Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دادستانی ایالت "ماهاراشترا" در هند روز پنجشنبه از کشف طرح یک گروه ۱۹ نفره برای ترور "نارندرا مودی" نخست وزیر این کشور و همچنین برنامه ریزی برای انجام حملات دیگر تروریستی خبر داد. تاریخ انتشار: 09:37 - 30 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۸۷۱۸

به گزارش خبرگزاری میزان، نشریه "تایمز او ایندیا" نوشت: دادستانی ماهاراشترا در این پرونده اعلام کرده که این افراد که متعلق به گروه های شبه نظامی چپ گرا هستند، قصد داشتند نخست وزیر هند را ترور کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستانی این ایالت اعلام کرد که تمام ۱۹ متهم عضو گروه تروریستی موسوم به "ماویست" هستند. این گروه سعی داشته تا اسلحه و مهمات به ارزش یک میلیون دلار برای قتل نخست وزیر هند جمع آوری کند.

پلیس هند تاکنون ۹ مظنون شامل فعالان اجتماعی، وکلا، استادان دانشگاه و همچنین تحلیلگران را در ارتباط با پرونده ترور نخست وزیر هند بازداشت کرده است، درحالی که ۱۰ مظنون دیگر همچنان متواری هستند.

سازمان های اطلاعاتی هند معتقدند که شبه نظامیان ماویست از سوی چین و چند کشور آمریکای لاتین حمایت می شوند. آنها هنوز هم اعلام می کنند که ماویست ها از سوی مکزیک اسلحه دریافت کرده اند.

شبه نظامیان مائوئیست متعلق به گروه ماویست که به گفته آنها از "مائوتسه تونگ" رهبر انقلاب چین الهام گرفته اند، در 30 ایالت هند فعالیت می کنند، اما بیشترین فعالیت آنها در مناطق جنگلی "چتیزگر، اودیسا، بیهار، جارکند و ماهاراشترا" است.

این گروه از سال 1967 برای ایجاد یک جامعه کمونیستی و سرنگون کردن یک حکومت هندی " نیمه مستعمره، نیمه فئودالی" با دولت هند در حال مبارزه هستند.

 

بیشتر بخوانید: انتقاد نخست وزیر سابق هند از سیاست‌های اقتصادی دولت مودی هند درصدد نفوذ در منطقه آسیا-اقیانوس آرام

این گروه شبه نظامی اعلام کرده که دلیل خشونت های انجام شده توسط آنها بدست آوردن سهم بیشتر از منابع طبیعی منطقه و ایجاد شغل بیشتر برای افراد فقیر و کم درآمد در مناطق تحت کنترل این گروه است.

در یکی از بزرگترین حمله های این گروه که در سال 2010 اتفاق افتاد ، 76 نیروی امنیتی هند کشته شدند.

منبع: ایرنا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دهلی نو هند مودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۱۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اظهار نظر مقامات اسرائیلی در خصوص حمله پهپادی این رژیم به اصفهان

روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش داد که میری رگو، وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی شنبه شب در مصاحبه با کانال ۱۴ گفت که اسرائیل "به پرتاب‌های ایران پاسخ داد، چون اسرائیل یک بازنده نیست".

از رگو در مورد احتمال حمله زمینی به رفح نیز سوال شد و گفت: «ما در مورد رفح تردید داشتیم. ارتش در خان یونس بود و بعد با ایران برخورد کردیم. با فناوری اسرائیل و تصمیماتی که گرفتیم توانستیم پرتاب‌هایی را که از ایران به سمت اسرائیل شلیک می‌شد، رهگیری کنیم. ما پاسخ دادیم و ایران این پیام را دریافت کرد. اسرائیل یک بازنده نیست.»

اظهارات رگو نشان دهنده اولین باری است که یک وزیر اسرائیلی مستقیماً به حملات اسرائیل به ایران می‌پردازد.

در اول آوریل، هفت ایرانی، از جمله یک فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این کشور، در حمله مشکوک اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، سوریه شهید شدند.

دو هفته بعد، ایران در عملیاتی موفق و تلافی جویانه بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک را به سمت اسرائیل پرتاب کرد.

اظهارات رگو به تلافی بعدی اسرائیل در ۱۹ آوریل اشاره داشت، زمانی که چندین پهپاد به سمت مرکز ایران پرتاب کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • فشار وزیرجنگ اسرائیل بر نتانیاهو برای پذیرش آتش‌بس
  • فشار وزیرجنگ اسرائیل بر نتانیاهو برای پذیرش آتش بس در غزه
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • اولین اظهار نظر مقامات اسرائیلی در خصوص حمله پهپادی این رژیم به اصفهان
  • مقامات صهیونیست: اسرائیل در جنگ غزه به بن‌بست خورده است
  • واردات ۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی در ۲ ماه