Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرعلی ابوالفتح گفت: همانگونه که دیدار آقای آبه از تهران تأثیری بر روابط ایران وامریکا برجای نگذاشت، سفر آقای روحانی نیز تغییری در روند مذکور بر جای نمی‌گذارد.

امیر علی ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با قدس آنلاین در خصوص هدف سفر آقای روحانی به ژاپن گفت: سفر آقای روحانی به ژاپن را می‌توان از منظر تداوم روابط دو جانبه دو کشور مورد نقد و بررسی قرار داد چرا که هدف از این سفر بررسی روابط بین دو کشور ایران و ژاپن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدارهایی در این سطح که با حضور مقامات بلند پایه انجام می‌شود، مقامات ارشد دو کشور تلاش می‌کنند تا روابط دو کشور را در کلیه سطوح سیاسی، سرمایه گذاری و اقتصادی تقویت کنند. ارتباط با ژاپن به عنوان کشوری صنعتی و پیشرفته  وعقد تفاهم نامه‌هایی در زمینه همکاریهای علمی و صنعتی حائز اهمیت است.

وی دراین باره افزود: هر چند سفر آقای روحانی به ژاپن با چنین اهدافی تنظیم شده است اما حساسیت موضوع برجام و تنش های بین ایران و آمریکا که موضوع مهمی برای اکثر کشورهای جهان، بخصوص کشورهایی که بیش از دیگران به امنیت  و انرژی درخلیج فارس وابسته هستند؛ موجب شده تا سفر آقای آبه به ایران یا سفر آقای روحانی به ژاپن تلاشی در راستای کاهش تنش بین ایران و آمریکا تلقی شود.

کارشناس مسائل آمریکا تصریج نمود: نه تنها آقای آبه شینزو بلکه برخی از مقامات کشورهای همسایه از جمله عراق، پاکستان و کشورهای اروپایی چون فرانسه درصدد کاهش تنش میان ایران و آمریکا بوده‌اند. بی‌تردید مشکل ایران و آمریکا را نمی‌توان به فقدان میانجی نسبت داد؛ چرا که مواضع و خواسته‌های ایران و آمریکا کاملاً روشن و آشکار است؛ در عین حال در چهل سال گذشته سفارت سوئیس به عنوان کانال ارتباطی بین ایران و آمریکا رد و بدل کننده پیام های دو کشور بوده است، لذا بنابراین نمی‌توان انتظار داشت مشکل ایران و آمریکا از طریق میانجری گری‌ها یا پا درمیانی رهبران کشورها حل شود؛ هر چند در برخی جهات می‌تواند کمک کننده باشد اما به این معنا نیست که سفرهای رهبران کشورها به ایران الزاما به دنبال باز کردن گره ارتباطی بین ایران و آمریکاست.

ابوالفتح گفت: همانگونه که دیدار آقای آبه از تهران تاثیری بر روابط ایران وامریکا برجای نگذاشت، سفر آقای روحانی نیز تغییری در روند مذکور بر جای نمی‌گذارد. مشاهده کردیم حتی حضورهمزمان آقای روحانی و آقای ترامپ در یک ساختمان به فاصله چند متر هم نتوانست گشایشی بین دو کشور ایجاد کند؛ قطعاً هنگامی که حضور همزمان روسای ایران و آمریکا در سازمان ملل نتواند به حل مسائل فی مابین دو کشور کمک کند، نمی‌توان  انتظار داشت سفر آقای روجانی به توکیو یا بالعکس  بتواند حلال مشکلات باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد:  آنچه این روزها بر این مسأله تاکید می‌کند انتظارات غیر واقعی است که رسانه‌ها از  سفر آقای روحانی به ژاپن ایجاد کرده‌اند. همانطور که سفر وزیر خارجه عمان به تهران یا مکالمه تلفنی آقای روحانی با رئیس جمهور فرانسه موجب به انتشار چنین اخباری توسط رسانه‌ها می‌شود؛ اما آنچه به عنوان تلاش برای حل مسائل بین  ایران و آمریکا صورت گرفته اعم از رایزنی در دیدارها و سفرها دور از انتظار و نتیجه بخش نبوده است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سفر روحانی به ژاپن همکاری ایران و ژاپن ایران و ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۶۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری: عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا علیه صهیونیست‌ها را افزایش داد

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واکنش به آغاز اعتراضات دانشجویان آمریکا در محکومیت رژیم صهیونیستی با تاکید بر اینکه امروز صدای حق در هر حال شنیده می‌شود، گفت: مشاهده می‌کنیم که مردم دنیا ولو در آمریکا، ظلم ستیز هستند و با نگاه‌های استکباری که در آمریکا و اسرائیل وجود دارد، مخالف هستند.

مهدی باقری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکا در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه تاکید کرد: این اعتراضات برای ما یک نگاه جدیدی ایجاد می‌کند که بدانیم با وجود اقدامات رسانه‌ها و فعالیت‌های بنگاه‌های خبرپراکنی و رسانه‌های غربی که تلاش می‌کنند واقعیات را پنهان کنند و به مردم اطلاعات غلط بدهند و به نفع خودشان ذهنیت سازی کنند، حقایق پشت ابر نمی‌ماند و حتی در آمریکا که تلاش دارند اوضاع دنیا را به نحوی جلوه دهند که به نفع خودشان باشد، باز مردم می‌فهمند که اسرائیل بر حق نیست و در غزه چه جنایتی رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: شنیدن صدای آغاز اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا برای ما که در جمهوری اسلامی ایران هستیم و رسانه‌ها در حال کار شبانه روزی علیه ما و جبهه مقاومت هستند خبر خوبی است؛ چراکه مشاهده می‌کنیم که مردم دنیا ولو در آمریکا، ظلم ستیز هستند و با نگاه‌های استکباری که در آمریکا و اسرائیل وجود دارد، مخالف هستند و این می‌تواند کمک کار ما باشد تا بدانیم صدای حق در هر حال شنیده می‌شود و نباید از این ادعای رسانه‌های دنیا که می‌خواهند این تلقی را ایجاد کنند که کل دنیا به سمت صرفاً فسق و فجور رفته و هیچ جایی به دنبال عدالت طلبی و عدالت خواهی نیستند، مرعوب شویم.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس همچنین با اشاره به بازداشت دانشجویان معترض در دانشگاه‌های آمریکا و سرکوب شدید اعتراضات آنها گفت: مردم ما باید بدانند تفاوت ایران با کشوری مثل آمریکا که خود را مهد آزادی می‌داند، چقدر است؛ در کشور ما رفتار با مردم معترض در اعتراضات بسیار مهربانانه است، اما حکومت آمریکا وقتی مردمش نسبت به اقدامات رژیم مستکبری مثل اسرائیل اعتراض می‌کنند، حاضر است مردم خود را تحت فشار قرار دهد و به آنها لطمه بزند و حتی در دانشگاه‌ها حضور پیدا کند و با دانشگاهیان برخورد بسیار زننده و تند و تیز داشته باشد؛ این اتفاقات نشانه‌ دهنده رو به انحطاط بودن حکومت آنها و تعالی حکمرانی در کشور ماست؛ در کشور ما اگر با کسانی اعتراض خود را با رفتاری ولو خطا انجام می‌دهند، با رأفت برخورد می‌شود.

باقری افزود: در سالهای گذشته در کشور چالش‌های اجتماعی متعددی داشتیم که شاید عمده آنها ناشی از خطای در اطلاع رسانی بوده اما با این وجود سعی بر رأفت بود و عفو رهبری در سال ۱۴۰۱ نمونه بی نظیری است؛ هر چقدر آمریکا از آزادی و تمدن حرف می‌زند، کشور ما در موقت بهتری در این زمینه قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره تاثیر عملیات «وعده صادق» بر ایجاد انگیزه در دانشجویان کشورهای دیگر در امید داشتن به مقاومت و ایستادگی در برابر متجاوز، تاکید کرد: هم عملیات «وعده صادق» در ایجاد و افزایش انگیزه دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در دنیا در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه اثرگذار بوده و هم این اعتراضات موجب ضریب پیدا کردن این عملیات می‌شود. امروز مشاهده می‌کنیم که با وجود اقدامات امپراتوری عظیم رسانه‌ای غرب و شرق و تلاش آنها برای زیر سوال بردن عملیات وعده صادق در دنیا، نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه عکس آن رخ داده و امروز هم این عملیات باعث ایجاد قوت قلب برای آزادی خواهان و آزادی طلبان شده و هم از طرف دیگر حرکت این آزادی خواهان باعث می‌شود عملیات ما باعزت و اقتدار بیشتری مطرح شود؛ امروز نه تنها کسی نتوانست حرکت جمهوری اسلامی ایران را محکوم کند بلکه در ادامه کار ما در دانشگاه‌های آمریکا نیز اعتراضات سراسری شکل گرفته است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اعتراضات جوانان و دانشگاهیان دنیا در محکومیت رژیم صهیونیستی نیازی به شبکه سازی و توسعه شبکه‌ای ندارد، گفت: اعتراضاتی که در میان جوانان دنیا شکل گرفته است نشان از آن دارد که فطرت جوانان دنیا در حال مبارزه با ظلم است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • باقری: عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا علیه صهیونیست‌ها را افزایش داد
  • برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی نشاندهنده شکست طرح‌های شیطانی برای منزوی کردن ایران بود
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • جمیله علم‌الهدی: از رسانه‌های غربی می‌خواهم که به ایران بیایند و وضعیت را ببینند
  • اسراییل تبدیل به بلای جان آمریکا شده است
  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)