Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور ایران دیداری با سران تجارت ژاپن داشت که طی آن از تحریم های آمریکا انتقاد و نسبت به تقویت روابط بلند مدت با ژاپن ابراز امیدواری کرد. ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یاهو نیوز، حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران دیدار دو روزه خود از ژاپن را در شرایطی به پایان رساند که تهران تحت فشار تحریم های آمریکا به دنبال حمایت اقتصادی از طرف ژاپن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سفر روحانی به ژاپن که اولین سفر یک مقام ایرانی طی دو دهه گذشته بود، پس از اعتراضات در ایران بر سر افزایش قیمت سوخت صورت گرفت. اقتصاد ایران به خاطر تحریم های آمریکا ضربه خورده است.

 رئیس جمهور ایران در روز شنبه دیداری با سران تجارت ژاپن داشت که طی آن از این تحریم ها انتقاد و نسبت به تقویت روابط بلند مدت با ژاپن ابراز امیدواری کرد.

 تحریم های آمریکا علیه ایران سال گذشته پس از بیرون رفتن دونالد ترامپ از قرارداد برجام دوباره وضع شد.

 عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه ان اچ کی ژاپن این تحریم ها را یکجانبه و غیر قانونی نامید.

 روحانی در جلسه ای با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در روز جمعه از ژاپن و سایر کشورها خواست به اقتصاد ایران کمک کنند.

 وی گفت:« ما از هر طرحی که تجارت را مخصوصاً در زمینه انرژی افزایش دهد و صادرات و فروش نفت را بالا ببرد، استقبال می‌کنیم».

 روحانی قبل از این جلسه واشنگتن را برای بیرون رفتن یکجانبه و غیرمنطقی از قرارداد برجام محکوم کرد و گفت:« من امیدوارم ژاپن و سایر کشورها برای حفظ این قرارداد تلاش کنند».

 نخست وزیر ژاپن به عنوان یک متحد اصلی آمریکا که روابط دیپلماتیک و اقتصادی نزدیکی با ایران دارد، سعی کرد پلی بین این دو رقیب بسازد.

 یکی از مقامات دولت ژاپن گفت سران دو کشور توافق کردند روابط نزدیک خود را حفظ کنند.

آبه در ماه ژوئن به تهران سفر کرده بود تا درگیری‌های بین آمریکا و ایران را در خلیج فارس آرام کند.

 ژاپن قبلاً یک خریدار اصلی نفت خام ایران بود که در تبعیت از تحریم های آمریکا، واردات نفت از ایران را متوقف کرد.

گزارش شینهوا از دورنمای مثبت اقتصاد ایران/ هیچ نشانه‌ای از فروپاشی مشاهده نمی‌شودگزارش جدید صندوق بین‌المللی پول از چشم‌انداز 16شاخص اقتصاد ایران/پایان رکود و سقوط تورم در 2020

 انتهای پیام/74

R7586/P1012122/S7,78,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "ژاپن"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ژاپن اخبار ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۱۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است

شهریار حیدری ؛ نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پارس نیوز، اظهار داشت: پیمان بریکس، پیمان فرامنطقه‌ای است و جمع کشورهای عضو در این گروه صاحب قدرت‌های ژئوپلیتیک و اقتصادی هستند. آمریکا برای همه کشورهای قدرتمند در قاره‌های مختلف، در مواقعی از تهدیدات به عنوان یک ابزار برای تحریم، تنش و برخورد علیه کشورهای مختلف استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه کشورهای قدرتمند برای مقابله با تهدیدات آمریکا به سمت تشکیل پیمان‌های جدید می‌روند، ادامه داد: چندین پیمان از قبیل شانگهای، بریکس و .. شکل گرفته و در آینده نیز احتمال شکل گرفتن پیمان‌های کوچکتر نیز وجود دارد که هدف از تشکیل این پیمان‌ها ، جلوگیری از شکنندگی در مقابل تهدیدات آمریکا و غرب است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: با توجه به قرار داشتن کشور در شرایط تحریم، عضویت جمهوری اسلامی ایران در پیمان بریکس که با رایزنی دولت و وزارت خارجه انجام شد، دستاوردهایی از قبیل تولید قدرت جدید در منطقه، تقویت روابط اقتصادی، دور زدن تحریم‌ها و کمرنگ شدن  و جلوگیری از اثرات تحریم‌ها را به دنبال خواهد داشت.

حیدری در خصوص اثرگذاری تعاملات پارلمانی پیمان بریکس بر روابط دولت‌ها نیز بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر تقویت روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با کشورهای مختلفی که حاضر به ارتباط دیپلماسی با کشورمان هستند، تأکید دارد. البته هرگونه پیوستن به پیمان‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و همچنین توافق با کشورهای دیگر نیز نیازمند تأیید مجلس است.

دیگر خبرها

  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است