Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:42:42 GMT

رویدادهای خبری گلستان در آخرین هفته پاییز

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۰۲۹۶

رویدادهای خبری گلستان در آخرین هفته پاییز

بهره‌برداری از ۵۰۰ خانه بازسازی و تعمیرشده سیل‌زدگان گلستان به صورت متمرکز در روستای قورپلچه شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور، فرمانده سپاه نینوا و شماری از مسوولان استانی و شهرستانی آغاز شد.

مسوول بسیج سازندگی گلستان در مراسم بهره برداری خانه‌های جدید گفت: این افتتاحیه مرحله دوم بازسازی و تعمیر ۵۰۰ واحد مسکونی مناطق سیل‌زده امسال استان توسط گروه‌های جهادی با هزینه ۱۵ میلیارد ریال از محل کمک‌های مردمی، خیران و بخشی از اعتبارات بسیج سازندگی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن ملک‌حسینی افزود: بیشتر واحدهای بازسازی و تعمیر شده مناطق سیل‌زده در این پروژه مربوط به شهرستان‌های گنبدکاووس، آق‌قلا، گمیشان، بندرترکمن، مراوه‌تپه و مینودشت است.

وی یادآور شد: گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در مرحله نخست، یک هزار و ۱۸۵ واحد مسکونی را با ۳۵ میلیارد ریال اعتبار در مناطق سیل‌زده استان تعمیر و مرمت کرده بودند.

**

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گلستان با اشاره به مشکلاتی که رانندگان معتاد و مست در این استان ایجاد کرده‌اند گفت که از ابتدای سال تاکنون از مجموع تست الکل ۱۷۰ راننده در گرگان ۱۰۷ مورد مثبت بود.

سرهنگ مرتضی فخری اظهار داشت: در این مدت از ۹ نفر راننده تست مواد مخدر گرفته شد که جواب آزمایش ۶ نفر مثبت اعلام شد.

وی افزود: طولانی شدن روند رسیدگی قضایی به تخلف و جرایم این رانندگان از جمله مشکلاتی است که باید برای آن تمهید خاص پیش بینی شود.

**

مدیرعامل بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در دیدار با استاندار گلستان به فعالیت های این بنیاد در حوزه محرومیت زدایی و ایجاد فرصت شغلی اشاره کرد و گفت: بنیاد برکت در این زمینه همکاری لازم را با گلستان خواهد داشت و امیدواریم که نتیجه آن رونق اقتصادی پایدار برای ساکنان این استان باشد.

امیر حسین مدرسی  در خصوص تعهد این بنیاد در ساخت مدرسه برای گلستان گفت:  از ۵۶ مدرسه وعده داده شده، تاکنون ۳۸ مدرسه در گلستان ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده و عملیات ساخت ۱۸ مدرسه دیگر هم در دست اجرا است.

**

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت کشور گفت که با وجود اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران، صادرات غیرنفتی کشور امسال به ۲۸ میلیارد دلار رسیده و نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شد.

فرهاد نوری در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر گلستان در گرگان اظهار داشت: در حال حاضر ۷۵ درصد تمرکز صادرات کالای غیر نفتی ایران به چین، عراق، امارات متحده عربی، ترکیه و افغانستان است که باید تلاش کنیم با تنوع بیشتر در تولید محصولات، کشورهای مقصد صادرات کالاهای ایرانی را به حداقل ۲۰ کشور افزایش دهیم.

**

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به آمار بالای شیوع به برخی سرطان‌ها مانند معده و پستان در این استان گفت که سالانه سه هزار مورد ابتلای جدید به سرطان در گلستان ثبت می‌شود.

محمدرضا هنرور اظهار داشت: میانگین شیوع سرطان معده در کشور ۳۰ نفر در هر صدهزار نفر اما این آمار در گلستان ۳۳ نفر در هر همین محدوده آماری است.

وی افزود: در سایر سرطان ها مانند سرطان روده، ریه و پستان هم آمار شیوع در گلستان رو به افزایش است به نحوی که میزان شیوع سرطان پستان در این استان ۲ برابر بیشتر از متوسط کشور است.

**

رییس دادگستری کل گلستان گفت که مجموع بدهی ۲۸۷ زندانی جرایم غیرعمد این استان یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال است.

هادی هاشمیان اظهار داشت: اگر خیرین پرداخت ۲۰ درصد از این مبلغ را بر عهده بگیرند، با تلاش برای جلب رضایت شاکیان و پرداخت تسهیلات توسط ستاد دیه، همه این زندانیان جرایم غیرعمد گلستان آزاد خواهند شد.

**

رزمایش طرح زمستانه جاده‌ای گلستان با هدف سنجش آمادگی دستگاه‌های عمل کننده و پیشگیری از حوادث در جاده‌های پرترافیک استان در گرگان برگزار شد.

استاندار گلستان در این رزمایش گفت: در اجرای طرح زمستانه گلستان، امکانات و هماهنگی میان دستگاه ها نسبت به سال قبل افزایش یافته تا نتیجه آن، کاهش تلفات جاده ای باشد.

هادی حق شناس اظهار داشت: آمادگی و هماهنگی لازم میان اورژانس، هلال احمر، پلیس، راهداری، حمل و نقل جاده ای و شهرداری های استان برای کنترل وضعیت و به حداقل رساندن آسیب ها در حوادث جاده ای گلستان وجود دارد.

**

سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان که با حضور ۵۵۰ ناشر عمومی و تخصصی از ۲۴ آذرماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان آغاز شده بود به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه ۷۳ هزار و ۹۷۰ جلد کتاب در ۲۶۰ غرفه کتاب با موضوعات مختلف فرهنگی، هنر، دانشگاهی، زبان، کمک آموزشی، علوم پزشکی، عمومی، کشاورزی و کودک و نوجوان ارایه شد.

**

رییس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: پس از پایان مدت زمان تایید صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط هیات‌های اجرایی استان، صلاحیت ۹۵ درصد داوطلبان تایید شد.

عبدالرضا چراغعلی اظهار داشت: از مجموع ۴۱۸ داوطلب ۶ حوزه انتخابیه استان، تاکنون ۹ نفر انصراف خود را به فرمانداری ها اعلام کردند.

**

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در سرکشی از روند مرمت و ساخت خانه‌های آسیب‌دیده از سیل شهرستان آق‌قلا در شمال استان گلستان گفت : بازسازی این خانه‌های سیل‌زده فروردین سال آینده به پایان می‌رسد.

مهدی جمالی نژاد روند ساخت و ساز در این شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود : تمام دستگاه‌های اجرایی با همراهی نهادهای خدمت رسان و بسیج و سپاه با تمام قوت در حال اتمام منازل مردم آسیب دیده از سیل هستند.

وی همچنین در بازدید از عملیات لایروبی گرگانرود در محدوده شهر آق قلا بر استمرار و شتاب بخشی به اتمام هر چه سریعتر این پروژه تاکید کرد.

**

مدیرکل ثبت احوال گلستان با اشاره به افزایش ۱۱.۵ درصدی میانگین طلاق امسال این استان در مقایسه با سال قبل گفت: بیشترین میزان ثبت واقعه طلاق استان با ۶۳ درصد رشد در شهر سیل‌زده آق‌قلا به ثبت رسید.

ابوبکر دولو با اشاره به منحنی میزان ازدواج گلستان گفت: میزان ازدواج امسال گلستان از متوسط کشوری پایین تر است که مراوه تپه با ۳۷ درصد کاهش ازدواج در صدر این جدول قرار گرفته است.

**

مراسم رونمایی از سردیس "شمس‌المعالی قابوس بن وشمگیر" از پادشاهان آل زیار که هزار و ۲۳ سال پیش در سال ۳۹۷ هجری قمری، دستور ساخت بلندترین گنبد آجری جهان را داده بود با حضور برخی مسوولان شهرستان گنبدکاووس در شرق گلستان برگزار شد.

**

دادستان عمومی و انقلاب گرگان گفت: ۱۴ بنای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و باغی روستاهای نومل، باغ گلبن، نصرآباد و ولیک آباد گرگان پس از قطعی شدن حکم قلع و قمع در دادگاه با حضور قاضی شعبه سوم اجرای احکام کیفری دادسرای گرگان تخریب شد.

**

نشست روسای دانشگاه‌های علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و هرات افغانستان با هدف تقویت همکاری‌های علمی و آموزشی در گرگان برگزار شد.

**

برگزاری مسابقات کشتی مرزبانی کشور در گلستان ، صعود والیبالیست های ساحلی باز گلستان به مرحله نهایی مسابقات انتخابی المپیک در چین ، برد تیم بسکتبال دختران  گرگان در لیگ برتر، شکست تیم بسکتبال شهرداری گرگان برابر صنعت نفت آبادان و برگزار نشدن دیدار این تیم مقابل ذوب آهن و استمرار مسابقات کورس پاییزه اسب دوانی گنبد از جمله رویداد های ورزشی هفته گذشته گلستان بود .

برچسب‌ها مناطق سیل زده گلستان انتخابات مجلس شورای اسلامی سازمان بسیج مستضعفین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مناطق سیل زده گلستان انتخابات مجلس شورای اسلامی سازمان بسیج مستضعفین مناطق سیل زده گلستان انتخابات مجلس شورای اسلامی سازمان بسیج مستضعفین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۰۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست


به گزارش تابناک، محسن سوخته‌سرایی معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان اظهار کرد: قطار تهران به مقصد گرگان که شب گذشته حرکت خود را آغاز کرده بود، صبح امروز و بعد از اطلاع از آبگرفتگی خط ریلی در شهرستان بندرترکمن برای جلوگیری از حوادث احتمالی قبل از رسیدن به مقصد در بندرگز متوقف شد.

وی تعداد مسافران این قطار را ۲۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: بخشی از آنان با مینی‌بوس از بندرگز در حال جابه‌جایی به سمت گرگان هستند و با هماهنگی شهرداری گرگان تعدادی اتوبوس هم برای انتقال سایر مسافران به سمت بندرگز حرکت کردند.

معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان گفت: به محض فروکش کردن آب، حرکت قطار تهران - گرگان برقرار می‌شود.

 منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • برقراری مجدد پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان
  • همایش پر شور و نشاط پیاده روی در گلستان
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • تازه ترین شماره‌ی ماهنامه جرجان بیست شد
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • سیل شدید گلستان؛ خط راه‌آهن تهران - گرگان زیر آب رفت
  • ویدیو/ سیل خط راه‌آهن تهران - گرگان را زیر آب برد
  • بارش برف در ارتفاعات گلستان/ زنجیره چرخ الزامی است
  • ثبت بیشترین باران در شیرآباد
  • سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست