Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در دومین اطلاعیه‌ای که امروز (۲۹ آذرماه) درباره کیفیت سوخت تولیدی کشور منتشر کرد، آورده است: هم اکنون ۹۱ میلیون لیتر از ۱۱۲ میلیون لیتر ظرفیت بنزین تولیدی کشور که در پالایشگاههای ستاره خلیج فارس (۴۵ میلیون لیتر)، امام خمینی شازند (۱۶ میلیون لیتر)، اصفهان (۱۲ میلیون لیتر)، بندرعباس (۶ میلیون لیتر)، تبریز (۳ میلیون لیتر)، تهران (۶ میلیون لیتر) و لاوان (۳ میلیون لیتر) تولید می‌شود عاری از گوگرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۷۹ میلیون لیتر از کل بنزین تولیدی، به لحاظ تمام مولفه‌های زیست محیطی شامل گوگرد، بنزن، آروماتیک و الفین، دارای استاندارد یورو ۴ است.

در مورد نفت‌گاز نیز علاوه بر هشت کلانشهر در ۳۲۰ جایگاه منتخب مواصلاتی کشور نفت‌گاز یورو با گوگرد زیر ۵۰ پی‌پی‌ام توزیع می‌شود که این تعداد جایگاه دو برابر تعهد قانونی وزارت نفت برای توزیع نفت‌گاز یورو است.

در نتیجه این اقدامات وزارت نفت، شاخص AQI برای آلاینده SOx (ناشی از گوگرد موجود در سوخت) که حد مجاز آن برای هوای پاک ۵۰ در نظر گرفته شده است، هیچگاه حتی در آلوده‌ترین روزهای تهران به بیش از ۱۵ نمی‌رسد که نشان دهنده عملکرد مؤثر این وزارت‌خانه در تولید و توزیع سوخت پاک است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 آلودگی هوا بنزین آلودگی هوای تهران بنزین ایران شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کیفیت بنزین ایران قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۸۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ زمانی گفت: نان لواش زنجان امتیاز ۹۷.۶، تافتان ۱۰۰، نان بربری ۹۷ و سنگک امتیاز ۹۸ کسب و در مجموع در بخش تافتان و بربری رتبه اول کشوری و در بخش سنگک پس از استان البزر و در بخش لواش پس از استان کرمان در رتبه دوم کشوری در اسفند ماه سال گذشته قرار گرفت.

وی افزود: میانگین نمره کشوری کیفیت در نان لواش ۸۴.۸۱، تافتان ۸۵.۲۲ و بربری ۸۵.۹۶، و سنگگ ۸۷.۹۱ لحاظ می‌شود که میانگین امتیاز همه نان‌های تولیدی استان زنجان در اسفند سال گذشته نمره ۹۸.۱۵ بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ادامه داد: مرکز پژوهش‌های غلات کشور با توجه به استاندارد ۲۶۲۸ (روش آزمون نان‌های سنتی) وضعیت کیفی نان‌های تولیدی در سطح کشور را بررسی و سپس نتایج را اعلام می‌کند.

زمانی گفت: بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده توسط مرکز پژوهش‌های غلات کشور همه نان‌های تولیدی استان زنجان رتبه اول و دوم را به لحاظ کیفیت در کشور کسب کرده است.


دیگر خبرها

  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام