Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قشم از سرریز شدن سازه‌های آبخیرداری روستاهای رمچاه، گیاهدان و حوزه خالصی جزیره قشم با مجموع حجم‌ ذخیره آب ۹۵۰ هزار مترمکعب در پی بارندگی‌های اخیر خبر داد. ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷ استانها جزایر خلیج فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، اکبر محمودی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی بارندگی‌های اخیر جزیره قشم تعدادی از سازه‌های آبخیرداری سرریز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این سازه‌ها شامل سدهای روستای رمچاه، گیاهدان و حوزه خالصی به ترتیب با گنجایش 250، 400 و 400 هزار مترمکعب است.

150 میلیون یورو برای فعالیت‌های آبخیزداری کشور اختصاص یافتمناظره در تسنیم| سدسازی و آبخیزداری؛ تقابل یا تکامل؟!+فیلم20 میلیارد ریال پروژه آبخیزداری در شهرستان نهبندان اجرا می‌شود

محمودی‌زاده تصریح کرد: در مجموع 20 سازه آبخیزداری در جزیره قشم آبگیری شد که در آن افزون بر 4 میلیون و 500 هزار مترمکعب آب ذخیره شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قشم ادامه داد: بخش عمده این سازه‌ها در روستاهای رمچاه، گیاهدان، رمکان، خالصی، مرادی، گوری، کورزین، گوران، طبل و سلخ قرار دارند.

گفتنی است در مجموع 33 سازه آبخیزداری با حجم ذخیره 15 میلیون مترمکعب آب در جزیره قشم وجود دارد که برای مصارفی همچون کشاورزی، خانگی و تقویت سفره‌های زیرزمینی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/7558/ح

R7558/P/S6,1433/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۰۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیروزآباد با ۱۰۴ میلی متر پیشتاز بارندگی اخیر فارس

مسعود حقیقت اعلام کرد: براساس آمار بارندگی بهاری اخیر که در ۴۴ ایستگاه فارس و تا ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه به ثبت رسیده است، فیروز آباد با ۱۰۴ و چهار دهم میلی متر پیشتاز است و در شیراز هم ۲۴ و پنج دهم میلی متر باران باریده است.

او اظهار کرد: پس از فیروز آباد که صدرنشین شد، نورآباد ممسنی با ۹۱ و هشت دهم میلی متر، میمند با ۸۳ و سه دهم، قیرو کارزین با ۶۳ و ۶ دهم، کازرون و خنج با ۵۸ و چهار دهم، کوار با ۴۷، جهرم با ۴۲ و یک دهم، زرین دشت با ۴۱ و چهار دهم و سپیدان با ۴۰ و ۲ دهم در رتبه‌های بعدی جای دارند.

حقیقت اضافه کرد: در سایر ایستگاه‌ها هم از ۳۷ تا یک میلی مترباران گزارش شده است و میزان بارندگی اخیر در شیراز ۲۴ و پنج دهم و در شهرک گلستان شیراز هم ۳۱ و هشت دهم به ثبت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی فارس تاکید کرد: میانگین بارندگی اخیر در فارس ۲۴ و پنج دهم میلی متر بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • فیروزآباد با ۱۰۴ میلی متر پیشتاز بارندگی اخیر فارس
  • پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ورود بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب به سد‌های خراسان جنوبی
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • لحظه سرریز شدن یک سد ایران بعد از بارش‌های اخیر را ببینید
  • دریافت نشدن خسارت از بارندگی‌های اخیر در خوزستان
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری
  • بیشترین بارندگی هرمزگان در «بستک» ثبت شد
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر