Web Analytics Made Easy - Statcounter

 «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد، نام کشور سودان از فهرست کشورهای نقض کننده آزادی عقیده حذف شده ‌است.
به گزارش ایرنا به نقل از اسکای نیوز، پمپئو افزود: به خاطر گام‌های مهمی که خارطوم برای مقابله با نقض فاحش، سازمان یافته و مداوم آزادی عقیده اتخاذ کرده است نام سودان از این فهرست حذف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش، هنوز دولت آمریکا نام سودان را از لیست سیاه کشورهای حامی تروریست حذف نکرده است.
خارطوم برای احیای سرمایه‌گذاری و اقتصاد سودان تاکنون بارها از مقام‌های آمریکایی درخواست کرده تا نام این کشور را از لیست سیاه حذف کنند و دولت آمریکا نیز در این باره وعده‌هایی داده است.
پیش از این نیز وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود: ایالت متحده برای افزایش روابط دیپلماتیک میان دو کشور، تبادل سفیر با سودان را انجام می‌دهد.
عبدالله حمدوک در ۲۱ آگوست (۳۰ مرداد) به عنوان نخست وزیر جدید سودان انتخاب شد و از آن زمان رهبری دولت انتقالی سودان را بر عهده دارد.
تبادل سفرا میان آمریکا و سودان همزمان با سفر «عبدالله حمدوک» نخست وزیر دولت انتقالی سودان به واشنگتن صورت گرفته است.
نخست وزیر سودان و هیأت همراه وی پیش‌تر در یک سفر رسمی ۶ روزه به آمریکا سفر کرد.
حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم و به دنبال آن رفع کامل تحریم‌های آمریکا علیه خارطوم محور مباحث رایزنی نخست وزیر سودان با مقامات آمریکا بوده است.
دولت آمریکا در سال ۱۹۹۷ نام سودان را به دلیل درگیری‌های دارفور در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داد و این کشور را تحریم کرد.
دولت ترامپ در ششم اکتبر ۲۰۱۷ (۱۴ مهر ۱۳۹۶) تحریم‌های اقتصادی و ممنوعیت تجاری اعمال شده بر سودان را از سال ۱۹۹۷ لغو کرد؛ اما معاملات آنچنانی با این کشور از طریق دلار صورت نمی‌گیرد، زیرا اکثر بانک‌های اروپایی منتظرند سودان از لیست تروریسم خارج شود.


  



لینک کوتاه: asriran.com/002xHm

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سودان پمپئو آزادی عقیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۸۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی

وزیر دفاع بلاروس در دیدار امیر آشتیانی گفت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع کشورمان با همتای بلاروسی خود در حاشیه اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی  جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با  اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقبا پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده 51 منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

آشتیانی با اشاره به ظرفیتهای متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری ها تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیتهای موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقتنامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید کردند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • علی‌آبادی: از کشورهایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است