Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت:‌ باغ موزه دفاع مقدس جاذبه گردشگری مناسبی برای جذب گردشگر ‌است.

دکتر حجت الله ناصرپور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نقش باغ موزه‌های دفاع مقدس در توسعه گردشگری، اظهار کرد: امروز کشور ما به علت تحریم فزاینده در فروش نفت که تنها پشتوانه مالی کشور است، به لحاظ ‌اقتصادی در شرایط مناسبی به سر نمی‌برد و لازم است با استفاده از همه ظرفیت‌های ملی با این ‌وضیعت بحرانی مقابله شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: در بررسی‌های به عمل آمده سایر کشورها بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد دلار نیاز مالی خود را از صنعت ‌گردشگری تأمین می‌نمایند ولی کشور ما با داشتن پیشینه تاریخیمذهبی و باستانی هیچ جایگاهی ‌در این درآمدزایی ندارد و با توجه به ظرفیت‌هایموجود چنانچه ۳۰ درصد از وضیعت درآمد و ‌اشتغال‌زایی در این صنعت در کشور به دست آید که شاید این برآورد حاصل تکمیل و بهره‌برداری از ‌مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس باشد، ۲ برابر درآمد صنعت نفت برای کشور حاصل خواهد ‌شد. ‌

 ناصرپور افزود: عمده توان ما در جذب گردشگری در حوزه هویت، ملیت و فرهنگ و تاریخ به علت قدمت آن است و لازم ‌است مسئولین کشور به ویژه استان لرستان که هم به لحاظ طبیعی، تاریخی و مذهبی اماکن ‌پرجاذبه‌ای دارد، هم‌وغم خود را برای رهایی از محرومیت‌های موجود به این صنعت متمرکز نموده و ‌دغدغه داشته باشند. ‌

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ‌خاطرنشان کرد: جذابیت مراکز فرهنگی، موزه‌های دفاع مقدس و سایر اماکن تاریخی، مذهبی، طبیعی ‌می‌تواند عامل مهم و اثربخشی در جذب توریسم و رونق اقتصاد توریسم استان برای نیل به توسعه ‌پایدار باشد و لازمه آن پرداختن به زیرساخت‌ها، چهره‌پردازی و طراحی مناسب، امنیت ذهنی و ‌امنیت فیزیکی این اماکن است تا بدین ترتیب بستر رفع بسیاری از معضلات اجتماعی و اقتصادی ‌استان برطرف شود.

وی یادآور شد: به هر روی مراکز فرهنگی و گردشگری دفاع مقدس در هر استانی می‌تواند گردشگران زیادی را به ‌خود جذب کند و احداث این مرکز در لرستان قطعاً در رونق اقتصادی استان تأثیرگذار خواهد بود. ‌

ناصرپور افزود: باغ موزه دفاع مقدس لرستان در صورت افتتاح جاذبه گردشگری مناسبی برای جذب گردشگر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی باغ موزه دفاع مقدس لرستان بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۹۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌ شرقی از انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز برای نمایش در نمایشگاه روز جهانی موزه‌ها خبر داد.

احمد حمزه‌زاده روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در جلسه هماهنگی برای برنامه‌ریزی‌های نمایشگاهی به‌ مناسبت روزجهانی موزه‌ها انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز انجام خواهد شد که این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی موزه‌ها در محل موزه آذربایجان‌ از روز ۲۹ اردیبهشت افتتاح شده و به مدت سه ماه دایر خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی ادامه داد: ابتکار بسیار زیبایی برای برگزاری نمایشگاه در سرتاسر ایران به مناسبت روز جهانی موزه‌ها انجام شده است که برگزاری تورهای کودک محور با توجه به شعار «موزه‌داری برای پژوهش و آموزش» از جمله این برنامه‌ها در آذربایجان‌ شرقی است.

وی اظهار کرد: تعداد ۱۱ استان برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان انتخاب شده‌اند که آذربایجان‌ شرقی با دریافت اشیای نفیس مرتبط با منطقه آذربایجان از جمله چینی‌های آبی و سفید رنگ و سکه‌های ضرب تبریز، میزبان بازدیدکنندگان و علاقمندان در روز جهانی موزه‌ها واقع در موزه آذربایجان تبریز خواهد بود.

وی گفت: همچنین یافته‌های جدید باستان شناسی در تپه چمن لیلان نیز در نمایشگاه روزجهانی موزه‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد که تاریخ اکتشاف و بهره‌برداری از فلز مس را به ۲۰۰۰ سال قبل‌تر در جهان منتقل می‌کند.

به‌ گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیروی انتظامی آذربایجان‌ شرقی تمهیدات امنیتی برای حفظ امنیت موزه‌ها در نمایشگاه‌های روز جهانی موزه‌ها در کل استان به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • (تصاویر) ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان؛ از قلعه اجنه تا جنگل خودکشی!
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم