Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@14:27:49 GMT

۷۰درصد معتادان خراسان رضوی بیکار هستند

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۱۸۲۰

۷۰درصد معتادان خراسان رضوی بیکار هستند

مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون ،کار ورفاه خراسان رضوی گفت: ۳۰درصد از اعتیاد به مواد مخدر افراد در خراسان رضوی در بین افراد شاغل است که این یک موضوع نگران کننده می باشد.

محمد رضاولیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: ۸۹۰هزار نفر در استان خراسان رضوی دارای بیمه  تامین اجتماعی هستند که با احتساب اعضای خانواده در مجموع به  ۱میلیون و ۵۴۰هزار نفر می رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی تصریح کرد: از این تعداد حدود ۶۳هزار نفر دارای بیمه کارگر ساختمانی می باشند  که بخش عمده ای از این بیمه شدگان در حاشیه شهر مشهد قرار دارند. از طرفی حدود ۱۲هزار کارگر ساختمانی  استان در صف انتظار این نوع بیمه هستند که به محض اختصاص سهمیه به استان به  تدریج و بر اساس فرآیند ، از خدمات بیمه بهره مند خواهند شد. مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون ،کار ورفاه خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۴۶هزار نفر در مشهد مستمری بگیر هستند، افزود: همچنین ۵۵۰ هزار بیمه شده اصلی  و در مجموع ۹۱۵هزار نفر در شهر مشهد از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند.    ولیان اظهار کرد: تصمیم بر این بود که در ۸ منطقه حاشیه شهر مشهد موضوع آسیب های اجتماعی مورد بررسی قرار بگیرد اما در شرایط فعلی بنا براین شد که برنامه ها در منطقه شهید مطهری متمرکز شود و اقداماتی در زمینه اعتیاد، فضای مجازی ، فرزند پروری، روانشناسی فردی ، خدمات آموزشی و مشاوره ای در این منطقه در حال انجام است. وی ادامه داد: مهمترین آسیب اجتماعی در حاشیه شهر مشهد موضوع اعتیاد به مواد مخدر  است که این موضوع به صورت زنجیره وار بر سایر مسائل نظیر طلاق، اشتغال و فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست تاثیر دارد. ولیان با بیان اینکه  متاسفانه ۳۰درصد از افراد معتاد در خراسان رضوی در بین افراد شاغل است که این یک موضوع نگران کننده است، افزود: میانگین اعتیاد در بخش کارگری در کشور ۱۸.۶درصد است اما این شاخص در استان خراسان رضوی ۲۶درصد است. وی تصریح کرد:از طرفی  سرانه فضای  ورزش کارگری  در استان خراسان رضوی حدود ۱۰.۵سانتی متر است که از میانگین کشوری بالاتر می باشد زیرا این سرانه در سطح کشور حدود ۶. سانتی متر است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اعتیاد خراسان رضوی بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۱۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد

حجت الاسلام مهدی شجاع سرپرست مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی گفت: از این تعداد ۳۲ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۴۴۰ زائر در کاروان‌های "مدینه بعد" و ۳۵ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۹۲۵ زائر در کاروان‌های "مدینه قبل" ثبت نام شده اند.

او افزود: از مجموع زائران حج تمتع امسال خراسان رضوی پنج هزار و ۳۹۰ زائر در قالب ۳۷ کاروان مربوط به شهرستان مشهد و سه هزار و ۹۷۵ زائر در قالب ۳۰ کاروان مربوط به سایر شهرستان‌های خراسان رضوی هستند که به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

سرپرست مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: در عملیات حج تمتع امسال نیز زائران استان خراسان شمالی مانند سال‌های گذشته به همراه زائران استان خراسان رضوی از اواخر اردیبهشت ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله