.

  نادعلیزاده تصریح کرد: کاندیدای مجلس وعده‌هایی به مردم دهند که بتوانند در دوران نمایندگی به آن عمل کنند نه آن که وعده غیرواقعی دهند. 

وی از کاندیدای مجلس و طرفداران آنان خواست اخلاق را رعایت کنند و خدای نکرده به دنبال تخریب هم نباشند. 

خطیب نماز جمعه جویبار با بیان اینکه برخی از کاندیدا با علم به اینکه ردصلاحیت خواهند شد اما ثبت‌نام کردند گفت: این افراد فقط به قصد هزینه و چالش برای نظام ثبت‌نام کردند تا اعلام کنند که نظام عده زیادی را ردصلاحیت کرد. 

نادعلیزاده افزود:بودن این افراد هزینه بیشتری برای نظام دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۵۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحسین معزی عصر شنبه در نشست با کارکنان جمعیت هلال احمر اردبیل اظهار کرد: در سفرهای استانی حضور در گلزار شهدا و دیدار با خانواده محترم ایشان در بدو ورود به این استان را با تاسی از منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر زنده نگه داشتن یاد شهیدان، مقدمه کار خویش قرار دادیم چرا که معتقدیم یاد شهدا همواره مسیر درس آموزی از سیره و منش بزرگ آنان است.

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه شهدا، آنان را قهرمانان تاریخ و الگوهای کم‌نظیر ایستادگی و مقاومت برشمرد و خاطرنشان کرد: لزوم پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی و حفظ آرمان‌های بلند تمدن‌ساز شهدا در ایران اسلامی ضروری است..

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ایران با بیان اینکه انسان برای سعادتمندی در دنیا و آخرت نیازمند الگو است، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار بهترین الگو برای حرکت انسان در مسیر ترقی و تعالی هستند.

معزی با اشاره به الگوبرداری شهدای جنگ تحمیلی از سیره‌رفتاری اهل بیت (ع) اظهار کرد: راه شهدا ما همان راه اباعبدالله (ع) است و شهدا نیز قهرمانان تاریخ معاصر و الگوهای کم‌نظیر ایستادگی و مقاومت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نیز اشاره کرد و گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر شجاعت، ایستادگی و مقاومت را از جمله درس‌آموخته‌های شهدا برشمرد و تصریح کرد: یکی از مهمترین درس‌آموخته‌ها شهدا اخلاص در عمل است.

معزی با اشاره به ایثارگری و پایمردی شهدا در هشت‌ساله جنگ تحمیلی گفت: شهدا در پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی مهم‌ترین سرمایه زندگی یعنی جان خود را خالصانه را در راه خدا هزینه کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ایران در ادامه به نقش پررنگ جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت‌ساله جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و افزود: جوانان ایران اسلامی با بهره‌گیری از نهضت عاشورا در برابر قدرت‌های جهانی ایستادند و از آرمان و ارزش‌های خود پاسداری کرده اند..

وی در پایان جایگاه شهداء را والا دانست و تکریم و تعظیم مقام شهداء و خانواده آنان، جانبازان و ایثارگران را وظیفه ای همگانی برشمرد و بر لزوم ترویج فرهنگ ایثارگری در کشور تاکید کرد

کد خبر 6090396

دیگر خبرها

  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است
  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند