Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:57:49 GMT

 تأسیسات نفتی سوریه هدف حملات تروریستی قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۱۷۷۰

 تأسیسات نفتی سوریه هدف حملات تروریستی قرار گرفت

 به گزارش روز شنبه خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این وزارتخانه در صفحه فیسبوکی خود با اعلام این خبر افزود که این حملات تروریستی همزمان، منجر به بروز خساراتی در برخی از مراکز تولید شد و گروه های آتش نشانی به سرعت اقدام به اطفای حریق کردند.

با توجه به فرارسیدن فصل سرما به خصوص در مناطق مرکزی و شمالی سوریه و تحریم های همه جانبه امریکا علیه این کشور و جلوگیری از واردات سوخت و مواد نفتی به خاطر نیاز شدید مردم سوریه در سال گذشته شمار زیادی از سوری ها به خصوص آوارگان در مناطق شمالی به خاطر سرما و وضعیت نابسامان اردوگاه ها جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سانا خاطر نشان  کرد: این حملات در حالی در تأسیسات نفتی سوریه رخ داده که ایالات متحده با همکاری ترکیه، اقدام به سرقت نفت گاز در منطقه الجزیره می کند و با تحریم های تحمیلی و غیرقانونی از تحویل منابع انرژی نفت و گاز به سوریه جلوگیری می کند.

درحالی که اخبار حضور نیروهای آمریکایی در میادین نفتی سوریه هر روز ابعاد گسترده تری به خود می گیرد، راشا تودی اعلام کرد که دولت سوریه عملیات بازسازی در میادین نفت و گاز آزاد شده استان الرقه در شمال سوریه و در مناطق روستایی دو استان حما و حمص را آغاز کرده است.

اکثر میادین گازی و نفتی سوریه در سال های اخیر با ظهور گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۱ ابتدا به دست عناصر این گروهک افتاد و حدود دو سال است که با شکست داعش به تصرف کردهای سوری درآمده است.

گروه تروریستی داعش با استخراج  و انتقال نفت این میادین و فروش آن با قیمت ارزان به رژیم صهیونیستی از خاک ترکیه میلیاردها دلار درآمد داشت که همه را صرف کشتار مردم سوریه و عراق کرد.

گفته می شود که کردهای سوری که هم اکنون با تهاجم ارتش ترکیه مواجه هستند برای نگاه داشتن نیروهای آمریکایی در شمال سوریه که پشتوانه کردها می باشند، پیشنهاد حضور و تصرف چاه های نفتی این کشور را به آمریکا داده اند.

با شکست گروه تروریستی داعش در دو سال گذشته توسط جبهه مقاومت اسلامی و ارتش سوریه در این کشور، نیروهای کرد به دلیل حضور کم رنگ نیروهای سوریه در شمال و شمال شرق این کشور، کنترل بیشتر میادین نفتی سوریه را در اختیار گرفتند.

سوریه قبل از بحران این کشور در اسفند ماه سال ۱۳۸۹ (۲۰۱۱) ۳۸۷ هزار بشکه در روز از این منطقه نفت تولید می‌کرد که ۱۴۰ هزار بشکه آن صادر می‌شد.

تحریم های امریکا موجب سهمیه بندی بنزین در سوریه و رایج شدن کارت سوخت و ایجاد صف های طولانی خودروها شده و از نظر کارشناسان سوریه حمله تروریست ها به مراکز نفتی و پالایشگاه های سوریه نیز در این راستا قابل ارزیابی است.

برچسب‌ها نفت و گاز سوریه عملیات تروریستی پالایشگاه نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نفت و گاز سوریه عملیات تروریستی پالایشگاه نفت نفت و گاز سوریه عملیات تروریستی پالایشگاه نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۱۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گزارش داد که فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه با عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر خارجه بحرین در ساختمان وزارت خارجه دمشق دیدار کرد.

خبرگزاری آرتی نیز گزارش داد در پایان ماه مارس گذشته، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دعوت رسمی از حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین برای شرکت در نشست آتی سران کشور‌های عربی دریافت کرد.

اجلاس سران کشور‌های عربی قرار است ۱۶ می در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

سال گذشته، اسد برای اولین بار پس از ۱۲ سال دوری و توقف عضویت دمشق در اتحادیه عرب در نشست سران این اتحادیه عرب در جده عربستان شرکت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • گزارش وزیر ورزش از درخشش ورزشکاران کشور در میادین بین‌المللی
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • تولید بنزین از پتروشیمی‌ها کلید خورد
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال