Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «دیوید هیل» معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا امروز در بیروت با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

هیل پس از دیدار با عون گفت که ما دولت لبنان را به اجرای اصلاحات تشویق می‌کنیم.

او تصریح کرد: وقت آن رسیده منافع حزبی را به کناری نهاده و برای منافع ملی اقدام شود.

بنابر گزارش شبکه المیادین، هیل گفت که ما هیچ نقشی در این موضوع که چه کسی شایستگی تصدی منصب نخست‌وزیری و تشکیل دولت لبنان را دارد، نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که اعتراضات مسالمت‌آمیز چند روز گذشته در لبنان بیانگر خواسته بلندمدت ملت این کشور درباره اجرای اصلاحات است.

معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا همچنین گروه‌های امنیتی را به تضمین سلامت تظاهرات‌کنندگان و خویشتنداری فراخواند.

وی گفت که آمریکا خواهان موفقیت برای لبنان و ملت آن است و ما به عنوان شریک متعهد به تلاش‌های خود در این باره ادامه می‌دهیم.

سفر هیل به لبنان در حالی است که «حسّان دیّاب» روز پنج‌شنبه(دیروز) برای تشکیل کابینه جدید لبنان مأمور شده است.

دیاب از مجموع ۱۲۸ رأی نمایندگان پارلمان لبنان، ۶۹ رأی به دست آورده و رسماً از سوی میشل عون مأمور شد تا دولت جدید را تشکیل دهد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۵۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی پاسخ پیشنهاد حماس را با اصلاحات به مصر داد

منابع مصری که به نامشان اشاره نشده به پایگاه خبری «العربی الجدید» گفته اند که یک هیأت اسرائیلی وارد قاهره شد که سه ساعت به طول انجامید.

در این سفر برگه اصلاح شده پیشنهاد جدید رژیم صهیونیستی که شامل برخی نقطه نظرات و برخی نکات اصلاحی بود که حماس آن را درخواست کرده بود، در اختیار دولت قاهره قرار داده شد.منابع مصری به جزییات و موارد اصلاح شده هیچ اشاره‌ای نکردند.

به نظر می‌رسد که تحرکات کشور‌های ذینفع در مذاکرات برای برای رسیدن به آتش بس دوباره در غزه قوت گرفته است.

در همین راستا نیز آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در یک سفر منطقه‌ای برای رایزنی درمورد آتش‌بس در غزه وارد منطقه شده و دقایقی پیش پس از سفر به عربستان و اردن وارد سرزمین‌های اشغالی شد.

از سوی دیگر، دیوان امیری قطر نیز سه شنبه شب گزارش داد که تمیم بن حمد آل ثانی امیر این کشور و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر با یکدیگر درخصوص آتش بس در غزه تلفنی گفتگو کردند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • پاسخ کیهان به گزارش بی بی سی در باره نیکا شاه کرمی
  • رژیم صهیونیستی پاسخ پیشنهاد حماس را با اصلاحات به مصر داد
  • مرور اتفاقات آخرین تقابل تراکتور و استقلال| حضور خواننده استقلالی و تشویق مدافع تراکتور/ حرکت تند خلیل زاده به سمت هواداران استقلال+تصاویر و فیلم
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!
  • اصلاحات جدید دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری اعلام شد
  • مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ برای بار سوم تمدید شد
  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان