Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@03:08:39 GMT

قاچاق میلیارد دلاری لوازم آرایش به کشور

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۷۷۱۹۰

قاچاق میلیارد دلاری لوازم آرایش به کشور

به گزارش جماران؛ مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: سالانه هزار و ۱۶۳۶ میلیون دلار یا حدود ۱.۶ میلیارد دلار لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی از مبادی غیررسمی وارد کشور می شود در حالی که حجم واردات قانونی این کالاها حدود ۱.۲ میلیارد دلار است.

عبدالعظیم بهفر افزود: جدا از واردات قانونی و بازار تولید داخل این محصولات یک بازار فرغی و غیرقانونی برای لوازم آرایشی و بهداشتی وجود دارد که خارج از سیستم نظارتی و حاکمیتی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجم بازار قانونی این لوازم که تحت کنترل سازمان غذا و دارو است، سالانه حدود ۱.۲ میلیارد دلار است که شامل کالاهای بهداشتی و آرایشی است که با مجوز قانونی تولید یا وارد می شوند.

وی ادامه داد: البته در مورد میزان قاچاق این محصولات استناد سازمان غذا و دارو به آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که مسئولیت مستقیم این نوع کالاها را به عهده دارند و سازمان غذا و دارو نظارتی بر محصولاتی که خارج از مجوزهای این سازمان است و از مبادی غیررسمی توزیع می شوند، ندارد.

بهفر گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز میزان قاچاق این محصولات را از روش های محاسبات آماری به دست می آورد و معنای آمار ۱.۶ میلیارد دلاری لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق این نیست که این میزان محصولات کشف می شود.

مدیرکل نظارت بر فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو افزود: از سال ۹۶ رشد قابل قبولی در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور داشته ایم که در سال ۹۷ و ۹۸ ادامه پیدا کرد به طوری که میزان تولید این محصولات در کشور نسبت به سال ۹۶ حدود سه برابر بیشتر شده که به همین میزان از میزان واردات کم شده است.

وی ادامه داد: میزان واردات قانونی لوازم آرایشی و بهداشتی به کشور در سال ۹۶ حدود ۷۰۰ میلیون دلار بود، اکنون به کمتر از ۱۰۰ دلار کاهش پیدا کرده است و میزان تولید این محصولات در کشور که در سال ۹۶ حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون دلار بود، اکنون به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است.

بهفر گفت: با توجه به علم داروسازی، شیمی پزشکی و مهندسی پزشکی در کشور وضعیت خوبی دارد و با توجه به حجم نیاز بازار اگر از تولید کشور حمایت شود، تولیدکنندگان ایرانی هم می توانند به نیاز مردم در داخل پاسخ بدهند و با افزایش صادرات، سهم بیشتری در بازار منطقه داشته باشند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 قاچاق لوازم آرایش قاچاق لوازم آرایش قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۷۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت:۲۹۴ مورد بازرسی در حوزه کشف کالای قاچاق و تشکیل ۶۴ فقره پرونده تعزیراتی به ارزش یک‌هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال در فروردین ماه ۱۴۰۳ انجام شده است.   وی همچنین از  رشذ ۱۴۶ درصدی در تشکیل پرونده‌های تعزیراتی حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در اولین ماه از سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.   معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، پارچه و مواد خوراکی و غذایی از عمده کالا‌های کشفی بوده و در حوزه ارزی ۳۶ مورد سابقه ارسالی از بانک‌های عامل در خصوص عدم ایفای تعهدات ارزی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز منجر به تشکیل ۳۶ پرونده تعزیراتی به ارزش ریالی یک‌هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال که شامل ۲میلیون و ۷۷۴ هزار و ۹۲۹ یورو و همچنین ۱۳۷ هزار و ۸۵۰ درهم بود گردیده است.

دیگر خبرها

  • ایران دومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه / کدام برندها حاوی فلزات سنگین هستند؟
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • فرآیند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه‌های مشهور (فیلم)
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات: مالیات مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • راستی آزمایی کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات