Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  بازی تیم‌های شهرخودرو و پیکان در لحظات پایانی جنجالی شده و حسین فرکی سرمربی و شهریار مغانلو مهاجم تیم پیکان از داور مسابقه کارت قرمز گرفتند. غلامحسین حسنوی مربی تیم فوتبال پیکان و دستیار قدیمی حسین فرکی به جای این سرمربی به کنفرانس خبری آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مربی تیم فوتبال پیکان پس از شکست یک بر صفر تیمش در خانه شهر خودروی مشهد گفت: با ناراحتی تمام به نشست خبری آمدم، چون فرکی که اسطوره اخلاق است از بازی اخراج شده. فرکی اگر به زمین رفت به خاطر این بود که فکر کرد داور سوتش به علامت گل و پایان بازی را با هم به صدا درآورده است.

او تصریح کرد: متأسفانه داوری در این بازی اصلاً عادلانه نبود. به طور مثال در نیمه اول به ماهان رحمانی بازیکن ما به خاطر توقف ضدحمله حریف کارت زرد داد، اما دو بار چنینی صحنه‌ای در نیمه دوم در سمت دروازه حریف اتفاق افتاد، اما هیچ‌کدام از سوی داور خطایی که باید کارت می‌داد، تشخیص داده نشد. تا چه زمانی قرار است داوری‌ها به ضرر پیکان باشد؟! در بازی با سپاهان در جام حذفی گل آفساید دریافت کردیم و بازیکن حریف هم با تأیید کارشناسان باید در نیمه اول اخراج می‌شد، اما واکنشی از سوی کمیته داوران ندیدیم. جالب اینکه بعد از آن برای بازی لیگ به اصفهان رفتیم و باز هم داور اشتباهات فاحشی به سود سپاهان و به ضرر ما داشت.

مربی تیم فوتبال پیکان گفت: فرکی آدمی نیست که مدام به داوری اعتراض کند و حتی به بازیکنان هم می‌گوید به این مسائل کاری نداشته باشید و فوتبال‌تان را بازی کنید، اما حق‌خوری هم حدی دارد! ببینید کار به کجا رسیده که دیگر فرکی هم طاقتش تمام شده است. ما از خورشیدی فقط خواستیم عدالت را رعایت کند. تیم ما در ثانیه‌های پایانی وقت اضافه نیمه اول قصد ضدحمله داشت که سوت پایان بازی به صدا درآمد، اما در پایان بازی وقتی ۱۶ ثانیه از دو دقیقه وقت اضافه‌ای که اعلام شده بود، گذشت تیم شهر خودرو به گل رسید. این اسمش تبعیض نیست؟! آقای فرکی به همین مسئله اعتراض داشت. سرمربی ما واقعاً تصور کرد داور سوت گل و پایان بازی را با هم به صدا درآورده است و به خاطر همین دلیل وارد زمین شد.

حسنوی افزود: پیکان از جمله تیم‌هایی است که تماشاگر ندارد و سرمربی‌اش هم محجوب است. اگر ما هم تماشاگرانی داشتیم که به داور بد و بیراه می‌گفتند و سرمربی‌مان هم مدام به داور اعتراض می‌کرد شاید آن وقت این‌طور علیه ما این همه اشتباهات داوری رخ نمی‌داد. واقعاً فرکی تحت فشار است که آن حرکت را انجام داد. برای فغانی شدن باید شجاعت داشت و در هر شرایطی با عدالت سوت زد. او داوری بود که در هر جوی و در هر ورزشگاهی بدون اینکه توجه کند تیم حریف کجای جدول قرار دارد و اسمش چیست با عدالت سوت می‌زد. البته نمی‌خواهم برای خورشیدی سو‌ءتفاهم پیش بیاید.

