Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد جمهوری خواهان مجلس سنای آمریکا و خود رئیس جمهور به موضوع تصویب استیضاح دونالد ترامپ در مجلس نمایندگان به شدت واکنش نشان دادند.

رئیس جمهور آمریکا در توییترش نوشته است: «اینکه دموکرات ها برای من حق برخورداری از هیچ گونه رویه جاری در کنگره را منظور نکردند، هیچ، حالا می خواهند به سنا بگویند که کار محاکمه را چه طور پیش ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملا شواهد آنان صفر است و هیچ وقت دنبال این کار را نخواهند گرفت. آنها دنبال راه فرار هستند. من خواستار محاکمه فوری خودم هستم.»

او در ادامه نوشته که دموکرات ها در حالی در صدد توسل به پیگرد رئیس جمهور هستند که «حتی یک مورد تخلف و جرم را نتوانسته اند به طور مستند مطرح کنند.» ترامپ گفته است که مواردی که حزب دموکرات به عنوان جرم مطرح کرده و بر اساس آنها به دنبال پیگرد اوست، واقعیت ندارد و جرمی به وقوع نپیوسته است.

جمهوری خواهان هم به موضوع تصویب استیضاح ترامپ در مجلس به شدت واکنش نشان دادند.

«میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوری خواهان مجلس سنا گفت: در 12 هفته گذشته مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات‌ ها اقدامی شتاب زده و تحقیقاتی غیرمنصفانه درباره استیضاح در تاریخ معاصر آمریکا انجام داده است. حالا موضوع استیضاح رای آورده است.

وی افزود: رای گیری مجلس نمایندگان یک قضاوت بی طرفانه نبود. دموکرات‌ های زیادی مخالف هم بودند. این اقدام حتی پیش از آن که رئیس جمهور ترامپ رئیس جمهور شود و قسم بخورد در نظر گرفته شده بود.

مک کانل گفت:14  ماه استیضاح ریچارد نیکسون را به خاطر بیاورید. سال‌ ها تحقیقات درباره بیل کلینتون را به خاطر بیاورید. 12 ماه تحقیقات درباره دونالد ترامپ را هم در نظر بگیرید.

«چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات سنا در واکنش گفت: ملت چشمان خود را به طرف سنا بازکرده است. ما باید ببینیم که چه روی خواهد داد. رئیس جمهور آمریکا در چند ماه اخیر گفته است که کنگره حق نظارت بر وی و تحقیقات درباره هیچ کدام از فعالیت‌ های او را ندارد. او می‌ گوید که مصونیت کامل دارد. او گفته است که بر اساس بند دوم قانون اساسی او هرچه که بخواهد می‌ تواند انجام دهد و این حق به وی داده شده است. این حرف خود وی است. سنا با این موضوع مخالف است.

وی افزود: سنا گفته است که رئیس جمهور باید به مردم خدمت کند و او یک پادشاه نیست. ما بار دیگر این حرف را تکرار می‌ کنیم. ما این مسئولیت را تضمین می‌ کنیم.

شومر گفت: مک کانل به سرعت در حال برنامه ریزی برای انجام یک استیضاح شتاب زده در تاریخ معاصر است. برنامه وی این است که از حضور شاهدان در این جلسه جلوگیری کند. این به منزله یک شکست چشمگیر همانند موارد قبلی است.

وی افزود: هدف ما این است که سنا باید یک محاکمه سریع و منصفانه انجام دهد. من یک ساختار بسیار عاقلانه پیشنهاد داده ام که باید درست انجام شود. چهار شاهد وجود دارند که اطلاع مستقیمی درباره اتهامات صورت گرفته از طرف مجلس نمایندگان در اختیار دارند.

او گفت: شاهدانی که ما پیشنهاد می کنیم از مقامات ارشدی هستند که ترامپ آنها را منصوب کرده است. آنها دموکرات نیستند. ما نمی دانیم که شهادت آنها سبب تبرئه رئیس جمهور خواهد شد و یا اینکه وی را گناهکار نشان خواهد داد. اما شهادت آنها باید شنیده شود.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به اظهارات مک کانل گفت: من برخی از آنچه را که امروز میچ مک کانل گفته است، شنیدم و این به من یادآوری می کند که بنیانگذاران کشور ما وقتی قانون اساسی را می نوشتند، گمان می کردند که ممکن است یک رئیس جمهور سرکش وجود داشته باشد. من فکر نمی کنم آنها مردد بوده باشند که می توانیم همزمان یک رئیس جمهور سرکش و یک رهبر سرکش تر در سنا داشته باشیم.

سناتور جمهوری خواه «لیندسی گراهام» هم گفت: اگر شما نمی‌خواهید این کار در سنا انجام شود آن را از طریق صندوق آراء انجام دهید. توازن‌ های ایجاد شده در قانون اساسی ما را به یک کشور آزاد بدل کرده است. این اقدام به منزله نابودی استقلال قوا و توازن‌ های ایجاد شده در قانون اساسی است. اینکه ما با استیضاح موافق باشیم یا نباشیم هر آمریکایی را دچار هراس می‌ کند.

وی افزود: من امروز صبح با رئیس جمهور صحبت کردم. به خاطر ملت باید از نظرم تبعیت کنیم. نقشه راه قانون اساسی مشخص است.

مجلس نمایندگان آمریکا که حزب دموکرات در آن اکثریت دارد، طرح پیگرد رئیس جمهور به اتهام سوء استفاده از قدرت و مانع تراشی در راه انجام وظیفه کنگره را تصویب کرد. هیچ یک از نمایندگان حزب جمهوری خواه - حزب رئیس جمهور - به این طرح رای مثبت نداد.

جناح دموکرات در مجلس نمایندگان ترامپ را متهم کرده که کوشیده بود با وارد کردن فشار بر دولت اوکراین، آن را وادار کند در مورد اتهام تخلف مالی توسط فرزند «جو بایدن» معاون «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق، تحقیقات کند. بایدن از داوطلبان کاندیداتوری حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آینده و رقیبب احتمالی ترامپ است. او شب گذشته در مناظره دموکرات ها در سخنانی گفت: «ما باید شأن ریاست جمهوری را احیا کنیم. اقدامات دونالد ترامپ برای کاهش ارزش جایگاه ریاست جمهوری فراتر از چیزی است که تصور می‌ کردم. کار من این است در این باره توضیح دهم که چرا او شایسته تکیه زدن بر کرسی ریاست جمهوری آمریکا برای چهار سال دیگر نیست.»

همچنین مجلس نمایندگان گفته است که خودداری رئیس جمهور از دادن اجازه به کارکنان دفتر ریاست جمهوری برای حضور و ادای شهادت در برابر کمیته تحقیق در مورد این ماجرا به معنی مانع تراشی در راه انجام وظیفه قانونی کنگره بوده و به نوبه خود جرم بوده و باعث سلب صلاحیت رئیس جمهور می شود.

طبق قوانین آمریکا، روند رسیدگی به تخلفات رئیس جمهور با ارائه طرحی در مجلس نمایندگان برای سلب صلاحیت از او آغاز می شود. در صورت تصویب این طرح، موضوع در جلسه مشترک مجلس نمایندگان و مجلس سنا مورد رسیدگی قرار می گیرد. در این جلسه، مجلس نمایندگان عملا نقش دادستان را دارد و اتهامات علیه رئیس جمهور را مطرح می کند و شواهد و مدارک خود را ارائه می دهد. نمایندگان مجلس سنا نیز در واقع نقش قاضی این پرونده را برعهده می گیرد.

حزب جمهوری خواه دارای اکثریت کرسی های مجلس سناست.

در پایان مذاکرات دو مجلس، نمایندگان مجلس سنا در مورد سلب صلاحیت رئیس جمهور رای گیری می کنند. در صورتی که دو سوم سناتورها رئیس جمهور را فاقد صلاحیت بدانند و به عدم کفایت او رای دهند، رئیس جمهور از سمت خود خلع می شود و معاون رئیس جمهور برای بقیه دوره وظایف او را برعهده می گیرد.

در تاریخ آمریکا، چند مورد معدود از پیگرد رئیس جمهور وجود داشته اما در هیچ موردی به برکناری او منجر نشده است.

رهبر جناح جمهوری خواه در سنای آمریکا گفته است که هنوز مشخص نیست که حزب دموکرات در نظر دارد پرونده پیگرد رئیس جمهور را به چه صورتی پیگیری کند. به گفته او، مشکل اصلی دموکرات ها نداشتند شواهد و مدارک کافی برای اثبات اتهام علیه ترامپ است.

نتایج آخرین نظرسنجی عمومی نشان می دهد که 42 درصد آمریکایی ها خواستار برکناری ترامپ از قدرت هستند.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 ترامپ استیضاح ترامپ قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۶۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند

فیلم| حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند

دیگر خبرها

  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • هو کردن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط دانشجویان
  • انتقاد شدید میرسلیم از سفر رئیسی به پاکستان
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو شد
  • فیلم| حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند