Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت پرسپولیس گفت: با توجه به نظم تاکتیکی که در پرسپولیس ایجاد شده این تیم دیگر نیازی به اضافه کردن بازیکن جدید ندارد چون ممکن است بار دیگر تیم ناهماهنگ شود.

 گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، پیروزی تیم پرسپولیس در زمین پارس جنوبی جم در موجب شد این تیم با 10 برد در 15 بازی همچنان بهترین تیم از ای نظر در جدول رده بندی بوده و با یک پله صعود و یک بازی کمتر نسبت به استقلال در رده دوم جدول بایستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخشش دوباره مهدی ترابی، بازگشت کنعانی زادگان به خط دفاعی و ادامه حضور رادوشوویچ دروندروازه پرسپولیس از جمله مباحثی بود که درباره شان با مدافع اسبق پرسپولیس حرف زدیم.
مرتضی فنونی زاده در گفتگو با دانشجو، درباره وضعیت این هفته های پرسپولیس، بازی جام حذفی با شهرداری ماهشهر و دیدار با نساجی در لیگ برتر حرف زد.
متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

ترابی باز هم 3 امتیاز ارزشمند برای پرسپولیس گرفت؟
 پرسپولیس همیشه 4، 5 نیروی خوب داشت که بازیها را برایش در بیاورند ولی گویا امسال قرعه به نام مهدی ترابی افتاده است. چقدر هم خوب بازی می کند. در دیدار قبلی کمی کم کیفیت تر از همیشه بازی کرد ولی خب فوتبال همین است که یک روز روز شماست و یک روز شما نیست. اما ترابی نشان داده که فوق العاده تأثیرگذار و باکیفیت بازی می کند.

 بازی چطور بود؟
 فکر می کنم 70 درصد مالکیت توپ در زمین حریف در اختیار پرسپولیس بود که نشانگر این است که اتفاقات خوبی در بحث تاکتیکی در تیم در حال رخ دادن است. توپ را به خوبی در تمام نقاط میدان به گردش درمی آوردند که این اتفاق خوبی است. درست از که پارس جنوبی جم مربی اش را بالای سرش نداشت ولی به هر حال آنها در زمین خودشان بازی می کردند و این در لیگ برتر خیلی با لیگ دسته یک و دو فرق دارد.

 و پرسپولیس باز هم یک پله بالتر رفت؟
همین که پرسپولیس در پایان نیم فصل یک رده بالا آمد خیلی خوب شد. استقلال هم در دیدار آخر باخت. این نشان داد مدعی قهرمانی سه سال اخیر، بی دلیل مدعی دوباره جام نیست.

 این پرسپولیس نیاز به تقویت دارد؟
 من می گویم اصلا برای نیم فصل دوم بازیکن جدید لازم نداریم.

 چطور؟
 اگر بروند خارجی بیاورند خیلی بد می شود. اگر با کیفیت باشد که بیکار نیست. اگر هم بد باشد که وبال گردن تیم می شود.

 تفکرات کالدرون در این دیدار خوب بود؟
 کار قشنگی که کالدرون کرد این بود که علیپور را در ابتدا به میدان نفرستاد. باید در دو سه بازی این رفتار با او تکرار شود. چون دیدیم وقتی به زمین رفت کیفیتش نسبت به بازیهای قبلی بهتر بود.

 اما برخی هواداران معتقدند او باید در ترکیب بازی کند؟
 اعتراض هوادار به نبود علیپور درست است چون مهاجم شان را دوست دارد. اما آن جوان (عبدی) چه زمانی باید بازی کند؟ این کار کالدرون خوب بود. نه اینکه علیپور باید بیرون بماند. نه! او لایق است ولی از بس در این سالها بازی کرده اشباع شده و دو سه بازی که به عنوان یار ذخیره بیاید و بعد از 4، 5 بازی برود در ترکیب اصلی خوب می شود تا کیفیت لازم برایش بدست بایید. علیپور همیشه باید فیکس باشد ولی او اینقدر بازی کرده خسته است.

تغییرات ترکیب پرسپولیس برای از بین رفتن حاشیه امنیت بازیکنان است؟
خوب شد تیم مان برد، وگرنه ببینید، تیم برنده هیچ زمان نباید ترکیبش دست بخورد مگر اینکه خدای نخواسته بازیکنی مصدوم یا محروم شود. ببینید از وقتی که سید جلال آمده چقدر توان دفاعی تیم بهتر شده است. به نظرم کالدرون نباید خیلی به ترکیب دست بزند. گرچه کنعانی زادگان هم می خواهد بازی کند و ملی پوش است. به نظرم سیستم چرخشی در دفاع کنار خوب است ولی نه در دفاع میانی. کنعانی زادگان را به دفاع راست ببرد مشکلی پیش نمی آید. هم سرزن است هم سرعتی و سانتر هم می کند. این نظر من است.

 دلیل نیمکت نشینی بیرانوند؟
 باز هم قضیه علیپور می شود. با احترام به مردم خونگرم بوشهر و جم، پارس تیمی نبود که زیاد روی پرسپولیس فشار بیاورد و کالدرون هم متوجه شد و گفت رادوشوویچ سه، چهارتا بازی پشت هم بازی کند چون مسابقات فرسایشی است و لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان در پیش است و باعث خستگی همه می شود. در این دیدار دیدیم که نفرات بیرون نشسته ما خیلی خوب بودند. حتی هر 4، 5 بازیکن بیرون مان هم می توانستند از اول درون زمین باشند. بیرانوند هم مدتهاست در حال بازی کردن است و باید کمی استراحت کند وگرنه همه ما می دانیم که نفر اول گلر تیم ملی و پرسپولیس خود علیرضاست.

درباره جام حذفی باید گفت این تیمی که به اینجا رسیده همین حالا هم قهرمان شده است. تیمی که در دسته های پایین است وقتی تا اینجا می رسد یعنی بازیکنانش خیلی زحمت کشیده اند و دستشان درد نکند. البته جام حذفی جام شگفتی هاست ولی نه در این بازی. فکر نمی کنم قدرت شکست دادن این پرسپولیس را داشته باشند. امیدوارم دیدار زیبایی شود.

 نساجی مازندران چطور؟
 نساجی درست است جایگاهش در جدول خوب نیست ولی اصلا نباید در این جایگاه باشد. من فوتبال این تیم را دیده ام. نیم فصل دوم نساجی پیشرفت بیشتری می کند و روانتر بازی می کند ولی در حال حاضر جایگاه خوبی ندارد.

درباره جام حذفی باید گفت این تیمی که به اینجا رسیده همین حالا هم قهرمان شده است. تیمی که در دسته های پایین است وقتی تا اینجا می رسد یعنی بازیکنانش خیلی زحمت کشیده اند و دستشان درد نکند. البته جام حذفی جام شگفتی هاست ولی نه در این بازی. فکر نمی کنم قدرت شکست دادن این پرسپولیس را داشته باشند. امیدوارم دیدار زیبایی شود.

 نساجی مازندران چطور؟
نساجی درست است جایگاهش در جدول خوب نیست ولی اصلا نباید در این جایگاه باشد. من فوتبال این تیم را دیده ام. نیم فصل دوم نساجی پیشرفت بیشتری می کند و روانتر بازی می کند ولی در حال حاضر جایگاه خوبی ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تیم فوتبال پرسپولیس علیرضا بیرانوند تیم فوتبال پارس جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۱۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلسم مدافع استقلال بالاخره می‌شکند! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، از آخرین حضور مدافع برزیلی در ترکیب استقلال، مدت زمان زیادی می‌گذرد. رافائل سیلوا پس از حضور ثابت در ترکیب تیمش مقابل هوادار، در پنج بازی گذشته هیچ فرصتی برای حضور در میدان را به دست نیاورده که علت اصلی این موضوع، مصدومیت این بازیکن بوده است.

سیلوا که زمستان امسال و پس از توافق با استقلال از شکایت میلیاردی خود گذشت و به تیم سابقش بازگشت، از زمان حضور در ترکیب تیم، مفید و مثمر ثمر ظاهر شد ولی مصدومیتی که در بدترین زمان ممکن به سراغ اول آمد، مدافع برزیلی را خانه نشین کرد.

نام این بازیکن سرانجام در دیدار برابر ذوب آهن وارد لیست تیم شد و او روی نیمکت حضور داشت ولی فرصتی برای حضور در میدان را به دست نیاورد که ممکن است در بازی هفته بعد، اتفاقات برای او به شکل دیگری رقم بخورد.

با توجه به اینکه هم روزبه چشمی و هم صالح حردانی بازی با فولاد را از دست داده‌اند، سیلوا می‌تواند یکی از گزینه‌های حضور در ترکیب اصلی باشد. باید دید که نکونام از میان او و آرمین سهرابیان، کدام بازیکن را از ابتدا به میدان خواهد فرستاد.

دیگر خبرها

  • طلسم مدافع استقلال بالاخره می‌شکند! (عکس)
  • ماجرای پاسخ عجیب بیرانوند به یک سوال؛ وقتی خبرنگار از همه جا بی‌خبر بود!
  • برنده محکمه انصاف در پرسپولیس
  • این استقلال دلیل قهرمانی پرسپولیس است
  • قول می دهم این پرسپولیس قهرمان می شود/ این استقلال شکل قهرمانی نیست
  • احترام نظامی بیرانوند به هواداران پرسپولیس / فیلم
  • ترکیب پرسپولیس برای بازی با نساجی مشخص شد
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی؛ ۲ تغییر اوسمار کدام بازیکنان هستند؟
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل نساجی
  • هوداران نساجی برگ برنده برابر پرسپولیس هستند