او با تمجید از عملکرد فرکی در فوتبال ایران، تصریح کرد: خیلی از فوتبالیست‌هایی که الان در لیگ هستند در جوانی با فرکی کار کرده و از نظر اخلاقی و فنی چیز‌های زیادی از او یاد گرفتند. همان تیم نفت که منحل شد اکثر جوانانش توسط فرکی به فوتبال ایران معرفی شده و الان جزو بهترین‌ها هستند. الان هم او در مدتی که در پیکان بوده جوانان خوبی را به فوتبال ایران معرفی کرده است و حقش نیست چنین رفتاری از سوی خورشیدی با او صورت بگیرد. واقعاً از داور مسابقه گله داریم که این‌چنین با سرمربی بااخلاق فوتبال‌مان رفتار کرد. به‌هرحال ما دوست نداریم تیمی باشیم که فقط دنبال ضدفوتبال و نتیجه باشد و مدام هم از داوری‌ها گلایه کند.   بیشتر بخوانید: برتری یک بر صفر شهر خودرو در برابر پیکان/ یحیی تایم موتور پیکان را از کار انداخت   یحیی گل محمدی سرمربی شهرخودرو نیز در کنفرانس خبری بعد از بازی گفت: با توجه به امتیازاتی که در هفته‌های اخیر از دست داده بودیم بازی مهمی بود که خوشبختانه با تلاش مضاعف بچه‌ها نتیجه داد و توانستیم برد ارزشمندی را در مقطع مهمی از فصل کسب کنیم.

او تصریح کرد: بازی از نظر فنی یکی از بازی‌های خوب ما بود. با توجه به بازی‌های خوبی که از پیکان دیده بودیم که موقعیت‌های زیادی به وجود می‌آورد. امروز بچه‌ها در فاز دفاعی خوب بودند و با تمرکز بازی کردند و این کمک کرد که بازی را بتوانیم ببریم.

گل محمدی افزود: تیم حریف دفاع فشرده‌ای را مقابل ما گذشته بود و رد شدن از آن آسان نیست. ما تا جایی که توانستیم عبور کردیم، ارسال داشتیم و بازی مستقیم انجام دادیم. فکر کنم این فشاری که نیمه دوم بچه‌ها آوردند برای کسب سه امتیاز باارزش بود و در دقیقه‌ای گل زدیم که به نظرم حریف کاری نمی‌توانست از پیش ببرد. بازیکنان ما مستحق این برد بودند و با انگیزه‌ای که داشتند حقشان بود این سه امتیاز را کسب کنند.

سرمربی شهرخودرو درباره قضاوت اشکان خورشیدی نیز گفت: آقای خورشیدی یکی از داوران خوب ما بوده و هست. تیم داوری خوب کار کردند شاید بعضی‌ها بگویند، چون برده این حرف را می‌زند، اما واقعیت این است آقای خورشیدی از داوران خوب ما و یکی از بهترین داوران فعال است.

او در ارتباط با نیم فصل رقابت‌ها و نقل و انتقالات نیز تصریح کرد: در مجموع فکر می‌کنم عملکردمان در نیم فصل اول بد نبود و خوب بود. حالا فرصت داریم در نیم فصل خودمان را تقویت کنیم، اما الان در ذهن من چیزی جز بازی تراکتور نیست. بازی‌ها آنقدر فشرده است که نمی‌توانیم الان درباره نقل و انتقالات صحبت کنیم. در هر صورت تغییراتی خواهیم داشت، اما تمرکزمان روی تراکتور و انجام یک بازی خوب است.
گل محمدی افزود: نمی دانم بازیکنان مصدوممان به بازی تراکتور می‌رسند یا نه. ما مصدوم و بازیکن در تیم امید داشتیم. سر مصدومیت‌ها امسال خیلی اذیت شدیم. جوان‌های ما فرصت پیدا کردند و عملکردشان بد نبود و این فرصت به آن‌ها داده شد تا از توانایی‌های خودشان استفاده کنند.   انتهای پیام// ز.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرخودرو مشهد پیکان حاشیه های ورزشی اخبار ورزشی ورزشگاه امام رضا فرکی یحیی گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۸۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه بازیکن باتجربه پیکان به هم‌بازیان جوانش

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی مصاف مس رفسنجان و پیکان از جمله بازی‌هایی که در ضربات پنالتی تعیین تکلیف شد و در نهایت با صعود مس همراه بود. در همین باره محمد ستاری بازیکن پیکان به خبرنگار ما گفت: ما می‌دانستیم که بازی سختی با مس رفسنجان داریم. دو بازی قبل در لیگ برتر هم با آنها بازی کرده بودیم که دو بر دو مساوی شد. شرایط آب و هوایی رفسنجان هم طوری بود که به‌خاطر بارندگی زمین لغزنده بود و این مسئله باعث شد کار ما سخت‌تر شود. کادر فنی ما تصمیم گرفته بود از بازیکنان جوان در این بازی استفاده کند که بسیار قابل ستایش است چرا که باشگاه بزرگ پیکان در معرفی استعداد به فوتبال ایران خودش را ثابت کرده است. معمولا تیم‌ها در جام حذفی به یکی دو بازیکن جوان خود فرصت بازی می‌دهند اما ما در این بازی با میانگین سنی 20 سال به میدان رفتیم. برخی از بازیکنان ما برای اولین‌بار در یک بازی رسمی بازی می‌کردند و این شهامت کادر فنی پیکان را می‌رساند.

او درباره شرایط این بازی افزود: نیمه اول را باختیم اما در نیمه دوم با تغییراتی که داشتیم خیلی زود به گل مساوی رسیدیم. همه چیز داشت خوب پیش می‌رفت اما تجربه بازیکنان مس نسبت به جوانان ما اجازه نداد به آنچه می‌خواستیم برسیم. با این حال باز هم در وقت‌های اضافه اتفاقی نیفتاد و هر دو تیم محتاط بازی کردند و کار به ضربات پنالتی کشید. ما پیش‌بینی این کار را کرده بودیم و در روزهای قبل تمرین پنالتی داشتیم منتها پنالتی‌ها پنجاه پنجاه است و بدشانسی باعث شد ضربه اول ما خراب شود و به همین دلیل هم بازی را واگذار کردیم. این خیلی طبیعی است که یک پنالتی گل نشود و همین را در بازی پرسپولیس هم دیدیم. برای مس رفسنجان در ادامه راه آرزوی موفقیت می‌کنم.

مدافع پیکان خطاب به بازیکنان جوان این تیم تاکید کرد: از بازیکنان جوان پیکان می‌خواهم قدر کادر فنی این تیم و فرصتی که در اختیارشان گذاشته می‌شود را بدانند. رسالت پیکان این است که کشف استعداد کند و آن را به دیگران معرفی کند و چنین رویه‌ای در هر تیمی دیده نمی‌شود. این خیلی ارزشمند است و جوان‌ترها باید قدر این شرایط را بدانند.

وی ادامه داد: درست است که ما حذف شدیم و باختن در فوتبال دردناک است ولی خودم به شخصه برای جوان‌ترها ناراحت شدم که در این بازی با همه وجود بازی کردند و به حقشان نرسیدند. البته که مسی‌ها از تجربه استفاده کردند ولی حق جوانان ما هم باخت نبود. دوست داشتم صعود کنیم و به تیم‌های بزرگتر بخوریم تا این بازیکنان بیشتر دیده شوند. علاوه بر این ما جوان‌ترهای دیگری هم داشتیم که اگر به مراحل بعدی می‌رفتیم امکان دیده شدن آنها هم بود و خیلی دوست داشتم این اتفاق بیفتد.

ستاری درباره شرایط فعلی پیکان و تاثیری که خستگی بازیکنان و مصدومیت برخی مهره‌ها بر عملکرد این تیم داشته، توضیح داد: بحث خستگی و مصدومیت برای همه تیم‌ها وجود دارد. شانس ما اینطور بود که باید در رفسنجان با مس دیدار می‌کردیم و الان هم در خارج خانه با شمس آذری بازی کنیم که پدیده امسال لیگ برتر هستند. تیمی که با امتیاز منفی کارش را شروع کرد اما با عملکردش خودی نشان داده است. در چند هفته اخیر حامد پاکدل، ابراهیم صالحی و معین عباسیان را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشته‌ایم اما به تیم اضافه شده‌اند و امیدوارم به شرایط مطلوب برسند. ریکاوری خوبی داشته‌ایم و شمس آذر را آنالیز کرده‌ایم. می‌دانیم که رقابتی سختی خواهد بود و امیدوارم که بتوانیم بازی خوب و تماشاگرپسندی ارائه دهیم و دست پر از زمین خارج شویم.

دیگر خبرها

  • شایعه جدید برای آخرین بازی استقلال و پرسپولیس
  • استقلالی‌ها منتظر کمک مدیر سابق‌شان
  • خاطره تلخ پیکان در قزوین با ردپای شهاب زاهدی
  • دقیقی به دنبال شکست طلسم مقابل تیم تهرانی
  • مکان بازی پیکان - استقلال تغییر می‌کند!
  • چالش سازمان لیگ در هفته آخر لیگ/ استقلال و پیکان بدون تماشاگر در ورزشگاه پاس قوامین
  • توصیه بازیکن باتجربه پیکان به هم‌بازیان جوانش
  • میثم تیموری: محرم نویدکیا جنتلمن است
  • چالش عجیب برای عنایتی قبل از سفر به قزوین
  • در حاشیه دیدار مردم جنوب غرب تهران با رئیس جمهور