Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@00:17:35 GMT

پیک موتوری‌ها هم از سهمیه‌بندی بنزین جا ماندند

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۱۵۸۰

پیک موتوری‌ها هم از سهمیه‌بندی بنزین جا ماندند

افزایش قیمت بنزین از یک سو و عدم برنامه ریزی و طراحی زیرساخت ها از سوی دیگر مسائل زیادی را برای افرادی که شغلشان به صورت مستقیم با بنزین در ارتباط است به همراه آورده است، پیک های موتوری گروهی از این فراموش شدگان هستند که زندگیشان تحت تاثیر این تصمیم آنی قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، در طرح سهمیه بندی بنزین گروهی از وسایل نقلیه موتوری در هیچ سهمیه بندی لحاظ نشدند که دارندگان این وسایل نقلیه از اقشار ضعیف جامعه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افرادی که درمانده از سختی ها و پیدا نکردن کار تمام هم و غمش را به کار گرفتند تا موتور سیکلتی فراهم کند و در یک دفتر پیک موتوری مشغول به کار شد و با اندک درآمدی که داشت منبعی برای رفع نیازهای خود و خانواده اش شد، این روزها با افزایش قیمت بنزین و عدم لحاظ سهمیه بندی برای این گروه از وسایل نقلیه مشکلات زیادی به همراه داشته است.


رحیم زاده یکی از رانندگان پیک موتوری گفت: یک موتور سیکلت را به صورت اقساطی خریدم که بتوانم برای زندگی ام کسب درامدی داشته باشم. با افزایش قیمت بنزین و با این سهمیه 25 لیتری موتور فقط برای حدود یک هفته سوخت دارم و مابقی ماه را باید سوخت 3 هزار تومان داشته باشم که از طرفی اقساط موتور و از طرفی قیمت بنزین کار را برایم غیر ممکن کرده است.


اسعدی، یکی از افرادی که از این کار استعفا داده است، گفت: باید مسئولان که اقدام به سهمیه بندی بنزین می کنند تمامی اقشار جامعه را در نظر بگیرند، در حالی که طرحی را ارائه و اجرا می کنند بدون اینکه اقشار مختلف را در نظر بگیرند  و همیشه اقشار ضعیف تحت فشار قرار می گیرند.


وی ادامه داد: من بعد از این شرایط از این کار صرف نظر کردم و برای کارگری به تهران می روم.


پیک موتوری ها در سهمیه بندی بنزین جایگاهی نداشتند


حمیدرضا شافعی، سرپرست سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصراترک با بیان اینکه بعد از افزایش قیمت بنزین در کشور سهمیه بندی هایی برای وسایل نقلیه لحاظ شد، اظهار کرد: پیک موتوری  در گروه وسایل نقلیه ای قرار گرفتند که در سهمیه بندی بنزین هیچ جایگاهی نداشت.

 


وی ادامه داد: بلافاصله بعد از افزایش قیمت بنزین پیشنهادات و آمارها از طریق استانداری به وزارت کشور ارسال شد تا خلاهایی که داشت مدنظر قرار گیرد اما باگذشت حدود یک ماه از این سهمیه بندی هیچ پاسخی دریافت نشده است.


شافعی با بیان اینکه پیگیری ها از طرف سازمان حمل و نقل ، بار و مسافر بجنورد ادامه دارد، افزود: اعلام شده سامانه ای برای پیمایش رانندگان پیک موتوری تعریف می شود و براساس آن سهمیه لحاظ می شود در حالی که چارچوب کار که چگونه باید انجام شود تاکنون مشخص نشده است.

سرپرست سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری بجنورد با بیان اینکه در بجنورد 9 دفتر پیک موتوری فعال و به شهروندان خدمت رسانی می کنند، گفت: 8 دفتر که زیر نظر شهرداری هستند 50 پیک و یک دفتر که زیر نظر سازمان صمت استان قرار دارد با 120 نیرو مشغول به فعالیت هستند.


شافعی یادآور شد: افراد مشغول شده در بخش پیک های موتوری از اقشار ضعیف جامعه هستند که برای رفع مشکلات مالی خانواده اقدام به انجام این کار کرده اند.

 

استعفای 60 پیک موتوری در بجنورد بعد از افزایش قیمت بنزین


آقای نیر، مدیر یکی از دفاتر پیک موتوری در بجنورد در ادامه با اشاره به اینکه بعد از سهمیه بندی بنزین پیک موتوری های در گروه فراموش شده ها بودند، گفت: هیچ گونه سهمیه ای برای این شغل در نظر گرفته نشده است.


وی اضافه کرد: ماهیانه برای هر موتورسیکلت 25 لیتر سوخت شارژ می شود که برای افرادی که در پیک های موتوری مشغول به فعالیت هستند، نهایت سوخت 5 تا 7 روز آنها تامین می شود و ما بقی ماه را باید از سوخت 3000 تومان استفاده کنند.

 

 

این مدیر دفتر پیک موتوری با اشاره به اینکه هر باک موتور سیکلت بین 8 تا 10 لیتر ظرفیت دارد، گفت: هر یک از پیک های موتوری در مدت یک ماه نیاز به 100 تا 110 لیتر بنزین نیاز دارند.


نیر با بیان اینکه شغل پیک موتوری به صورت مستقیم با بنزین در ارتباط است، گفت: در روزهای نخست اعلام سهمیه ها از طریق اتحادیه نامه نگاری و درخواست کتبی داده شد ولی تاکنون هیچ پاسخی دریافت نشده است.


این مدیر دفتر پیک موتوری در بجنورد افزود: قبل از این گرانی 130 نیروی پیک موتوری در دفتر مشغول به فعالیت بودند که با گرانی بنزین به خاطر عدم صرفه اقتصادی نیمی از نیروها حدود 60 نفر از کار کردن در این مجموعه انصراف دادند و برای کارگری به خارج از استان رفتند.


نیر با اشاره به اینکه افرادی که در این مجموعه مشغول به کار شده اند از اقشار ضعیف و کارگر هستند،گفت: مشکلات این افراد به خودی خود زیاد است اما این گرانی بنزین نیز دردی بر دردهایشان شده است.


وی بیان داشت: مشکل اصلی این افراد پیدا کردن کار است، با این وضعیت گرانی و تورم توانایی چرخاندن زندگی شان را ندارند.


نیر یادآور شد: همچنین نرخ نامه برای افزایش کرایه به اتحادیه داده شده که متاسفانه آن نیز هیچ تغییری نکرده است.

 

انتهای پیام/ رحمانی

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۱۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۵۰ درصد متانولی‌ها به حوزه بنزین

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی شاهمیرزایی درباره جزییات تولید بنزین از متانول، اظهار کرد: در این زمینه قرار شده هلدینگ‌ها برنامه خود را ارائه دهند و درحال برنامه‌ریزی در این حوزه هستند.

وی با بیان اینکه کاری که شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام می‌دهد تسهیل مسیر است به‌طوری‌که اجازه می‌دهد در این زمینه هلدینگ‌ها سرمایه‌گذاری کنند و ارزش افزوده بیشتری از ماده نیمه‌خام خود یعنی محصول پایه تحت عنوان متانول بدست آورند و به سمت این زنجیره بروند، گفت: از سوی دیگر فناوری‌هایی که مورد نیاز است مانند دانش فنی، کاتالیست‌ها را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم و دیگر از سو برای سازندگانی که در حوزه تجهیزات هستند، زیرساخت‌ها و سازوکارها را فراهم می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه این بخش‌ها نیازمند مشوق هستند، تخفیف در بخش بالادست خوراک باید اخذ شود تا فرایند کار اقتصادی باشد، گفت: پیشنهادات خود را مطرح کردیم و مسیر تکامل نهایی ساز و کار قانونی را طی می‌کند، هلدینگ‌ها نیز بنا شده که مجتمع‌های تولید متانول را به خط کنند که کدام یک از این مجتمع‌ها در تکمیل زنجیره ارزش به سمت پلیمرها و یا به این سمت حرکت کنند.

گفتنی است؛ روز گذشته وزیر نفت از ورود متانولی‌ها به حوزه تولید بنزین خبر داد و گفت: در بحث تولید بنزین در مجتمع های پتروشیمی بخصوص پتروشیمی‌هایی که تولید محصول متانول دارند، تفاهم‌نامه‌های خوبی امضا شد تا با همکاری شرکت پالایش و پخش و شرکت صنایع ملی پتروشیمی بخشی از تولید متانول تولید کشور به سمت تولید بنزین سوق داده شود. امروز در بسیاری از کشورها از خوراک متانول برای تولید بنزین استفاده می‌شود. در ایران نیز دانش فنی و ظرفیت انجام این کار وجود دارد. در برخی پتروشیمی‌ها که سهامداران آنها تمایل داشتند با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی این اتفاق رقم خورد و بخشی از تولید متانول را به تولید بنزین سوق خواهیم داد.

به گفته وی  این ریل‌گذاری انجام شده و با توجه به افت قیمتی که در سال‌های گذشته در محصولات متانول داشتیم و از طرفی به منظور حل ناترازی بنزین می‌توانیم در تولید بنزین از خوراک متانول استفاده کنیم. این موضوع در کشور چین نیز اکنون اتفاق می‌افتد و در ایران نیز می‌توانیم از این ظرفیت بهره‌مند شویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • معمای بنزین در ایران
  • ساماندهی کودکان گل فروش اطراف بهشت زهرا / فعالیت پیک موتوری برقی در بازار تهران
  • ساماندهی کودکان گل فروش اطراف بهشت زهرا (س) / فعالیت پیک موتوری برقی در بازار تهران
  • انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم)
  • فیلم/انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا
  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • خودروهای عضلانی جذابی که ناشناخته ماندند، از فورد فالکون کبرا تا کرایسلر والیانت (+عکس)
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • ورود بیش از ۵۰ درصد متانولی‌ها به حوزه بنزین
  • دیلانچیان: شانس کسب دو سهمیه المپیک را برای اولین بار داریم/ یاوری در دسته‌بندی نمایندگان شنای ایران نیست