Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی دولت در اجرای قانون مصوب مجلس برای فراهم کردن زیرساخت‌‌های لازم برای شناسایی دهک‌های پردرآمد در جهت حذف یارانه نقدی این افراد، عدول کرده که تخلف دولت در این زمینه محرز است.

 

 رحیم زارع سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پول‌نیوز با تاکید بر اینکه ساماندهی یارانه‌ها به معنای حذف یارانه مردم نیست، گفت: مجلس هیچگاه به دنبال قطع یارانه مردم نبوده است، زیرا رقم یارانه پنهان ٢ برابر یارانه پرداختی به مردم  بوده و دولت باید بخش یارانه‌های پنهان را ساماندهی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با انتقاد از حذف یارانه قشر ضعیف و متوسط جامعه، اظهار داشت: دولت، مکانیزم و بانک اطلاعاتی ضعیفی برای حذف یارانه دهک‌های پردرآمد جامعه داشته و به جای اینکه یارانه دهک‌های پردرآمد را حذف کند، یارانه اقشار ضعیف که حتی باید یارانه آنها اضافه شود را قطع کرده است. این اتفاق نشان می دهد که دولت بانک اطلاعاتی منسجمی برای شناسایی سطح درآمدی افراد در اختیار ندارد.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس با تأکید بر اینکه نمایندگان مردم در قالب قانون برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کرده که زیرساخت‌های لازم برای شناسایی پردرآمدها برای حذف یارانه نقدی را فراهم سازد، افزود: متأسفانه دولت‌‌ یازدهم و دوازهم در این زمینه گام‌های مؤثری برنداشته است.

زارع اضافه کرد: دولت در اجرای قانون مصوب مجلس برای ایجاد بانک اطلاعاتی مکانیزه و فراهم کردن زیرساخت‌‌های لازم برای شناسایی دهک‌های پردرآمد در جهت حذف یارانه نقدی این افراد، عدول و به نوعی می‌توان گفت که تخلف کرده و این تخلف محرز است.

وی همچنین به افزایش تعداد فقرا با توجه به کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم اشاره و تأکید کرد: دولت در چند سال اخیر به صورت مداوم از حذف یارانه ثروتمندان و اجرای دقیق هدفمندی یارانه ها سخن گفت اما؛ متأسفانه یارانه ها ساماندهی نشد.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: شیوه ای که دولت برای حذف دهک‌های بالای درآمدی انتخاب کرده، نتیجه مطلوب و مؤثری ندارد، بلکه مشکلاتی برای دهک‌های پایین درآمدی که یارانه‌شان قطع شده، ایجاد می‌کند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: یارانه نقدی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۰۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است

به گزارش قدس خراسان، سیدصولت مرتضوی دوشنبه شب و در جشن بزرگ کارگران در ورزشگاه امام رضا (ع) با ابلاغ سلام رییس دولت سیزدهم به کارگران و خانواده آنان گفت: رهبر انقلاب کارگر ایرانی را ستون فقرات تولید کشور می‌دانند و در روایات اسلامی نیز به جایگاه پر اهمیت نیروی کار و کارگر توجه بسیاری شده است به گونه‌ای که پیامبر اسلام(ص) بر دست پینه بسته کارگران بوسه می‌زند.

او افزود: همانطور که در بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان کارگری و کارفرمایی اشاره شد، از نگاه اسلام کارگر صاحب ارزش و کرامت است و این موضوع نشان از تفاوت دیدگاه اسلام با سایر تمدن ها و جوامع دارد که به کارگر صرفا نگاه ابزاری دارند.

مرتضوی توجه به امنیت شغلی، آتیه، مسکن و سایر موضوعاتی که موجب آسایش خاطر کارگران شود را از دغدغه های مهم دولت مردمی بر شمرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص وضعیت مظلومان فلسطینی نیز اظهار داشت: هم اکنون شاهد هستیم که مردم فلسطین به خاطر دفاع از خاک و حق حیات خود، موردشدیدترین حملات و تجاوزات رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته اند و این اقدامات ظالمانه با حمایت دولت های غربی در حال رخ دادن است.

مرتضوی اظهار کرد: غذای مردم فلسطین اکنون همراه با خون است و وجدان های مردم جهان کجاست که این ظلم را برنتابند.

دیگر خبرها

  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • هشدار قالیباف نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد