Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@05:32:34 GMT

افزایش خودکشی‌ در ارتش آمریکا دلیل جنگی ندارد

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۱۵۴۷

افزایش خودکشی‌ در ارتش آمریکا دلیل جنگی ندارد

یک مطالعه تازه بر مبنای اطلاعات تاریخی پنتاگون نشان می‌دهد که برای یافتن دلیل افزایش خودکشی در میان نیروهای ارتش آمریکا طی دو دهه گذشته باید عواملی بجز مسائل مربوط به جنگ را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایسنا، یک تحقیقات که به تازگی و با بررسی آمار مستند شده ارتش آمریکا از خودکشی طی دو قرن گذشته صورت گرفته، در ۱۳ دسامبر در "مجله انجمن پزشکی آمریکا" منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تحقیقات پی برده است که در حالی که آمار خودکشی در میان نیروهای ارتش آمریکا "به طرز قابل ملاحظه‌ای از سال ۲۰۰۴" افزایش یافته، دلیل آن مسائل مرتبط با جنگ نیست.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جفری الن اسمیت، یکی از نویسندگان این تحقیقات و استاد تاریخ دانشگاه هاوایی به روزنامه "استارز اند استرایپس" گفت: به نظر می‌رسد در آنچه به "جنگ‌های بی‌پایان" در ویتنام، عراق و افغانستان معروف است، یک تحول در الگوهای ذهنی صورت گرفته باشد.

این تحقیقات که بر مبنای اطلاعات وزارت دفاع آمریکا از خودکشی در ارتش آمریکا از سال ۱۸۱۹ تا ۲۰۱۷ صورت گرفته، فرضیه غالب درباره تاثیر عملیات جنگی بر خودکشی را رد می‌کند.

اسمیت به روزنامه "استارز اند استرایپس" گفت: بررسی این اطلاعات نشان می‌دهد که آمار خودکشی‌ها در دوران جنگ افزایش نیافته و این بخشی از دلایل ما برای بررسی افزایش در خودکشی‌ها با دیدگاهی چندوجهی است.

این آمار نشان می‌دهد که آمار خودکشی در سال ۱۸۴۳ افزایش خود را در میان نیروهای ارتش آمریکا آغاز کرده و در سال ۱۸۸۳ به ۱۱۸.۳ تن در هر ۱۰۰ هزار نیرو رسیده است. این آمار سپس در دوران جنگ آمریکا و اسپانیا (۱۸۹۸)، جنگ جهانی اول (۱۹۱۸-۱۹۱۴) و جنگ جهانی دوم (۱۹۳۹-۱۹۴۵) کاهش یافته است و در این دوران آمار خودکشی‌ها به پنج تن به ازای هر ۱۰۰ هزار نیرو رسیده است.

از آن زمان تا سال ۱۹۹۱ و پایان جنگ سرد این آمار "به طور کلی ثابت مانده" و حدود ۱۰ تا ۱۵ تن در هر ۱۰۰ هزار عضو ارتش بوده است.

با این حال آمار خودکشی‌ها در سال ۲۰۱۲ و به دنبال حمله آمریکا به افغانستان و عراق به ۲۹.۷ مورد در هر ۱۰۰ هزار تن رسیده است. پژوهشگران دریافته‌اند که از سال ۲۰۰۸ آمار سالانه این خودکشی‌ها بین ۲۰.۲ تا ۲۹.۷ مورد در هر ۱۰۰ هزار عضو ارتش بوده است.

محققان این مطالعه اظهار کرده‌اند: بررسی این اطلاعات نشان می‌دهد که ارتش آمریکا از تغییرات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مصون نیست.

به گفته اسمیت که یکی از نویسندگان این پژوهش است، محققان در حال بررسی عمیق‌تر این مساله و مولفه‌های دیگر مانند عوامل اجتماعی-اقتصادی و روانشناسی هستند تا بتوانند دلیل افزایش این خودکشی‌ها را بیابند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارتش آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۱۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بازداشت بیش از ۲۰۰۰ معترض به جنگ غزه در دانشگاه‌های آمریکا تائید شد.

در همین ارتباط نیز، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست اعلام کرد طی دو هفته گذشته بیش از ۲۰۰۰ معترض به جنگ در غزه در جریان تظاهرات‌های دانشگاه‌های آمریکا بازداشت شدند.

اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا از دو هفته پیش در دانشگاه‌های مختلف برای حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه آغاز شده و علی‌رغم سرکوب شدید پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا این تظاهرات ادامه دارد و الهام‌بخش اعتراض‌های دانشجویی در دیگر کشورهای جهان بوده است.

ساعاتی پیش شبکه «سی‌ان‌ان» هم اعلام کرد که پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا به تجمع و تظاهرات دانشجویان تگزاس حمله و ۱۸ دانشجو را با ضرب‌وشتم بازداشت کردند.

با اوج گرفتن اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی از لس‌آنجلس تا نیویورک در حمایت از مردم فلسطین در غزه، موج ضدصهیونیستی نوپا چنان زلزله‌ای در جهان به راه انداخته که نیروهای پلیس و گارد ملی آمریکا با خشونت تمام به صحنه آمده‌اند.

از سوی دیگر، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نخستین سخنرانی پس از اعتراضات گسترده دانشجویی در این کشور در حمایت از غزه که به خشونت و بازداشت شمار زیادی از دانشجویان منجر شده است، گفت که این اعتراضات او را وادار به تغییر سیاست آمریکا در منطقه نکرده است!

اعتراضات در دانشگاه‌های سراسر آمریکا روزهاست که پرتنش دنبال می‌شود و معترضان از برچیدن چادرهایی که در محوطه دانشگاه در حمایت از غزه برپا کرده‌اند، خودداری کرده و در نتیجه مدیریت دانشگاه‌ها خواستار ورود نیروهای امنیتی به داخل محیط‌های آموزشی شدند.

بایدن در نخستین سخنرانی پس از التهابات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا، در کاخ سفید گفت: اعتراضات در دانشگاه‌ها دو اصل بنیادی آمریکا را به بوته آزمایش گذاشت؛ نخستین اصل حق آزادی بیان و تجمع صلح‌آمیز و دومین اصل حاکمیت قانون است.

وی مدعی شد: هر دو باید حفظ و رعایت شوند. ما کشوری استبدادی نیستیم که مردم را ساکت و مخالفان را سرکوب کنیم. در عین حال، کشوری بی‌قانون هم نیستیم. جامعه‌ای مدنی هستیم و نظم باید حرف اول را بزند!

بایدن بدون اشاره به اعتراضات صلح آمیز دانشجویان که با برپایی چادر و شعارهای حمایتی از غزه، دست به تجمع و تحصن زده‌اند، مدعی شد: مخالفت ضرورت دموکراسی است اما مخالفت نباید به هرج‌ومرج و محروم کردن دیگران از حقوقشان منجر شود تا حدی که دانشجویان قادر به پایان ترم و تحصیلات دانشگاهی نشوند!

ادعاها و اظهارات بایدن درباره اعتراضات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا در حالی است که نیروهای امنیتی و پلیس این کشور با ورود خشونت‌آمیز به داخل دانشگاه‌ها، از گاز اشک‌آور و باتوم برای متفرق کردن معترضان استفاده و شمار زیادی را بازداشت کرده‌اند.

بایدن در ظاهر چند باری از اقدامات تل‌آویو انتقاد کرده اما واشنگتن هرگز تأمین تسلیحاتی رژیم صهیونیستی را متوقف نکرده است. جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه در حالی وارد هفتمین ماه می‌شود که اشغالگران تاکنون بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را که عمدتاً زنان و کودکان هستند، به شهادت رسانده است.

کد خبر 6095382

دیگر خبرها

  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • روند افزایشی خودکشی از ۱۳۸۸ تا ۱۴۰۱
  • روند افزایشی خودکشی از 1388 تا 1401
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • کهگیلویه و بویراحمد از معضل خودکشی رنج می‌برد
  • مهم‌ترین دلایل خودکشی در استان وضعیت فرهنگی، اقتصادی و افسردگی می‌باشد
  • سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه جنگی/ تمام ۹ سرنشین کشته شدند