Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، آلوارو کومبرا، وزیر دادگستری بولیوی، روز جمعه اعلام کرد چنانچه اوو مورالس، رئیس جمهور سابق این کشور، از مرز بولیوی عبور کند بلافاصله بازداشت خواهد شد.

او در گفت‌وگو با یک خبرگزاری دولتی بولیوی افزود: «حکم بازداشت مورالس پیشتر صادر شده است و مقامات مهاجرتی در سراسر بولیوی و دیگر مسئولان دستگاه‌های مربوطه در جریان مسئله قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنانچه مورالس وارد کشور شود بازداشت خواهد شد.»

 وزیر دادگستری بولیوی افزود دولت موقت همچنین با سازمان‌های بین‌المللی تماس گرفته و از آن‌ها خواسته است فعالیت‌های مورالس را در آرژانتین از نقطه نظر حقوقی مورد بررسی قرار دهند. 

کومبرا گفت: از طریق وزارت امور خارجه در حال ارسال نامه‌هایی درباره نقض توافق‌های بین‌المللی از سوی مورالس هستیم که بیانیه‌های سیاسی صادر می‌کند.

انتخابات ریاست جمهوری بولیوی ۲۰ اکتبر (آبان) برگزار شد و بنا بر اعلام دادگاه عالی انتخاباتی بولیوی مورالس در دور نخست انتخابات به پیروزی رسید. کارلوس مسا، رقیب اصلی مورالس، اعلام کرد پیروزی مورالس را در دور نخست انتخابات به رسمیت نمی‌شناسد و پس از اعلام نتایج انتخابات، اعتصاب‌ها و اعتراضات گسترده سراسر بولیوی را فرا گرفت. مورالس دهم نوامبر استعفای خود را اعلام کرد و اوضاع حاکم بر کشور را نوعی کودتا دانست.

در پی آن مقامات مکزیک به مورالس پناهندگی سیاسی اعطا کردند و وی ۱۲ نوامبر وارد مکزیک شد، اما ۱۲ دسامبر به آرژانتین رفت و به این کشور پناهنده شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کودتا در بولیوی آمریکای لاتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۰۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، برخی مناطق کرمان و جنوب یزد ابرناکی و رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود گفت: هشدار سطح زرد هواشناسی برای تشدید بارش ها در نواحی غربی کشور صادر شده است.

وی افزود  : از امشب تا اواسط هفته روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور پیش‌بینی شده است.

ضیائیان با بیان اینکه در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ابرناکی و رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد گفت:روز دوشنبه  در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت.

وی افزود: از اواسط هفته روز سه شنبه سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و در ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان و جنوب آذربایجان غربی بارش‌ها رخ خواهد داد.

ضیائیان با بیان اینکه چهارشنبه سامانه بارشی ضمن فعالیت در نوار غربی کشور، بخش‌هایی از استان‌های بوشهر و فارس را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد گفت: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی شده است که در مناطق مستعد موجب خیزش گردوخاک می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • ورود سامانه بارشی به کشور از سه شنبه