Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@19:06:39 GMT

نامه رئیس کمیته ملی المپیک به رئیس جمهور ایران

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۷۶۳۶۹

نامه رئیس کمیته ملی المپیک به رئیس جمهور ایران

به گزارش خبرنگار مهر، توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک اخیرا در نامه ای به رئیس جمهور ایران بابت پشتیبانی صورت گرفته توسط دولت کشورمان از بازی های المپیک و از طریق مشارکت در حمایت از قطعنامه صلح المپیک سازمان ملل، مراتب تشکر و قدردانی خود را اعلام کرده است.

در این نامه که به تاریخ ۱۶ دسامبر برای حسن روحانی ارسال شده بود، بر حضور کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو و رقابت ورزشکاران کشورمان با نمایندگان دیگر کشورها تأکید شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن نامه توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC ) به حسن روحانی رئیس جمهور ایران به این شرح است:

جناب آقای رئیس جمهور؛

لطفا مراتب قدردانی خالصانه اینجانب را بابت پشتیبانی فعال آن دولت از بازی های المپیک از طریق مشارکت در حمایت از قطعنامه صلح المپیک سازمان ملل بپذیرید. قطعنامه «ساخت دنیایی بهتر و صلح آمیز از طریق ورزش و آرمان المپیک» به اتفاق آراء توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب شد و بدین طریق بنیاد برگزاری بازی های المپیک توکیو ۲۰۲۰ در صلح مستحکم شد.

این دستاورد منتج به تبدیل این بازی ها به موفقیتی بزرگ و ایجاد فرصت و سکو برای درخشش ورزشکاران کشور شما خواهد شد. آنان در کنار ورزشکارانی از کلیه ۲۰۶ کمیته ملی المپیک و همچنین تیم پناهندگان المپیک به رقابت خواهند پرداخت.

کمیته بین المللی المپیک تنها زمانی می تواند این جهان شمولی را تضمین نماید که قاطعانه پایبند به (رعایت) اصول بی طرفی سیاسی و همبستگی باشد. در همین ارتباط یک نسخه از سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را درباره اصول مربوطه به پیوست تقدیم می نمایم.

اطمینان دارم که جنابعالی و آن دولت به حمایت خود از این اصول بی طرفی سیاسی و همبستگی ادامه خواهید داد تا بدین ترتیب بازی های المپیک توکیو ۲۰۲۰ ورای آن (بازی ها) بزرگداشت اتحاد کل بشریت در عین تنوع و تضاد باشد.

با تشکر مجدد از حمایت جنابعالی، لطفا احترامات فائقه و ارادت شخصی اینجانب را پذیرا باشید.

با احترام، توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک

کد خبر 4802890 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: ايران توماس باخ کمیته بین المللی المپیک حسن روحانی کمیته ملی المپیک تیم فوتبال استقلال تهران آندره استراماچونی لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس کشتی آزاد وزارت ورزش و جوانان کشتی فرنگی تیم فوتبال امید ایران جام باشگاههای جهان والیبال فوتسال المپیک 2020 توکیو امیرحسین فتحی گابریل کالدرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۶۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، هزاران دانشجو در ونزوئلا روز سه‌شنبه در شهر کاراکاس پایتخت این کشور برای حمایت از مردم فلسطین به خیابان‌ها آمدند.

دانشجویان در حالی که از دانشگاه بولیواری به سمت مجلس ملی می رفتند، پوسترهایی را حمل می کردند و شعارهایی علیه تجاوزات و نسل کشی اسرائیل در فلسطین سر می دادند.

«فادی الزابن»، سفیر فلسطین در این تظاهرات گفت: «فلسطین ۷۵ سال منتظر عدالت بوده و از حق موجودیت خود دفاع کرده است. اسرائیل نوار غزه را به قبرستان کودکان و زنان تبدیل کرده است. من می پرسم چند کودک دیگر باید قبل از رسیدن ما به استقلال بمیرند؟»

وی گفت که اسرائیل در غزه ۵۰۰ مدرسه و مرکز آموزشی به همراه پنج دانشگاه را ویران کرد و ۸۰ رئیس دانشگاه را کشته است.

این نخستین تظاهرات حمایت از فلسطین در ونزوئلا نیست و در جریان جنگ علیه غزه تا کنون در چند نوبت مردم ونزوئلا خواستار توقف جنگ غزه شده‌اند.

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا روز دوشنبه گفته بود: «جوانان جهان باید برای افشای نسل‌کشی مردم فلسطین [با مجوز بنیامین] نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، به خیابان‌ها بریزند و خواستار صلح فوری باشند.»

پیش از این نیز، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا قوانین بین اللملی را نقض و هرج و مرج به پا می‌کند.

پیشتر نیز، نیکلاس مادورو گفته بود که اسرائیل بیمارستان‌های نوار غزه را بمباران و بیماران، مجروحان و آوارگان فلسطینی را قتل‌عام می‌کند. رئیس‌جمهور ونزوئلا افزوده بود که رژیم صهیونیستی بذر یک ایدئولوژی خطرناک‌تر از نازیسم را ابتدا علیه مردم فلسطین و سپس همه ملت‌های عربی و اسلامی و همچنین مسیحیان کاشته است.

کد خبر 6093687

دیگر خبرها

  • حمایت کمیته ملی المپیک از دوومیدانی‌کاران
  • برگزاری اردوهای تیم ملی دوومیدانی با حمایت کامل کمیته ملی المپیک
  • مراسم تجلیل از قهرمانان با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود
  • کاروان المپیک و پارالمپیک پاریس نگران بودجه!
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید
  • مناف هاشمی: مجلس ردیف بودجه رویداد‌های بین المللی را حذف کرد/ بالای ۳۵ سهیمه المپیک خواهیم داشت
  • توصیه عجیب لوکاشنکو به ورزشکاران بی‌طرف در المپیک پاریس
  • رمزگشایی از محرومیت ورزشی روسیه/ نوبت اسرائیل هم می رسد؟
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است