Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت توئیتر از حذف شش هزار حساب کاربری مظنون به ارتباط با عربستان سعودی خبر داد. ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شرکت توئیتر روز جمعه اعلام کرد که نزدیک به شش هزار حساب کاربری را که این شرکت گمان می کند وابسته به حکومت عربستان بودند مسدود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به اعلام توئیتر این حساب های کاربری پیام هایی سیاسی به سود مقامات عربستان منتشر می کردند. به گفته شبکه اجتماعی توئیتر هرچند اغلب پیام های این حساب های کاربری به زبان عربی منتشر می شد اما آنها در بحث های مرتبط با تحریم ها علیه ایران و موضع گیری های مقامات عربستان در رسانه های غربی نیز شرکت می کردند.

طبق اعلام شرکت توئیتر حساب های کاربری مسدود شده به شکلی مبالغه آمیز دست به بازنشر و لایک پیام ها و یا پاسخ به آنها می زدند.

به گزارش یورو نیوز، تعداد حساب های کاربری مظنون به ارتباط با عربستان که مسدود شده اند 5929 مورد اعلام شده است.

این حساب ها بخشی از 88 هزار حساب کاربری هستند که توئیتر در راستای مقابله با انتشار «هرزنامه» آنها را مسدود کرده است.

شبکه اجتماعی توئیتر حذف توئیت و حساب های کاربری مظنون به انتشار تبلیغات مورد نظر حکومت‌ها را در سال 2018 میلادی آغاز کرد. در همین راستا 200 هزار حساب کاربری چینی که از معترضان در هنگ کنگ انتقاد می کردند در ماه اوت (مرداد/شهریور) بسته شدند.

شبکه های اجتماعی برای مقابله با انتشار پیام های سازمان یافته به ویژه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا تحت فشار قرار دارند.

سفارت عربستان سعودی در آمریکا تاکنون واکنشی به ادعای توئیتر مبنی بر وابستگی حساب های کاربری حذف شده به ریاض نشان نداده است.

انتهای پیام/

R36348/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عربستان سعودی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۸۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، در روزهای اخیر مطالبی درباره دخالت و اعمال نظر مدیران باشگاه پرسپولیس در تخصیص سهام ترجیحی به کارکنان و پیشکسوتان باشگاه منتشر شده است.

در این ارتباط باشگاه پرسپولیس در اطلاعیه‌ای نوشت: "مطابق ماده ۱ آیین‌نامه نحوه واگذاری سهام ترجیحی، حداکثر ۵ درصد از سهام شرکت می‌تواند در قالب فروش سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان شرکت واگذار شود.

مواد قانونی در این ارتباط وجود دارد و در دسترس عموم است. تاکنون ۹۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس در قالب عرضه بلوکی و عرضه عمومی از محل افزایش سرمایه به بخش خصوصی واگذار شده است.

درخواست برای تخصیص سهام ترجیحی به اعضای باشگاه (حداقل دارای یک سال سابقه بیمه‌ای نزد باشگاه) نیز انجام شده است و سازمان خصوصی‌سازی سقف سهام اعطایی به هر فرد را مشخص می‌کند. در این ارتباط سازمان خصوی‌سازی افراد شاغل در باشگاه با حکم مشاور را نیز اصلا در زمره کارکنانی که به آن‌ها سهام تعلق می‌گیرد قرار نداد.

حسب اطلاع این باشگاه با توجه به حضور شرکت پیشکسوتان کهن و با تصمیم مقام‌های ذی‌ربط، امور سهام مربوط به پیشکسوتان نیز از آن طریق در حال پیگیری است و تاکنون در خصوص اسامی و نحوه شناسایی پیشکسوتان، مکاتباتی با باشگاه صورت نگرفته است.

در نهایت تصمیم‌گیری درباره سهم‌بندی و نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان، سازمان خصوصی‌سازی و هیئت واگذاری است. باشگاه پرسپولیس نیز مانند تمام مراحل قبلی، مجری دستورالعمل ابلاغی در جهت انجام تکالیف مربوط به خود خواهد بود."

دیگر خبرها

  • پیام ترسناک رونالدو: آماده جنگ! (عکس)
  • بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید
  • پیام تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به مهدی تاج
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اپل آی‌دی بسیاری از کاربران در سراسر جهان غیر فعال شده است