Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ یک فوتبال با برگزاری دیدارهای هفته هفدهم خاتمه یافت و سه نماینده گیلان با عملکردهایی متفاوت به کار خود در این رقابت‌ها پایان دادند.

خبرگزاری فارس گیلان ـ سرویس ورزشی| نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ یک فوتبال به پایان رسید و سه نماینده گیلان در این رقابت‌ها با عملکردهایی متفاوت به کار خود خاتمه دادند؛ برآیند عملکرد نمایندگان گیلان دورنمای روزهایی تلخ برای فوتبال استان را ترسیم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داماش شاگرداول فوتبال گیلان

فوتبال گیلان در دومین سطح لیگ کشورمان (جام آزادگان) با سه نماینده فصل ۹۸-۹۹ را آغاز کرد؛ داماش گیلان، ملوان انزلی و سپیدرود سه نماینده استان فوتبال خیز گیلان در لیگ یک هستند.

داماش گیلان در فصل ۹۷-۹۸ موفق شد به فینال جام حذفی صعود کند ولی در رقابت‌های لیگ دسته دوم قافله را در پلی‌آف به نیروی زمینی تهران در دیداری جنجالی واگذار کرده و از صعود به لیگ یک بازماند؛ لاجوردی پوشان شهر باران در واپسین روزها موفق شدند سهمیه کارون اروند خرمشهر را خریداری کرده و بار دیگر به لیگ یک بازگردند.

شاگردان سیامک فراهانی با توجه به نخستین حضور خود در لیگ یک پس از وقفه‌ای چندساله، فصل را به‌خوبی آغاز کردند و هیچ‌گاه حضور در نیمه پایینی جدول را تجربه نکردند؛ این تیم هرگز دغدغه سقوط به لیگ دسته دوم را نداشته و اگر مشکلات مالی نبود، داماش در قامت یکی از مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر قلمداد می‌شد!

پسران شهر باران در پایان نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ یک با کسب ۲۵ امتیاز در مکان نهم جدول ایستادند، این تیم در شش دیدار به پیروزی رسیده (میانگین ۳۵٫۳ درصد پیروزی)، در هفت مسابقه مقابل رقبا به‌تساوی دست‌یافته و در چهار دیدار تن به شکست داد؛ شاگردان سیامک فراهانی ۱۳ بار دروازه رقبا را بازکرده (میانگین ۰٫۸ در هر مسابقه) و ۱۲ بار (میانگین ۰٫۷ در هر مسابقه) دروازه خود را بازشده دیدند.


جدول دیدارهای خانگی نیم‌فصل نخست لیگ یک

داماش، دومین تیم برتر بازی‌های خانگی

نگاهی موشکافانه‌تر به عملکرد داماش در نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ یک نشان می‌دهد این تیم عملکردی متفاوت در دیدارهای خانگی و خارج از خانه از خود برجای گذاشته است؛ لاجوردی پوشان شهر باران ۹ بار در خانه از رقبا میزبانی کردند و در شش دیدار به پیروزی رسیدند، این تیم سه دیدار را با تساوی پشت سر گذاشته و پشتوانه هواداران تیفوسی خود هرگز طعم شکست در دیدارهای خانگی را نچشید.

۱۱ گل زده و تنها یک گل دریافتی نشان از قدرت بلامنازع داماش در ورزشگاه سردار جنگل رشت دارد؛ این تیم با کسب ۲۱ امتیاز در دیدارهای خانگی موفق به کسب ۸۴ درصد از امتیازاتش در نیم‌فصل نخست شد؛ نود ارومیه تنها تیمی است که با کسب ۲۲ امتیاز در دیدارهای خانگی بالاتر از داماش ایستاد.

شاگردان سیامک فراهانی در دیدارهای خارج از خانه عملکردی فاجعه‌بار از خود برای جای گذاشتند؛ این تیم در دیدارهای خارج از خانه از کسب پیروزی ناتوان بوده و تنها در چهار مسابقه موفق به کسب تساوی شد، هر چهار شکست داماش در نیم‌فصل نخست لیگ یک در دیدارهای دور از خانه رقم خورد و داماشی‌ها در هشت دیدار بیرون از خانه تنها چهار امتیاز کسب کردند.

پسران شهر باران در دیدارهای دور از خانه در مکان پانزدهم جدول ایستادند و این موضوع یکی از عوامل عدم حضور این تیم در جمع مدعیان صعود به لیگ برتر است؛ لیگی که تیم صدرنشین آن تنها ۳۳ امتیاز دارد.

داماش گیلان به لطف عملکرد درخشان خود در دیدارهای خانگی و خط دفاعی منسجمش موفق شد در ۱۰ دیدار از ۱۷ دیدار دروازه خود را بسته (کلین شیت) نگه دارد؛ احسان ضیایی در شش مسابقه و ایمان صادقی در چهار دیدار موفق به ثبت کلین شیت برای داماش گیلان شدند و داماشی‌ها با ۱۰ کلیت شیت در رده دوم ایستادند؛ تیم نود ارومیه با ثبت ۱۱ کلیت شیت بالاتر از داماش در رده اول ایستاد.

داماشی‌ها در ۱۷ دیدار از رقابت‌های لیگ یک ۳۷ بار (میانگین ۲٫۲ درصد) اقدام به شوت‌زنی کرده و تنها ۱۳ شوت این تیم در چارچوب (میانگین ۰٫۸ درصد) بوده است.

داماش به‌سان سپیدرود و ملوان درگیر مشکلاتی مالی بوده و به همین دلیل هرگز نتوانست چهره یک تیم مدعی صعود به لیگ برتر را به خود بگیرد؛ مشکلات مالی تا جایی پیش رفت بازیکنان این تیم در برهه‌ای دست به اعتصاب زده و تنها پنج درصد از مبالغ قراردادشان را دریافت کردند.

سیامک فراهانی در طول فصل چندین بار تا آستانه جدایی از داماش پیش رفت و نهایتاً پس از آخرین مسابقه این تیم از جمع داماشی‌ها کناره‌گیری کرد؛ وی دلیل جدایی خود را نداشتن مدرک مربیگری بیان کرد ولی هواداران داماشی هرگز این دلیل را قبول نداشته و نیک می‌دانند مشکلات مالی و مدیریتی مهم‌ترین دلیل جدایی فراهانی از داماش بوده است.

بازگشت ملوان به لیگ با قیصر فوتبال انزلی

ملوان انزلی فصل را کابوس بار آغاز کرد، دست‌پخت مشترک «علی لطیفی» سرمربی وقت ملوان و «محسن میرابی» مالک موقت باشگاه باعث شد این تیم قعرنشین جدول باشد؛ ملوانان خیلی زود دست به تغییرات زده و پژمان نوری و مازیار زارع به‌صورت مشترک مدیریت این باشگاه را در دست گرفتند.

بازگشت کاپیتان‌های اسبق ملوان به این باشگاه به بازگشت محمد احمدزاده منجر شد؛ احمدزاده در هفت هفته ابتدایی نتایجی ضعیف کسب کرد و شکست‌های متوالی حاصل حضور وی بر روی نیمکت سرمربیگری ملوان بود.

ملوانان که تا پایان هفته دهم با کسب تنها دو امتیاز قعرنشین بلامنازع لیگ بودند، در هفته یازدهم با کسب پیروزی ارزشمند در الگیلانو مقابل سپیدرود رشت از قعر جدول جداشده و مسیر صعودی طی کردند، شاگردان احمدزاده در ۱۰ هفته ابتدایی لیگ تنها دو امتیاز کسب کردند ولی در هفت هفته انتهایی لیگ موفق به کسب ۱۴ امتیاز شده و از جمع سه تیم فانوس به دست جدا شدند.

شاگردان احمدزاده در پایان نیم‌فصل نخست با کسب چهار پیروزی و چهار تساوی موفق شدند ۱۶ امتیاز کسب کرده و در مکان پانزدهم جدول قرار بگیرند؛ ملوانان در نیم‌فصل نخست ۹ بار طعم تلخ شکست را چشیدند!

شاگردان احمدزاده ۱۵ بار (میانگین ۰٫۹ گل در هر مسابقه) دروازه حریفان را بازکرده و ۲۷ بار (میانگین ۱٫۶ گل در هر مسابقه) دروازه‌شان را مقابل رقبا بازشده دیدند؛ ملوان پس از علم و ادب تبریز و سپیدرود رشت سومین خط دفاعی ضعیف لیگ را به نام خود ثبت کرد.

اوج‌گیری ملوان پس از پیروزی در الگیلانو

تیم فوتبال ملوان انزلی پس از پیروزی مقابل سپیدرود رشت روندی رو به رشد در پیش گرفت و نیم‌فصل را با پانزدهمی به پایان رساند؛ نکته عجیب در تیم ملوان آمار گل‌های دریافتی این تیم است، تیم ملوان تنها در دو بازی دروازه خود را بسته نگه‌داشته و موفق به ثبت کلین شیت شد.

ملوان در شوت‌زنی نیز چندان قدرتمند ظاهر نشد و ثبت ۳۵ شوت (میانگین ۲٫۱ در هر مسابقه) دهمین تیم شوت‌زن مسابقات لقب گرفت، مجموع ۱۱ شوت در چارچوب (میانگین ۰٫۶ در هر مسابقه) نیز آمار دقت ضربات مهاجمین این تیم در نیم‌فصل نخست است.

شاگردان احمدزاده در ۹ دیدار خانگی به مصاف رقبا رفتند و موفق به کسب سه پیروزی و سه تساوی شدند، این تیم در سه مسابقه خانگی متحمل شکست شد و با کسب ۱۲ امتیاز در مکان چهاردهم جدول بازی‌های خانگی ایستاد.

ملوانان به‌سان داماش در دیدارهای دور از خانه ناامیدانه ظاهر شدند، این تیم هشت بار مقابل رقبا صف‌آرایی کرده و متحمل شش شکست شد، قوهای سپید یک دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشته و یک دیدار دور از خانه را با تساوی ترک کردند؛ کسب چهار امتیاز از هشت دیدار خارج از خانه آماری ضعیف برای شاگردان احمدزاده به شمار می‌رود.

ملوانان به دلیل بدهی‌های انباشته‌شده از سال‌های قبل نتوانستند در فصل نقل و انتقالات به‌خوبی یارگیری کنند و در نیم‌فصل نیز از پنجره نقل و انتقالاتی محروم هستند؛ مدیران این تیم امیدوارند با پرداخت بخشی از بدهی‌ها بتوانند پنجره نقل و انتقالاتی‌شان را بازکرده و نفرات مدنظر خود را جذب کنند.

سپیدرود از اوج تا ناکامی

سپیدرود رشت در لیگ‌های هفدهم و هجدهم نماینده گیلان در لیگ برتر بود؛ این تیم در لیگ هجدهم با کسب ۲۰ امتیاز و اختلاف دو امتیازی نسبت به نفت مسجدسلیمان به لیگ یک سقوط کرد.

سقوط سپیدرود به لیگ یک، سقوط رؤیا و آرزوهای یک شهر و یک استان بود، بدهی‌های انباشته‌شده در پنج سال اخیر باعث شد این تیم به ورطه نابودی کشیده شود ولی علی نظرمحمدی و یارانش بار دیگر در نقش ناجی برای سرخ‌های شهر باران ظاهرشده و با دستانی خالی موفق شدند تیمی در قد و قواره‌های لیگ یک تشکیل دهند.

روزگار برای سرخ‌های شهر باران در شش هفته ابتدایی لیگ یک شیرین پیش رفت و شاگردان نظرمحمدی با کسب ۱۰ امتیاز در مکان ششم جدول ایستادند، روند ناکامی‌های سپیدرود از هفته هفتم آغاز شد و این تیم در ۱۱ دیدار پایانی نیم‌فصل نخست تنها موفق به کسب یک پیروزی و یک تساوی شده و در ۹ دیدار متحمل شکست شد.

نظرمحمدی پس از دو شکست در دربی‌های گیلان مقابل ملوان انزلی و داماش گیلان از تیم کنار گذاشته شد و نادر دست‌نشان جایگزین وی شد؛ دست‌نشان در چهار هفته پایانی نیم‌فصل نخست روی نیمکت سپیدرود نشست و هر چهار دیدار را با شکست به پایان رساند تا روند ناکامی‌های سپیدرود تداوم پیدا کند!

سرخ‌های شهر باران در نیم‌فصل نخست موفق به کسب چهار پیروزی و سه تساوی شدند و در ۱۰ دیدار مقابل رقبا تن به شکست دادند، این تیم با کسب ۱۵ امتیاز در مکان شانزدهم جدول ایستاده و یکی از سه کاندیدای سقوط به لیگ دسته دوم لقب گرفت.

سپیدرودی‌ها ۱۶ بار (میانگین ۰٫۹ گل در هر مسابقه) دروازه رقبا را باز کردند، این تیم ۲۸ بار (میانگین ۱٫۶ گل در هر مسابقه) دروازه خود را بازشده و از این حیث در مکان هفدهم ایستاد! تیم علم و ادب تبریز با ۲۹ گل دریافتی (میانگین ۱٫۸ گل در هر مسابقه) تنها تیمی است که آماری ضعیف‌تر از سپیدرود از خود برجای گذاشت.


جدول دیدارهای دور از خانه نیم‌فصل نخست لیگ یک

سومین تیم شوت‌زن لیگ بی‌بهره از امتیاز میزبانی

تیم فوتبال سپیدرود رشت ضعیف‌ترین عملکرد را بین سه تیم گیلانی در بازی‌های خانگی از خود برجای گذاشت، این تیم هشت بار در خانه از رقبا میزبانی کرده و موفق به کسب دو پیروزی و سه تساوی شد، سرخ‌های شهر باران در سه دیدار خانگی تن به شکست دادند و با کسب ۹ امتیاز در مکان هفدهم جدول ایستادند.

سپیدرود در دیدارهای خارج از خانه عملکردی بهتر از دو تیم ملوان و داماش از خود برجای گذاشت، سرخ‌ها ۹ دیدار دور از خانه برگزار کرده و دو پیروزی کسب کردند، پسران شهر باران در هفت دیدار تن به شکست داده و با کسب شش امتیاز در مکان دهم جدول دیدارهای خارج از خانه ایستادند.

سپیدرود در چهار مسابقه موفق شد قفل دروازه خود را بسته نگاه داشته و کلین شیت کند، سرخ‌های شهر باران با ثبت ۴۰ شوت (میانگین ۲٫۴ در هر مسابقه) سومین تیم شوت‌زن لیگ در نیم‌فصل نخست هستند، تیم‌های سرخ‌پوشان پاکدشت با ۴۶ شوت و بادران تهران با ۴۳ شوت بالاتر از سپیدرود قرار گرفتند.

سرخ‌های شهر باران ۱۶ شوت (میانگین ۰٫۹ در هر مسابقه) در چارچوب به ثبت رسانده و آماری بهتر از تیم‌های داماش گیلان و ملوان انزلی از خود برجای گذاشتند.


جدولِ پایانی نیم‌فصل نخست لیگ یک

به گزارش فارس، در پایان نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ یک فوتبال، تیم‌های داماش گیلان با کسب ۲۵ امتیاز، ملوان انزلی با کسب ۱۶ امتیاز و سپیدرود رشت با کسب ۱۵ امتیاز به ترتیب در مکان‌های هشتم، پانزدهم و شانزدهم جدول ۱۸ تیمی ایستادند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: داماش گیلان سپیدرود رشت ملوان انزلی فوتبال گیلان لیگ یک فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۹۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد بی‌نظیر آنتونی ادواردز در تاریخ NBA

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، بامداد امروز (یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)، در دور دوم مرحله پلی‌آف لیگ بسکتبال NBA، تیم‌های دنور ناگتس و مینه‌سوتا تیمبرولوز به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی ۱۰۶ - ۹۹ مینه‌سوتا همراه شد.

در جریان این دیدار آنتونی ادواردز، فوق ستاره تیم مینه‌سوتا، عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت و با ثبت ۴۳ امتیاز،‌ هفت ریباند و سه پاس گل گذشته از فراهم‌کردن زمینه برد تیمش، رکوردی درخشان را هم به نام خود کرد.

ادواردز با این ۴۳ امتیاز به نخستین بازیکن در تاریخ NBA تبدیل شد که در مرحله پلی‌آف این لیگ، در نیمه دوم هر بازی به طور میانگین ۲۰.۴ امتیاز را به دست آورده است، یعنی او در هر نیمه دوم، بیش از ۲۰ امتیاز را به ثبت رسانده که از این نظر تنها بازیکن در تاریخ NBA است.

دیگر خبرها

  • ورود جانبدارانه نمایندگان فرماندار به انتخابات مطلقاً ممنوع است
  • مک کنی: می‌خواهم با یوونتوس قهرمان لیگ قهرمانان شوم؛ هدف ما در ابتدای فصل، کسب اسکودتو بود
  • ثبت نام نمایندگان رسانه‌ها به منظور پوشش دیدار ایران و ازبکستان
  • روزی که آلوز ستاره تراکتور نبود! (عکس)
  • دیدار تراکتور و فولاد زیر ذره‌بین!
  • رویترز: رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند
  • رکورد بی‌نظیر آنتونی ادواردز در تاریخ NBA
  • عملکرد دیوانه کننده لیونل مسی در بازی شب گذشته اینتر میامی
  • ۱۰ نکته درباره دیدار تراکتور و فولاد
  • تیم بحران‌زده سری A، دوباره اینتر را شکست داد