Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@19:13:10 GMT

به انتخابات پیش رو، فراجناحی و فراقومی نگاه کنیم

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۷۵۹۷۶

به انتخابات پیش رو، فراجناحی و فراقومی نگاه کنیم

امام‌جمعه اردکان با اشاره به اینکه راه‌حل مشکلات کشور مشارکت حداکثری و انتخاب افراد شایسته است، گفت: باید به انتخاباتی که در پیش داریم فراجناحی و فراقومی و قبیله‌ای نگاه کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، به بیان اهمیت نماز و تأثیر آن در امور فردی و اجتماعی انسان پرداخت و گفت: اگر فرهنگ نماز در جامعه ترویج شود و به نماز اهمیت داده شود گناهان و منکرات در جامعه کم می‌شود و در سالم‌سازی فضای جامعه تأثیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این نکته که اگر در جامعه‌ای نماز اقامه شود از بسیاری از آسیب‌ها بیمه خواهد شد، افزود: مقام معظم رهبری در پیام خود به بیست و هشتمین اجلاسیه نماز به این موضوع اشاره کردند که امنیت و سلامت روانی جامعه در سایه ترویج نماز محقق می‌شود.

امام‌جمعه اردکان بابیان اینکه باید تلاش کنیم که فرهنگ نماز در بین جوانان و نوجوانان گسترش یابد و در مرحله بعد به این عبادت مهم کیفیت ببخشیم، گفت: کیفیت‌بخشی به نماز چند مرحله دارد؛ اولین مرحله آن اقامه نماز در اول وقت است مرحله بعد این است که نماز همراه با حضور قلب باشد و مرحله سوم انجام کارهای مستحب است.

وی در خطبه دوم با اشاره به آغاز سال جدید میلادی، فرارسیدن ولادت پیامبر عظیم‌الشأن حضرت عیسی بن مریم (ع) را گرامی داشت و گفت: یکی از کارهایی که اهل‌بیت آن را ترویج می‌کردند این است که مواعظ و حکمت‌های انبیا گذشته را بیان می‌کردند.

شاکر بابیان اینکه شب یلدا در پیش است، اظهار داشت: از آداب و سنت‌های خوب ایرانیان انجام صله‌رحم و دورهم جمع شدن اقوام است که در شب یلدا صورت می‌گیرد دین اسلام با هر آداب و سنتی که خلاف عقل و شرع نباشد مخالف نیست بلکه گاهی آن را نیز ترویج می‌کند و بسیار مناسب است که در این اوضاع سخت اقتصادی به فکر فقرا و نیازمندان هم باشیم.

وی گفت: در این اوضاع سخت و فشارهایی که دشمنان ما بر ملت ایران وارد می‌کنند بعضی‌ها حرف‌هایی می‌زنند که قابل‌قبول نیست راه مبارزه با فشارهای دشمن، ایستادگی و مقاومت است استکبار و در رأس آن آمریکا از استقامت و ایستادگی ملت ما می‌هراسد و می‌ترسد ایستادگی و استقامت مظلومان آن چیزی است که دشمن را از پا درمی‌آورد.

خطیب نماز جمعه اردکان افزود: بعضی‌ها برای حل مشکلات کشور حرف‌های دیگری می‌زنند و از مذاکره مجدد و استعفای دولت صحبت می‌کنند و روحیه ناامیدی را در ملت تزریق می‌کنند یکی از وظایف نخبگان سیاسی و فرهنگی و اجتماعی در این شرایط حساس و دشوار این است که هم خود اهل ایستادگی و مقاومت باشند و هم جبهه ایستادگی در برابر استکبار را تقویت کنند و مردم را به استقامت بیشتر دعوت کنند نه اینکه صحبت از استعفای دولت و مشارکت ضعیف مردم بکنند.

وی بابیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی هر اقدامی قرار است انجام بشود باید در چارچوب قانون باشد نه با فشار، جوسازی، تهدید و تیتر روزنامه، گفت: حضور مردم درصحنه‌ها و میدان‌های مختلف بزرگ‌ترین پشتوانه این نظام و بزرگ‌ترین گره‌گشا بوده و هست لذا آن‌های که از همین‌الان می‌خواهند حضور مردم را کم‌رنگ و یا بی‌تأثیر تلقی کنند نسبت به این ملت و نظام خیانت می‌کنند.

شاکر با اشاره به تأیید صلاحیت اکثریت داوطلبان انتخابات مجلس، افزود: قدمی بزرگ درراه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو برداشته‌شده است و باید همدیگر را به شرکت در انتخابات تشویق کنیم چراکه راه‌حل مشکلات کشور همین مشارکت حداکثری و انتخاب افراد شایسته است.

وی از کسانی که تریبون در اختیاردارند و نفوذ کلام دارند خواست این مطلب را به همه مردم برسانند که ناامیدی خطاست هم باید همه رأی بدهیم و هم رأی خوب بدهیم زیرا سرنوشت کشور به دست همه ماست باید به انتخاباتی که در پیش داریم فراجناحی و فراقومی و قبیله‌ای نگاه کنیم چراکه اصلاح‌طلب و اصولگرا و چپ و راست هیزمی به تنور ما وارد نمی‌کنند و نانی سر سفره ما نمی‌آورند همه باید این شعار را بدهیم که همه هم رأی می‌دهیم و هم رأی خوب می‌دهیم.

امام‌جمعه اردکان در پایان تصریح کرد: اگر مسؤولین خوبی در مجلس و دولت باشند و مدیران شایسته‌ای افسار این نظام را به دست بگیرند هیچ مشکلی در این کشور نیست که حل‌شدنی نباشد. امیدواریم که برکت خون شهدا و حمایت مردم عزیز و ولایی که در همه صحنه‌ها حضورداشته‌اند همه مشکلات حل خواهد شد و این بشارت رهبری معظم انقلاب تحقق پیدا خواهد کرد که ملت ایران پوزه آمریکا و دشمنان خود را به خاک خواهد مالید.

انتهای پیام/ 90010

منبع: فارس

کلیدواژه: نماز جمعه اردکان ترویج نماز حضور قلب شب یلدا ایستادگی و مقاومت پشتوانه نظام انتخابات مشارکت حداکثری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۵۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است

به گزارش خبرگزاری مهر، سید صولت مرتضوی شامگاه دوشنبه در جشن بزرگ کارگران در مشهد اظهار کرد: تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود و این امنیت، خونخواهی از سرداران نظامی و مردم فلسطین در اقدام سپاه پاسداران انقلاب و عملیات وعده صادق را فراهم می کند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با ابلاغ سلام رییس دولت سیزدهم به کارگران و خانواده آنان گفت: رهبر انقلاب کارگر ایرانی را ستون فقرات تولید کشور می‌دانند و در روایات اسلامی نیز به جایگاه پر اهمیت نیروی کار و کارگر توجه بسیاری شده است به گونه‌ای که پیامبر اسلام (ص) بر دست پینه بسته کارگران بوسه می‌زند.

وی افزود: همانطور که در بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان کارگری و کارفرمایی اشاره شد، از نگاه اسلام کارگر صاحب ارزش و کرامت است و این موضوع نشان از تفاوت دیدگاه اسلام با سایر تمدن ها و جوامع دارد که به کارگر صرفاً نگاه ابزاری دارند.

مرتضوی توجه به امنیت شغلی، آتیه، مسکن و سایر موضوعاتی که موجب آسایش خاطر کارگران شود را از دغدغه های مهم دولت مردمی بر شمرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص وضعیت مظلومان فلسطینی نیز اظهار کرد: هم اکنون شاهد هستیم که مردم فلسطین به خاطر دفاع از خاک و حق حیات خود، موردشدیدترین حملات و تجاوزات رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته اند و این اقدامات ظالمانه با حمایت دولت های غربی در حال رخ دادن است.

وی گفت: غذای مردم فلسطین اکنون همراه با خون است و وجدان های مردم جهان کجاست که این ظلم را برنتابند.

کد خبر 6092717

دیگر خبرها

  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت
  • تهران از استان‌های محروم کشور است
  • مجموعه «نون خ ۵» از نگاه مردم
  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد