Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@16:19:49 GMT

سوختگی زبان چیست؟

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۷۹۳۹۳

سوختگی زبان چیست؟

بسیاری از افراد با خوردن غذا یا نوشیدنی‌های خیلی داغ مانند چای، قهوه و دمنوش ممکن است دچار سوختگی زبان شوند. اگر سوختن زبان شدید باشد، می‌تواند باعث تغییر در حس چشایی شده و درد، قرمزی، تورم و حتی عفونت را ایجاد کند. توجه داشته باشید که سوختگی زبان را نباید با بیماری BMS یا سندروم دهان سوخته یا سوزان که در آن فرد احساس می‌کند که دهانش آتش گرفته، اشتباه گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگام سوختگی زبان افراد سعی کنند با دهان نفس بکشند. اولین کاری که پس از سوختن زبان می‌توانند انجام دهند این است که محتویات دهان را خارج کرده، زبان را بیرون بیاورند و از طریق دهان نفس بکشند تا به خنک‌تر شدن زبان کمک کنند البته گاهی سوختگی با آب سرد هم رفع می شود.

زمانی که سوختگی زبان درمان نشده توصیه می‌شود که از مواد غذایی سرد و خنک مانند میوه ها، ماست و بستنی استفاده کنید تا زبان تاول نزند و درد آن کاهش یابد. زبان را با آب نمک بشویید. جوش شیرین و دمنوش بابونه به عنوان دهانشویه استفاده کنید. گفته می‌شود که دمنوش بابونه دارای خواص ضد التهابی است و درد و التهاب ناشی از سوختگی زبان را بهبود می‌بخشد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نوشیدنی داغ سوختگی زبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۹۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش سلامت دهان و دندان در لرستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مریم کوشکی امروز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: پویش سلامت دهان و دندان در سه روز متوالی ۱۷، ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

وی با تأکید بر نقش مهم سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی و ارتقا کیفیت زندگی، افزود: هدف از اجرای این پویش افزایش آگاهی جامعه درباره نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه‌جانبه و آگاهی‌رسانی به مردم و افزایش سواد سلامت دهان و دندان است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: در این پویش آموزش‌های لازم در راستای حفظ سلامت دهان و دندان از طریق رسانه‌های آموزشی، صداوسیما، آموزش‌های چهره‌به‌چهره، رسانه‌های جمعی و… به جامعه هدف ارائه خواهد شد.

کوشکی، تصریح کرد: شعار روز اول این پویش «دهان دریچه سلامت»، شعار روز دوم «سلامت دهان و دندان، سلامت کودک» و شعار روز سوم این پویش «نقش سازمان‌های دولتی و نهادهای مردمی در سلامت دهان و دندان» انتخاب شده است.

کد خبر 6097670

دیگر خبرها

  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در تبریز
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک
  • پویش سلامت دهان و دندان در لرستان اجرا می‌شود
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران شد
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است
  • برگزاری دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی
  • مصرف این سه نوع چای چهره‌تان را ۲۰ سال جوان می‌کند
  • ترمیم سریع سوختگی با بانداژ ساخته‌شده از سیب، ذرت و سویا!
  • دبی باز هم همه را انگشت به دهان کرد!